1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Rikkinäinen muisti?!

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Kotkis, 29/8/02.

  1. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    (Ilmeisesti tänne saa kirjoittaa matkapuhelimiin liittymättömistä tietokoneongelmistakin...?... no, modet siirtäköön - jos tarpeen.)

    Nythän se myrkyn lykkäs: ajoin ensimmäistä kertaa memtestin (http://hcidesign.com/memtest/ koneelleni ja miltei samantien se löysi virheitä! Ja kehotuksena: muisti vaihtoon... Tässä taitaa siis olla syy XP:n kaatuiluuni, vai?
    Tietokoneena on Compaq Armada V300 -kannettava, johon ostin alkuperäisen 64 MB:n lisäksi n. vuosi sitten New Yorkista 256 MB tarvikemuistia. En ole vielä alkanut kokeilemaan kummassa muistissa vika on - toivottavasti pienemmässä, mutta tod.näk. kuitenkin tuossa suuremmassa :(
    Mitenkähän onnistuu muistin vaihto takuuseen, jos(kun) vika varmistuu tuohon tarvikemuistiin? Kyllä se joku ihan "nimekäs" muistitehdas oli - mutta eipä tullut pakkausta säästettyä... visa-kuitti kyllä löytyy, mutta eihän siinä eritellä mitä on ostanut. Mahtaako itse kammasta löytyä tietoa? Eikös jotkut muistivalmistajat lupaa "ikuista" takuuta? Mitäs se käytännössä tarkoittaa?
    Prkl, että harmittaa... eikä toi compaqin oma diagnostiikka ole koskaan mitään virhettä mistään löytänyt!
     
  2. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Veikkaisin että tilanteessasi on helpompaa keskustella vaihdosta tehtaan kanssa kun myyjäliikkeen kanssa. Kaatuuko xp usein, onko siihen mitään selkeää syytä, tietyn laitteen/ohjelman käyttö tms.
     
  3. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Liian usein, varsinkin kun tän kuulemma pitäis nyt olla sellainen "oikea" käyttis... päivittäin nyt jokatapauksessa, välillä reilusti useamminkin. Ei ole mitään tiettyä ohjelmaa, mutta joku näistä internetohjelmistahan siinä useimmiten on auki. Valittaa sitten yleensä jotain pagefile- tai ntfilesys-ongelmaa, muistaakseni win32sys (vaimikäsenytoli) on välillä korruptoitunut ja sitten välillä väärä muistiviittaus tai vast. Tarkkaan ei ole tullut noita ylös kirjoiteltua, vaikka ne siihen blue screeniin näkyviin jääkin (ei sammu itsestään, vaan täytyy ottaa manuaalisesti virta pois).
    (Onneksi nää kaatumiset on kuitenkin "helpommasta" päästä -> pelkkä uudelleenkäynnistys auttaa. Mulla oli nimittäin aikasemmin isompiakin ongelmia, jolloin täytyi palautella alkuperäisiä järjestelmätiedostoja asennuscd:ltä. Silloin oli kyse ilmeisesti PCMCIA-ajureista ja niitä ei ole nyt vähään aikaan ollut {kopkop})

    Joo, homma on nyt hieman edennyt: sain varmistettua että viallinen on nimenomaan se isompi kampa ja päättelin (ostopakkaustahan mulla ei enää ole) muistipiireistä että kyseessä olis "PNY Technologies" -nimisen yrityksen muistipalikka (euroopan kotisivut http://www.pny.fr/). Ei sieltä kyllä just noita koodeja löytynyt niiden sivuilta, mutta tää on nyt ainoa oljenkorsi... (varsinkin kun nää lupaa "lifetime warrantyn") Kirjoittelin sitten niiden tuotetukeen, josta ne käski ottamaan yhteyttä myyjään ja jos ne ei suostu vaihtamaan, palaamaan takas niille. Muodon vuoksi lähettelin sähköpostia myyjäliikkeeseen, mutta epäilen niiden edes vastaavan, kuitissakin lukee jo "No refund, exchange within 7 days".
     

Jaa tämä viestiketju