1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Reklamoikaa Nokian vioista

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja ViBr, 20/11/07.

  1. ViBr

    ViBr Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    5/9/07
    Viestit:
    423
    Tykkäykset:
    29
    Sain huollosta uuden E90 kommarin, koska edellinen suhisi ja rätisi. Reilun kuukauden meni hyvin, ja uusikin puhelin alkoi suhisemaan. Eikä siinä vielä kaikki. Mikrofooni lakkaa välillä kokonaan toimimasta, eli puhuminen onnistuu ainoastaan hands freen avulla. Nyt odotellaan taas.

    Nokia ei näköjään välitä asiakkaistaan, koska eivät korjaa virheitään. Edelleenkin ihmettelen, että paljonkohan toimivasta puhelimesta pitäisi maksaa, koska tähän viallisten sarjaan pääsin kiinni 1070 eurolla.

    Soittakaa kaikki Nokialle, ja tivatkaa ratkaisua ongelmaan. Pakkohan niiden on ruveta reagoimaan asiaan. Yksittäistä asiakasta joka reklamoi ongelmista kohdellaan todella huonosti, mutta jos tilastot osoittava satojen valittavan samasta asiasta, niin ehkä joskus vielä tulee toimivia kommareita...
     
  2. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Et ole ajatellu kysyä asiaa kuluttajaneuvojalta... Porukalla pystyy nyt hiillostamaan sitte oikeuteen asti joukkokanteella.
     
  3. Kalle2005

    Kalle2005

    Liittynyt:
    13/7/05
    Viestit:
    119
    Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Samsung Androidit pääasiassa
    hmmm, itselläni on ollut varmaan kohta 10 nokialaista.
    Toki joitain pikkuvikoja joissain. Takuuhuolto on aina tepsinyt.

    Mutta olisiko kannattanut otsikoida viesti "Nokia E90 viat / ongelmat ym".... ?

    Jotenkin tuntuu että mitä "hienompi" / "kalliimpi" kapula niin sitä enemmän ongelmia... johtuuko sitten (aina) tekniikasta noi viat ? Vai jopa joskus käyttäjästä ?

    (HUOM ! Tämä oli yleinen heitto - ei mikään suora vastaus "ViBr" nickille")

    ... ja ainahan voi valita mitä ostaa (eikö) ? Jos ei tykkää Nogialaisesta niin sitte ei..... saahan noita muitakin kaupasta....

    Kyllä Nokia regoi parhaiten heikentyneisiin myyntilukuihin kuin mihinkään "seinästä-reväistyyn-soitetellaan-kakki-nokialle-tyyppiseen-voi-voi-mielenilmaukseen"

    :D.... höh. meilikin on keksitty...

    ja eiks jossain oo se adressi tyyppinen suomalainen webpalvelu (adressit.com) johon voi purkaa mieltään ja pyytää samanmielisiä mukaan mollaamaan/kiittämään/vastustamaan jotain ?
     
  4. Pehri

    Liittynyt:
    19/6/07
    Viestit:
    106
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 Edge+, S5, S3
    Kerran olen jo tehnyt kirjallisen reklamoinnin nokialle N73:sta ja pitkän litanian kirjoittelin ja laitoin kaikista kuudesta huoltokerrasta todistukset ja kun ei vikoja saatu huolloissa korjattua mutta nokialta sitten otti yhteyttä joku "Pentti Päällikkö" ja totesi että he eivät korvaa mitään, eivät auta mitenkään, eivät voi tehdä mitään etc etc. Ja olen ollut kuluttaja-asiamieheen yhteydessä ja seuraava askel on että puran kokonaan kauppasopimuksen puhelimesta myyjäliikkeen kanssa ja lunastan takaisin 500€ minkä puhelimesta maksoin.

    Over and out!
     
  5. Esa Isopahkala

    Esa Isopahkala Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    7631
    Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Noinhan se yleensä menee kuin kuin Pehri kirjoitti. Matkapuhelinvalmistajat käyttävät hyväkseen Kuluttajansuojalakia ja kehottavat sopimaan kaupan purusta myyjän kanssa. Käytetty puhelin jää yleensä myyjän kiusaksi eikä valmistaja vaihda uutta tilalle. Myönteinen poikkeus tähän oli Siemens, jolta myyjä kaupanpurun yhteydessa sai uuden myyntipaketin tilalle.
     
  6. Pehri

    Liittynyt:
    19/6/07
    Viestit:
    106
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 Edge+, S5, S3
    Tänää laitoin pyörät liikkeelle ja tein vielä varmistussoiton kuluttaja-asiamiehelle ja sitten liikkeeseen purkaan kauppasopimus. Kun ilmoitin myyjälle että puran sopimuksen ja esitin ison kasan huoltokuitteja ja totesin että taas alkanut temppuileen niin ensimmäisenä sanoi minulle päin naamaa että "ei me tästä mitään hyvitetä!" !!!!!!! Otin sitten yhteyden kuluttaja-asiamieheen siellä liikkeessä ja he puhuivat keskenään ja kyllä muuttui ääni kellossa tällä kaverilla. Valitteli KAM:lle sitä että miksi minulle pitää hyvittää alkuperäistä ostosummaa jonka ole maksanut vuosi sitten kun puhelin tällä hetkellä ei ole sen arvoinen ja muutenkin tuntui olevan kaverilla jotenkin vaikea ymmärtää asioita. Huoltokeikoistakin tuli puhuttua KAM:n kanssa ja hänkin totesi että 3-4 viikkoa huollossa on aivan liian pitkä aika. Myyjä yritti tarjota vaihtoa toiseen laitteeseen (olisin ottanut N95 ja minun vuoden vanhasta N73 hyvitettäisiin noin 200€ kun KAM sanoi että käypä kauppasopimuksen purun kautta saatava summa puhelimestani olisi: alkuperäinen kauppahinta 499€ - 10%...koska olen sitä jo vuoden saanut käyttää. Nooh...Kun emme päässeet myyjän kanssa sopimukseen ja hänelle ilmoitinki että viimeinen kerta kun asioin siinä liikkeessä niin ei muutakuin reklamaatio Soneralle ja nyt odotellaan vastausta. Riitelemiseksihän tämä menee mutta periksi ei anneta!
    Kyrpii tommonen ku pientä kuluttajaa kyykytetään vaikka luetellaan lakia näille kavereille niin ollaan silti niin nokka pitkällä...
     
  7. nalle Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    1404
    Tykkäykset:
    0
    Pari selventävää kysymystä esittäisin Pehrille ko. tapauksesta.

    Oletko tosiaan ollut yhteydessä suoraan Kuluttaja-asiamieheen vai kuluttajaneuvojaan?

    Kertoiko ko. henkilö tosiaan että vuoden käytöstä vähennetään arvonalentumisena 10% tuotteen hinnasta? Esimerkiksi Esa kertoi aika tarkkaan vuosi sitten hiukan erilaisesta laskukaavasta jolla päädyttäisiin vähentämään 50% tuotteen ostohinnasta...

    Toivottavasti kerrot meille miten asiat etenevät.
     
  8. Pehri

    Liittynyt:
    19/6/07
    Viestit:
    106
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 Edge+, S5, S3
    joo eli kuluttajaneuvojaan olin siis yhteydessä. Hän arvioi käyttöiäksi 5 vuotta. Vaikka tuossa Esan tekstissähän mainitaankin että Suomi ei ole ratifioinut ko direktiiviä eikä silloin voida moista perustana käyttää. Uskon että eivät kuluttajaneuvojat ihan hatustakaan heitä noita lukuja.
    Pitää toivoa että hyvin käy. Mutta siitä myöhemmin.
     
  9. nalle Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    1404
    Tykkäykset:
    0
    Oman kokemuksen mukaan kuluttajaneuvoja voi vetäistä noita lukuja ihan samasta hatusta kuin kauppiaatkin. Tuo Esan aikanaan esittelemä laskutapa on kuitenkin se johon yleisimmin olen törmännyt.

    Puhelimen käyttöiäksi viisi vuotta on kyllä ikuisuus...
     
  10. Pehri

    Liittynyt:
    19/6/07
    Viestit:
    106
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 Edge+, S5, S3
    Voi se 5 vuotta olla ikuisuus sellaiselle henkilölle joka vaihtaa puhelinta harva se päivä kun tulee jokin uusi malli jossa vilkkuu valot siellä täällä ja lisää kilkattimia löytyy kaikennäkösiä.
    Itse kuulun siihen suureen massaan että ostan puhelimen joka sopii minulle ja tarpeilleni ja pidän sen kunnes ei enää toimi. Jos on varaa ostaa aina 500-1000€ puhelin joka vuosi/joka toinen vuosi niin mikä siinä. Mitä uutta siihen puhelimeen tulee että sitä pitää vaihtaa niin tiuhaan?
    Kauppiashan se Esakin on...
    Ihan turhahan tätä on spekuloida koska lopputulosta meistä ei kumpikaan tiedä ja sellainen "kuulin naapurin kaverin isännän pojalta kun se oli kuullut äidiltään"-juttu
    ei riitä.
     
  11. nalle Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    1404
    Tykkäykset:
    0
    Puhuinko harva se päivä vaihtamisesta jotakin? Hyppäys kahdesta tai vaikka kolmestakin vuodesta viiteen on silti melkoinen. Ja nyt ei siis puhuta siitä kuinka kauan puhelin voi kestää, vaan siitä kuinka kauan sen pitää kestää käytössä.
    Se kenellä on varaa ostaa mitäkin ei mielestäni kuulu tähän keskusteluun. Onko pakko ostaa sitä 500€ puhelinta kaikilla hilavitkuttimilla kun perustarpeet tulee tyydytetyksi kymmenesosalla hinnasta?

    Minun omakohtaiset kokemukseni ovat siis "naapurin kaverin isännän pojan äidiltä kuultuja", mutta sinun täyttä faktaa? Mutta kuten sanottua, toivottavasti jaat tapauksen kulun kanssamme.
     
  12. samumanu Vieras

    Esan käyttämä kaava on tullu mullekin vastaan eikä kuluttajaneuvojilla ole ollu mitään stä vastaan, ainakaan ite en oo törmänny. Eli jos puh on maksana vaikka 240€ ja sitä on käytetty 5kk niin vähennetään 50€. Eli iäksi arvioitu 24kk joten 10€/kk. Toki huollossa vietetyt ajat otetaan pois laskuista eli niitä ei vähennetä.
     
  13. myymaaja

    Liittynyt:
    12/9/06
    Viestit:
    317
    Tykkäykset:
    0
    oma e90 vaihdettiin uteen/swappiin viime perjantaina , maanantaina lähti huoltoon. puhelimessa tyypilliset audio ongelmat ja tässä oli saranat huonot.
    odotan puhelimen saapumista ja katson mikä versio sieltä tulee.
    jos se ei miellytä ,niin laitan kaupanpurun vireille.
     
  14. nico...

    nico... Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/10/03
    Viestit:
    5795
    Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Jos ihan ekaksi opettelet kirjoittamaan kunnolla?
     
  15. myymaaja

    Liittynyt:
    12/9/06
    Viestit:
    317
    Tykkäykset:
    0
    yritän , älä menetä yöunia ton takia :)
     
  16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Olet heikoilla jos pidät kiinni tuosta ajasta.
    24kk on aika hyvä oletettu puhelimen elinikä, kyse ei ole mistään jääkaapista tai digiboxista.

    Jos päädytään kaupanpurkuun, niin käypä hyvistyshinta voi toki vaihdella , toki jos ehdotettu hyvitys tuntuu pieneltä ja jos virheestä on kuluttajalle syntynyt kuluja, niin voi neuvottelua toki vauhdittaa esittämällä perustellun selvityksen kohtuullisista kuluista, jotka ovat syntyneet myyjän virheen tai huolimattomuuden takia.

    Mutta mitä ilmeisemmin käyttämäsi kuluttajaneuvoja on pikkuisen pihalla asiasta.
     
  17. Pehri

    Liittynyt:
    19/6/07
    Viestit:
    106
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 Edge+, S5, S3
    En ole vielä missään vaiheessa esittänyt myyjäliikkeelle enkä Soneralle tuota 5 vuoden lukua enkä kyllä aiokkaan. Aika ihme että käyttöiäksi olisi noin 24kk jos takuu on sen ajan mittainen. Mutta voipi olla, sitä en tiedä. Olen ollut yhteydessä kolmeen kuluttajaneuvojaan ja kaikki puhalsivat samaan hiileen (esittivät melkolailla samanlaisia lukuja).

    Mutta katsotaan nyt miten käy. Eipä siihen maailma kaadu jos vastaavat Soneralta että mun pitäs juosta vaikka suohon vaatimuksieni kanssa.
     
  18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Takuu on oikeastaan juuri sen takia 24kk, koska lyhyempi ei olisi enään takuu (lisäarvo) ja pidempään valmistajat eivät usko laitteiden kestävän.
    24kk on myös käytännössä aika lähellä totuutta, on toki totta että joillain jotkin puhelinmallit kestävät pidempään, jotkut saavat luurin jo vuodessa loppuun.
    Ilmeisesti kytkykone jostain puhelin/netti myynnistö?
     
  19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Kyse ilmeisesti kytkykoneesta?
     
  20. Pehri

    Liittynyt:
    19/6/07
    Viestit:
    106
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 Edge+, S5, S3
    Ei ole kytky.

    Lueskelin tossa kuluttajaviraston sivuja ja tällainen ote löytyi:

    Koko artikkeli
     

Jaa tämä viestiketju