1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA Reklamoikaa dnan gprs-laskutuksesta!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja deteme, 16/1/04.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. deteme

    Liittynyt:
    16/1/04
    Viestit:
    11
    Tykkäykset:
    0
    Moni osti kalliin gprs-kännykän ja yllättyi, kun dna äkillisesti muutti laskutustaan! Reklamoikaa ihmiset ihmeessä, ja vaatikaa korvauksia! Muistakaa vaatia myös hyvitystä, jos olette turhaan ostaneet kalliin gprs-kännykän dnan mainosten perusteella. Meillä kuluttajilla on oikeutemme, ja onneksi valppaat kuluttajaneuvojat auttavat! Ja muistakaa, edullisiakin vaihtoehtoja on, kysykää Markantalosta!!



    Lähde: Kainuun Sanomat

    DNA:n gprs-laskut tyrmistyttävät asiakkaita
    15.01. - 22:53
    Palveluntarjoaja on muuttanut sopimusta yksipuolisesti, katsoo kuluttajaneuvoja




    Gprs-palvelu toimii uusien mallien kännyköissä.

    Anniina Jokinen

    Gprs-kirjainlyhenne tarkoittaa tekniikkaa,
    jonka avulla kännykkäverkon kautta saa yhteyden Internetiin. Palveluntarjoaja DNA on kesäkuisella ilmoituksella muuttanut asiakkaiden kanssa solmittua gprs- sopimusta, joka aiemmin mahdollisti palvelun käytön kiinteää kuukausimaksua vastaan.

    Heinäkuun alusta alkaen on ryhdytty perimään lisämaksua yli sadan megatavun käytöstä. Nyt kiinteä kuukausimaksu on 16,65 euroa kuussa, ja rajan ylittävästä käytöstä peritään 1,22 euroa megatavulta.

    Kajaanin kaupungin kuluttajaneuvoja Eila Holappa ei ole tyytyväinen palveluntarjoajan tapaan ilmoittaa gprs-sopimuksen hinnoitteluehtojen muutoksesta, koska muutos on näin iso. Vain reklamoiva asiakas saa mahdollisuuden uuteen, molemminpuoliseen sopimukseen.

    Kuluttajaneuvojan mielestä palveluntarjoajan olisi pitänyt irtisanoa alkuperäinen sopimus, ja uuden sopimuksen olisivat uusilla ehdoilla saaneet tehdä gprs-palvelun yhä haluavat henkilöt.

    Ei huomata
    valittaa
    Kuluttajaneuvojaan on oltu yhteydessä, kun asiakas on tyrmistynyt laskun loppusummasta. Asia on valjennut vasta usean kuukauden kuluttua käytöstä DNA:n laskutuksen myöhästelyjen takia.

    ”Asiakas ei voi tietää, mitä tarkoitetaan megatavuista puhuttaessa”, kritisoi Holappa. Niinpä laskun kertymistä on vaikea tarkkailla.

    ”Tämä toiminta on kyllä reipasta. Eihän näin saisi menetellä.”

    Holappa toteaa, että eri operaattoreilla on aika paljon edullisuushoukuttimia, ja sopimuksiin lisätään myöhemmin uusia ehtoja. Isot laskut yllättävät asiakkaan, mutta tavallisesti käy niin, että suurin osa asiakkaista ei huomaa valittaa asiasta, vaan he kärsivät hiljaa nahoissaan.

    Eila Holappa kehottaa kääntymään kuluttajaneuvojan puoleen gprs- laskuongelmissa. DNA:n lakimiehelle on jo lähetetty vaatimus ylisuuren gprs-laskun takaisin maksusta.
     
  2. Blue Joker Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/11/02
    Viestit:
    6906
    Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Menneen kesän lumia ;)
     
  3. SYS 49152 Vieras

    Pitikö tätä varten avata taas uusi ketju, eikös olis löytynyt vanhojakin?

    Esimerkiksi tämä:
    http://www.matkapuhelininfo.com/for...dna+gprs&sid=50ffed981d466a91127f26bf4923b700

    Ja haulla löytyy varmasti lisääkin kun hakee sanoilla dna ja gprs, molemmat esiintyen tekstissä.
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju