1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Raportti yli 2v siemens C45 käyttökokemus

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja gynecomastia, 15/7/04.

1. gynecomastia

Tykkäykset:
    0
    Ollut 6kertaa huollossa, n1vk-4vk kerralla. Joka kerta tullut rikkinäisemmäksi huollossa. 2kertaa vaihdettu sisuskalut, näyttöyksistään. liimailtu ja juotettu, koko puhelin akkuineen vaihdettu kerran. nyt takuu mennyt umpeen. juuri ennen sen umpeen menoa vein puhelimen huoltoon, ja tuli entistä huonompana takaisin. Ja olikin huollossa taas VAIN 4VIIKKOA!

ELI 2V TAKUU SIEMENSILLÄ EI MERKKAA HEVONV*****KAAN KOSKA PUHELIN ON AINA RISA VAIKKA SE VAIHDETTAISIIN JA HUOLLOSSA EI SAADA KUIN TUHOA AIKAAN!!

Aina antaa korttivirhettä ja sammuilee, molempia n. 3-4kertaa päivässä. Joskus on välipäiviä että ei sammu, mutta silloin muuttaa asetuksia itsestään. Ja seuraavana päivänä sammuu 10 kertaa.

VOIN ILOISESTI TODETA ETTÄ 2 siemenspuhelinta omistaneena, EN IKINÄ ENÄÄ OSTA SIEMENSIN KÄNNYKKÄÄ, mutta ei niin paljon huonoa ettei jotakin hyvääkin: Minulla on ollut kohta 2v siemensin PÖLYNIMURI ja se toimii hyvin.

2. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Jaa, itselläni on toimiva puhelin ollut nyt vuoden ja huomattavasti mukavampi tuota on lähteä myymään eteenpäin vuoden takuulla kuin ilman takuita. Mitä tuohon C45:een tulee, niin sellainen oli lainapuhelimena sillä aikaa kun M55 oli päivitettävänä. Todettua tuli, että puhelinhan on aivan sysipaska (jopa) ikäisekseen ja itku olisi tullut, jos ei GD92:sta olisi löytynyt omista reserveistä. Eroa Siemensin vanhojen ja uusien mallien välillä tuntui olevan reilusti enemmän kuin kilpailijoilla.

3. TUbbU

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N5X
    Itselläni on samanlaisia kokemuksia Nokian puhelimista. 8210 kävi vuoden ja 3 kk:n aikana 5 kertaa huollossa ollen siellä myös tuon mystisen 1-4 viikkoa kerralla. Ikinä puhelinta ei saatu kuntoon. Ainut vika, jonka huollossa saivat kuntoon oli rikkinäinen värinä. Kerran puhelin vaihdettiin uuteen yksilöön, mutta siinäkin oli samat viat ja pari vielä lisääkin.
    Nykyinen Siemens ME45 on toiminut moitteettomasti jo 1,5 vuotta, ilmeisesti sattunut joku hyvä yksilö käteen.

4. nila

Tykkäykset:
    0
    oma C45 täyttää ens kuussa 2 vuotta eikä mitään vikaa ole koskaan ollut. kun taasen 3310 kanssa oli ongelmia latauksen kanssa ja oli pari kertaa korjattavanakin. näiden kokemusten perusteella olisi tyhmää olla ostamatta seuraavaksi siemenssiä, vai mitä ?

5. Kapteeni Haddock

Kapteeni Haddock Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+, S5Neo, K Zoom, L1520/930
    Itselläni on aina ollut fetissi Siemensin puhelimiin ja minua on puhutellut niiden funktionaalinen muotoilu. Niinpä ostin MC60:n mökkipuhelimeksi sen kohtalaisten ominaisuuksien ja mukavan sähäkän muotoilun takia.

Mutta oikeasti laadussa on toivomisen varaa. Ensinnäkin näppäimet toimivat varsin tahmeasti ja toimivat sattumanvaraisesti. Mutta se mikä erityisesti harmittaa on noiden värikuorien aivan syvältä oleva laatutaso. Täysin normaalissa käytössä (muut puhelimet ovat hyvin kestäneet) ovat värit lähteneet suurimmasta osasta kuorta (esim tekstistä MC60 näkyy enää M). Näyttö on jo kuin hiekkapaperilla hiottu. Käytännössä noiden kuorien laatu vaatisi, että uusi värikuori pitäisi ostaa kerran 3-4 viikossa. 25 euron hinnalla tuosta tulee käyttökustannuksia aika paljon jo vuodessa. Muutenkin puhelin natisee ja saa kaikilta jotka puhelintani ovat kädessä pitäneet "aika lelun tuntuinen" kommentin. Olen samaa mieltä.

Näyttö on todella huono, eikä siitä meinaa saada mitään selvää. En siis voi katsoa lainkaan ottamiani kuvia, vaan saan odottaa kunnes pääsen kotiin ja pääsen latamaan kuvat kotikoneelleni. Tämän takia puhelimella ei ole paljoa järkeä vastaanottaa tai lähtettää MMS viestejä

Softa puhelimessa tökkii ajoittain. Puhelin voi jäädä latamaan jotain valikkoa pariksikin minuutiksi ja toimia samassa valikossa seuraavana päivänä ajatuksen nopeudella. Samoin suomennustyö on jätetty puolitiehen ja suomen kielen ohella puhelimesta löytyy lontoonkielisia valikoita.

Akku on aika onneton ja se syö virtaa vaikkei puhelinta räpläisikään tai soittaisi ainuttakaan puhelua.

Tämä harmittaa minua - eikä pelkästään sen takia että omistan kyseisen luurin - vaan sen takia, että minua mielyttää Siemensin muotoilu ja heidän tuotteittensa perusideat. On todella sääli, jos toteutus on tuota luokkaa. Kyllä MC60 sai istutettua minuun vahvan epäluulon saksalaista laatua ja koko Siemensin tuotevalikoimaa kohtaan.

6. Nekkukarkki

Tykkäykset:
    0
    Olen omistanut tuon C45 ja se toimi moitteettomasti. Sen verran hyvin toimi, että seuraava puhelinkin oli Siemens.

Ostin C60, jota olen katunut siitä päivästä kun astuin kaupasta ulos. Vikoja löytyy vaikka kuinka ja paljon. Näppäimet eivät toimi kunnolla, puhelin on hidas (jää miettimään välillä turhan kauaksi aikaa), sammuilee välillä, eikä taka"kansi" pysy kiinni.... Ominaisuuksiltaan se on muuten ihan ok, mutta siinä ei ole automaattista näppäinten lukitusta. Jos ole väärässä, olkaa ystävällisiä ja korjatkaa - kiitos.

Nyt olen aikeissa hankkia M55. Olen kuullut niin paljon hyvää siitä puhelimesta, vaikkakin myös huonoa. Mutta enimmäkseen hyvää.

Nokiaan en kuitenkaan enää ikinä vaihtaisi.

7. Nekkukarkki

Tykkäykset:
    0
    Olen omistanut tuon C45 ja se toimi moitteettomasti. Sen verran hyvin toimi, että seuraava puhelinkin oli Siemens.

Ostin C60, jota olen katunut siitä päivästä kun astuin kaupasta ulos. Vikoja löytyy vaikka kuinka ja paljon. Näppäimet eivät toimi kunnolla, puhelin on hidas (jää miettimään välillä turhan kauaksi aikaa), sammuilee välillä, eikä taka"kansi" pysy kiinni.... Ominaisuuksiltaan se on muuten ihan ok, mutta siinä ei ole automaattista näppäinten lukitusta. Jos ole väärässä, olkaa ystävällisiä ja korjatkaa - kiitos.

Nyt olen aikeissa hankkia M55. Olen kuullut niin paljon hyvää siitä puhelimesta, vaikkakin myös huonoa. Mutta enimmäkseen hyvää.

Nokiaan en kuitenkaan enää ikinä vaihtaisi.

8. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Meillä on frmalla ollu joku 20kpl noita ja nyt tänäkesänä alkavat olla 2vuotta vanhoja.. 5 noista on käynyt huollossa ja laittaneet täysin kuntoon eli mitään suurempia ongelmia noitten kans ei oo oll, pääasiassa näytöissä häikkää. Paljon paremmin ovat toimineet kuin 3110:t joita oli ensimmäiseksi, sitten tulivat Ericsson A1018s jotka toimi myös paljon huonommin kuin nämä siemensit. Kyllä tässä firmassa Siemens kestää puhelimina 2v takuunkin takia.

9. Ville111

Tykkäykset:
    0
    mulla s55 kävi huollossa kerran 2 vuoden aikana. Silloinkin koko touhu kesti 2 päivää. Tyytyväinen olen ollut aina siemensseihin, paitsi tähän uusimpaani, m65:een. Surkeat softat. Kuhan ne saa päivitettyä, on olo varmasti onnellisempi...:)

10. Jonze

Tykkäykset:
    0
    Varmasti olet saanut vain jonkun maanantaiyksilön. Itelläni oli C45 vuoden verran eikä pienintäkään vikaa. Sen jälkeen C55, joka on yli puolentoista vuoden jälkeen edelleen kovassa käytössä työpuhelimena, eikä siinäkään ainuttakaan vikaa, vaikka puhelimen softaversio on ensimmäinen, bugiseksi haukuttu 10. Molemmat puhelimet ovat toimineet kuin kuuluisa junan vessa. Nykyisin CF62, ja hyvin näyttäisi sekin toimivan.

Jaa tämä viestiketju