Rannekelloista

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
6884
Puhelinmalli
iPhone 7+
On nekin mielessä olleet, niidenkin arvonlasku on vaan aika kova. Superocean 2 oli todella hyvä ranteeseen. Tag Heuer Aquaracer oli kans hyvä, niilläkin arvo vaan tahtoo tulla kovaa alas.
Eikö silloin kantsikin ostaa kun saa monta vähän käytettyä uuden hinnalla?;)

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3575
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Eikö silloin kantsikin ostaa kun saa monta vähän käytettyä uuden hinnalla?;)
Mieluummin ostan käytetyn Rolex Datejustin. :D Jos oikein härskiksi heittäytyy nii TT Datejust timanttitaululla.

zRolex-Datejust-Two-Tone-116233-Black-Diamond---114449.jpg

andy

Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
5458
Puhelinmalli
S9
Mieluummin ostan käytetyn Rolex Datejustin. :D Jos oikein härskiksi heittäytyy nii TT Datejust timanttitaululla.

Katso liite 76137
En tiedä mikä noissa rolexeissa tökkii tosi pahasti. Ainakaan tuollaista kuvan kimalletta en laittaisi ranteeseen vaikka maksaisi satasen. Mutta ehkä se laitetaankin ranteeseen sen takia kun siinä satasen perässä on lisää nollia :) Ovat vaan niin rumia kelloja omasta mielestä, ettei mitään rajaa.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3575
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
En tiedä mikä noissa rolexeissa tökkii tosi pahasti. Ainakaan tuollaista kuvan kimalletta en laittaisi ranteeseen vaikka maksaisi satasen. Mutta ehkä se laitetaankin ranteeseen sen takia kun siinä satasen perässä on lisää nollia :) Ovat vaan niin rumia kelloja omasta mielestä, ettei mitään rajaa.
Onhan noitakin joka lähtöön. Itse olen tykännyt kullasta aina ja mielestäni tuo Datejust on paremman näköinen kuin esimerkiksi tänä päivänä suurta suosiota nauttiva Submariner. Datejustissa on ajattomampi design ja se on itselleni monikäyttöisempi kuin sukeltajan kello, sopii paremmin hihan alle eikä ole niin "muodissa".

Tuossa hintaluokassa kelloja ostetaan jo muunkin kuin hinnan ja näyttämisen takia (tai sitten olen ymmärtänyt harrastamisen väärin). Itselläni kuitenkin periaatteena myös se, että kellon arvo säilyy hyvin, joka myös puoltaa Rolexin hankintaa. Rolex on kuitenkin iso ja iäkäs valmistaja, jonka kellot on valitettavasti räppäreiden toimesta nostettu pröystäilyesineiksi monen "tavan tallaajan" silmissä.

andy

Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
5458
Puhelinmalli
S9
Onhan noitakin joka lähtöön. Itse olen tykännyt kullasta aina ja mielestäni tuo Datejust on paremman näköinen kuin esimerkiksi tänä päivänä suurta suosiota nauttiva Submariner. Datejustissa on ajattomampi design ja se on itselleni monikäyttöisempi kuin sukeltajan kello, sopii paremmin hihan alle eikä ole niin "muodissa".

Tuossa hintaluokassa kelloja ostetaan jo muunkin kuin hinnan ja näyttämisen takia (tai sitten olen ymmärtänyt harrastamisen väärin). Itselläni kuitenkin periaatteena myös se, että kellon arvo säilyy hyvin, joka myös puoltaa Rolexin hankintaa. Rolex on kuitenkin iso ja iäkäs valmistaja, jonka kellot on valitettavasti räppäreiden toimesta nostettu pröystäilyesineiksi monen "tavan tallaajan" silmissä.
Submarinerit on kaikki ihan hirveitä rumiluksia. Siihen verrattuna datejust on kyllä paljon tyylikkäämpi. Mutta minä en kelloharrastaja olekaan ja lähinnä kellon ulkonäkö merkkaa, ei niinkään se heritage tai miten kello arvonsa säilyttää (ei väliä kun kellot ei maksa tonneja/kymppitonneja). Joskus muuten täällä avauduin oman entry level automaatti Tissotin käyntitarkkuudesta. Se alkoi yllättäen käymään tosi tarkasti ja käynti siis 'tasautui' niin kuin myyjäliikkeen tyyppi arvelikin. Tosin nyt on siitäkin veto loppu ja ranteessa wear os -kello (koska g-pay). Tuo viimeinen lause varmaan kertoo miten vähän ymmärrän kelloharrastuksesta :)

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3575
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Yhdellä tutulla on juuri tuollainen Rolex, on sen painoinen mötkäle että huomaa kyllä jos katoaa ranteesta :D
Kyllä se kulta painoa tuo, paino sitten tuo taas mukanaan tietynlaisen jämäkkyyden tunteen. Ehkä vähän valheellinen tunne, kun kulta kuitenkin on aika pehmeää.

toivis85

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
23   0   0
Reaktiopisteet
868
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
On se komea – ja puhuu saksaa! Keväällä sit nähdään, kuinka taulu hohtaa luonnonvalossa?
Jawohl! Sitä aurinkoa odotellessa, ei oikein kuviin saa tota metallihohtoa, varsinkaan keinovalossa, sävykin tummempi kuin miltä tuossa kuvassa näyttää.

toivis85

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
23   0   0
Reaktiopisteet
868
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Ei kuule mitään hajua. Mitä edes tarkoittaa automaatti? :D
:D Omasi on varmaankin kvartsikello, eli patterilla toimiva. 10s kuukaudessa on ihan normaali niille. Automaatit tai mekaaniset kellot on eri laitteita, joissa ei ole patteria, vaan koneisto on täynnä rattaita ja jousia, jne ja kerää käyntivaraa käden liikkeestä eikä ole yhtä tarkkoja kuin kvartsit. Rolexit ja muutkin kalliit mekaaniset kellot yleensä heittää sen pari sekuntia tai vähän enemmän vuorokaudessa.

fillerbunny

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
183
Taisin osua jackpottiin koneiston osalta, vuorokauden jälkeen heittoa 1s... :eek:
Kyllä se siitä vielä tasaantuu, johonkin suuntaan :) ja tietty elää säiden ja kuun asennon mukaan.

Mutta joo, mäkin olen ollut tosi tyytyväinen omaan 4R36:eeni, pääsääntöisesti on mittausjaksoilla pysynyt keskimäärin +-2,5 sekunnissa. Jännityksellä odottelen, kuinka seuraava käyttäytyy :)

toivis85

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
23   0   0
Reaktiopisteet
868
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Kyllä se siitä vielä tasaantuu, johonkin suuntaan :) ja tietty elää säiden ja kuun asennon mukaan.

Mutta joo, mäkin olen ollut tosi tyytyväinen omaan 4R36:eeni, pääsääntöisesti on mittausjaksoilla pysynyt keskimäärin +-2,5 sekunnissa. Jännityksellä odottelen, kuinka seuraava käyttäytyy :)
Toivottavasti ei tasaannu, tämä käy oikein hyvin :D Edellinen 4R pysytteli uudesta asti siinä +8s, joten toivotaan, ettei tämäkään koe isoja muutoksia. Tottakai lämpötilat, asennot, jne vaikuttaa, mutta todella hyvältä näyttää tällä hetkellä, enkä voinut kuvitellakaan, että käy näin pienellä heitolla suoraan boksista.

Top Bottom