1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Rakenna infrapuna portti itse...

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Saukki, 4/12/02.

1. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Uusimmassa Mikrobitissä ohjeet miten rakentaa infrapuna portin itse...

2. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  3. tuomot

Tykkäykset:
    0
    Niin mites ihmiset on noita mikrobitin esittelemiä irda rakennussarjoja tilaillu? Kun tuo bitti 2.12 tuli niin kohta naputin sinne patrcolle tilauksen kyseisestä rakennussarjasta vaikkei koko firmalla ollut siitä mitään infoa. Puhelimessa ei uskallettu torstaiksi luvata pakettia mutta eipä sitä nyt maanantainakaan laatikossa näkynyt. no ehkä sitten huomenna...

4. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    juu tollanen on pakko väsätä, mutta ainakaan tuossa nettiartikkelissa ei ollut komponenttien tietoja? Onko jollain listaa?

edit. Eiku joo olihan tos toi pdf tiedosto...

5. Aapee

Tykkäykset:
    0
    Käykääs muuten kattomassa sitten oikee kytkentäkaavio sieltä MikroBitin sivuilta, lehteenhän se oli piirretty väärin...

6. tuomot

Tykkäykset:
    0
    Niin valmista rakennussarjaa myy Partco Oy (www.partco.fi)
    Tuotteet -> Mikrobitti rakennussarja

Kukaan ei oo tollasta vielä väsänny?

7. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    firman sivuilla on että tulossa viikolla 50 siis pitäs kohta puoliin tulla...

8. icebox

Tykkäykset:
    0
    Väsäsin tuossa äsken tuon vehkeen, xp tunnistaa tuon infraportin kyllä, mutta luuri (7650) on vielä toistaiseksi hukassa. Bios asetukset taitaa olla mehtässä.

9. tuomot

Tykkäykset:
    0
    Hankit osat erikseen ? ootko saanu toimimaan? ei oo partcolta kuulunu sitä rakennussarjaa vieläkään...

10. icebox

Tykkäykset:
    0
    Tuosta paikallisesta elektroniikkaliikkeestä kävin hakemassa. IrDa piirejä löytyi suoraan hyllystä ja muiden osien löytymistä ei edes tarvinnut epäillä. Tein tuon tosin ilman piirilevyä. Hirveästi en tuon kanssa ole nyt ehtinyt/jaksanut temmeltää kun tilasin jo bt palikan verkkokaupasta hurjaan 40e hintaan.

11. mjtee

Tykkäykset:
    0
    Sattuiko lähikauppasi omaamaan noita telefunkenin piirejä vai otitko jonkin korvaavan? Lähinnä mietiskelin kuinka yhteensopivia nuo muiden valmistajan piirit olisivat, kun niiden saatavuus olisi täällä oulussa paljon parempi. Hinnatkin houkuttaisi. Esim: HSDL-1001
    http://ch.telemost.ru/cellular/hsdl1001.pdf

12. -Tumppi-

Tykkäykset:
    0
    Mulla on HSDL-1001 piirillä rakennettu infra, ohjeet löysin osoitteesta http://www.daniel-hertrich.de/ir_dev/indexold.shtml

Piirille tuli hintaa n. 50 vanhaa rahaa, "pikkukomponentithan" on melkein ilmaisia.

Voin suositella jos vaan viitsii nähdä vähän vaivaa..

13. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Mites olette tee-se-itse-miehet koteloineet nuo teidän infrapunasilmänne? Yleensähän noissa itse tehdyissä jälki on aika...hmm...karua.

Vai nykyään taitaa osassa valmiista rakennusarjoista tulla mukana jonkinlainen sovitin takapaneelin korttipaikkaan tai etupaneeliin esim. massamuistipaikan etulevyn tilalle?

14. -Tumppi-

Tykkäykset:
    0
    Niin, toi mun infra tulee kiinni suoraa emolevyn ir-nastoihin, johto tulee vaan takalevyn tyhjästä korttipaikasta. Ehkä sen vois tyylikkäästi saada etulevyynkin tehtyä tuon johdon paikan.

Tosi tee-se-itse-mies ei koteloita kaipaa ;) ..niitä on valmiita pieniä (n. C-kasettikotelon kokoisia) rasioita mihin saa osat sovitettua, tai sitte keksii jotain muuta.

15. mjtee

Tykkäykset:
    0
    Löytyihän tuota 4500 mallin telefunkenia lopulta Oulusta. Piiri vastaa spekseiltään mikropiltin omimassa rakennussarjassa mainittua TFDU4100:sta, mutta omaa huomattavasti isommat jalat ja helpottaa antikirurgin tinausyrityksiä. Laitteesta tuli teippiviritelmä, mutta se hoitaa tehtävänsä mainiosti. Hintaa kertyi koko operaatiolle n. 6e.

Jaa tämä viestiketju