1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinjan toiminta SIM-kortin vaihdossa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja tumppi, 25/2/04.

  1. tumppi

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    31
    Tykkäykset:
    0
    Pikkusisko osti uuden kännyn ja hänen SIM-kortti oli sen verran vanha, että kortti piti vaihtaa. Pari päivää sitten vaihto tehtiin pienen paikkakunnan ainoassa liittymäkaupassa, joka edustaa RL:ää. Lupasivat että uusi kortti aukeaa seuraavana päivänä.
    Kortti ei tietenkään auennut seuraavana päivänä eikä sitä seuraavaanakaan. Soitto RL:n aspaan ja tympääntynyt neuvoja ilmoitti, että ei ole systeemissä mitään merkintää uudesta kortista. Kertoipa lisäksi, että kaikki sopparit tulevat faxilla heille. Eikä neuvoja tietenkään osannut arvioida kauanko uuden kortin avaaminen kestää.
    Vanhaa korttia ei voi käyttää, koska RL:n edustaja leikkasi sen jo kahtia.

    Luulisi tämänpäivän tekniikalla Radiolinjalla olevan "vähän" paremmat systeemit kuin iänikuinen faxi. Toisaalta on faxijärjestelmä halpa ylläpitää - silloin tällöin lisätä vähä paperia ja mustetta ja alipalkkaiset osa-aika opiskelijat yrittävät parhaansa mukaan lajitella uusia soppareita pari kolme tuntia päivässä.
    Tuli jo kyllä operaattorin vaihto mieleen...
     
  2. Metsis

    Liittynyt:
    13/5/03
    Viestit:
    392
    Tykkäykset:
    0
    Pistäisin tuon kyllä hyvin pitkälti myymälän syyksi. Itse olen jokus SIMin vaihdattanut Mäkitorpan myymälässä, ja vanhan kortin sai pitää itse. Vanha kortti lopetti toimintansa noin vartin kuluttua, uusi sisään ja homma toimi. Kyseisessä Mäkitorpassa on ollut tietokonejärjestelmät jo pidemmän aikaa. Faksi lienee käytössä enää vain pienemmissä paikoissa.

    Myyjän ei olisi kannattanut katkaista vanhaa korttia, vaan antaa se mukaan uuden lisäksi. Tai sitten myyjän olisi kannattanut soittaa asiakaspalveluun, jolloin muutos olisi astunut voimaan heti. Todennäköisesti myyjä on unohtanut lähettää RL:lle sen faksin, tai se on hukkunut matkalla.
     
  3. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3687
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Pari kertaa olen tehnyt kortinvaihdon RL:lla, ja käytännössä aina on mennyt 30min sisällä. Ettei vaan olisi joku pikkuliike joka myy pääsääntöisesti Soneraa?
     
  4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Eikä hän sitten voinut sitä kortin vaihtoa tehdä siinä heti?
     
  5. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Mulla vaihto pari kertaa ollut kyseessä ja 5 min juttu aina.
     
  6. jeesh Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/10/02
    Viestit:
    1645
    Tykkäykset:
    0
    Faksia käytetään siksi, että sähköisesti on hieman vaikea lähettää esim allekirjoitusta.
     
  7. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Miksi kortinvaihtoon tarvittaisiin allekirjoitus? Luulisi että henkilöllisyyden tarkistaminen riittäisi. Kovin oudolta kuulostaisi jos kortti vaihdettaisiin faxaamalla.
     
  8. Metsis

    Liittynyt:
    13/5/03
    Viestit:
    392
    Tykkäykset:
    0
    No ei silloin ainakaan myyjä faksia lähettänyt, kun itse kortin kävin vaihtamassa. (Voi tietty olla, että on lähettänyt myöhemmin).
     
  9. tumppi

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    31
    Tykkäykset:
    0
    Pikkuliike, joka myy normaalin toimintansa ohella RL:n liittymiä ja yrittävät myydä kait kännyjäkin


    Ja RL:n neuvoja ei ollut oikein halukas yhteistyöhön. Pitää kuulemma odottaa sitä faxia...

    Tuntuu että uuden liittymän saa paljon helpommin avattua, kuin vaihdettua kortin.
     
  10. Tanjuzka

    Tanjuzka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    3324
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Luulisi heillä(kin) olevan käytössä internet.
     
  11. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    No ei kait se internet vielä mitään takaa. Pitäähän sitä Radiolinjan kauppiassovellusta osata käyttää.
     
  12. tumppi

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    31
    Tykkäykset:
    0
    Kaiken huippu tässä keississä on se, kun veljen RL:n kortti alkoi vähän oireilemaan, hän vahtoi kortin ihan samassa liikkeessä ilman mitään suurempia ongelmia. Kortti pelasi muistaakseni samana iltana.

    Tässä täytyy nyt vain odotella ja katella kauanko kortin avautuminen kestää. Onneksi siskolla ei ole mitään sillälailla suurta tarvetta kännylle... Ja ainahan pitää olla jonkun toisen operaattorin kortti tällaisia tilanteita varten...
     
  13. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    Kannattanee reklamoida Radiolinjalle liikkeen toiminnasta ja jättää joku korvaushakemus. Voivat antaa puheaikaa tai muuta pahoitteluksi.
     
  14. hifi

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    564
    Tykkäykset:
    0
    Ehkä olisi vain helpoin soittaa ASPAan ja kertoa uuden kortin numero ja pyytää vaihtamaan se. Ainakin itse tein näin, kun epähuomiossa annoin väärän numeron kortinvaihtoon. Soitto vain, ja kortti aktivoitiin samantien.

    Ja fakseja kortinvaihdoista tuskin lähetetään, tai sitten on todella jotain vikaa edustajassa... koska kuten sanottu, koneella suoraan sähköisesti syötetyt sopimuksen tms. käsitellään huomattavasti nopeammin kuin faksit, ja osin myös automaattisesti.
     

Jaa tämä viestiketju