1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinjan laskutus? Puheajat hukassa..

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja AndK0, 25/2/03.

1. AndK0

Tykkäykset:
    0
    Avasin radiolinjan liittymän joskus joulukuun puolenvälin kieppeillä. Taisipas olla 20.12 kun avasin sen. No ensimmäinen laskutuskausi sitten kesti Lähemmäs kaksi kuukautta. Sitten kun rupesin katsomaan tuota laskua mikä tänään tuli niin huomasin, että minulla oli ~55 euroa laskua ja olin saanut puhelumaksujen alennusta 10,36 euroa. Mistähän tämä johtuu..? Minulle kyllä luvattiin 20 euroa hyvitystä ekasta laskusta. Joskus aikaisemmin kun olen radiolinjan aspaan tämmöisen takia soitellut sieltä on sanottu että palvelunumeroihin soitetuista puheluista ei voi saada hyvitystä. Sekään ei voi selittää tätä sillä Minulla on jo yksistään radiolinjan liittymiin soittoja yli 30 euron edestä.. Mikähän tässä nyt sitten pissaa..? En viittis ruveta tuonne radiolinjan aspaankaan jonottaan puolta tuntia sen takia että kuulis jonku ympäripyöreän vastauksen..

2. tyoentekijae

Tykkäykset:
    0
    mutta kysyt sitä täällä, jotta saat arvauksia syistä??

3. Mini

Tykkäykset:
    0
    niin...tämähän on se oikea paikka ihmetellä puhelinlaskuja!! Tosi järkevä aihe!

4. Espe

Tykkäykset:
    0
    sama homma. otin 20.12 liittymän. eilen tuli lasku ~30 e maksettavaa. puheluita oli sentilleen 40 e jota myös ihmettelin suuresti. ja minulle oli hyvitettu tasan saman verran (10,36) puheluista. lasku muutenkin tuintui hämärältä... taitaa rällällän laskutuksessa taas olla järjestelmäpäivityksiä...

5. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Jos ei kiinnosta soitella aspaan niin sittenhän on olemassa niitä edustajaliikkeitä, kannattaiskohan käydä vaikka siellä?

6. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Älä nyt onhan täällä ennenkin ihmetelty laskutus sekoiluja ;)
    ja varmaan ne on tätä kautta selvinneetkin :)

7. silvestre

Tykkäykset:
    0
    Kun kyse on laskutuksesta kannattaa kylläkin kääntyä suoraan Radiolinjan puoleen (ei edustajan!) koska,
    1.) RL vastaa laskutuksesta, selvittää asian ja tekee mahd. hyvitykset yms.
    2.) Edustaja vastaa vain omasta mahd. virheestään, joihin ei laskutus kuulu.

8. AndK0

Tykkäykset:
    0
    Ei, vaan kysyn sitä täällä koska ajattelin, että jos siihen olisi jokin järkevä syy miksi noita puheaikoja ei ole hyvitetty..
    Kyllä minä olen ainakin nähnyt aika monta jarjettömämpääkin aihetta täällä foorumilla. Jos ei kiinnosta älä silloin tule kirjoittamaan tänne niin tämä todella tyhmä aihe katoaa pois täältä.. Niin ja kun tämä nyt ei ole kuitenkaan ensimmäinen kerta kun rällä on sekoilut noissa puheaikahyvityksissä..
    Aika jännä juttu kyllä kun rätinällä on juuri saman verran hyvitetty. Onkohan kellään muulla käynyt samoin..?

9. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Edustat ovat asiakaspalveluhenkilöitä... hmmm... no joo, annan olla.

10. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    2) ?? Kyllä pitäisin edustajaa velvollisena hoitamaan eteenpäin sellaisia operaattori-asioita joita on yleensäkään mahdollista hoitaa edustajan välityksellä?

11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Juuri näin. Vaikka laskutuksen mahdolliset epäselvyydet eivät olekaan edustajasta johtuvia, hän voi kuitenkin toimittaa asian eteenpäin. Jos esimerkiksi asiakaspalveluun on vaikea päästä puhelimitse, edustaja voi saada asian nopeastikin selvitettyä edustajan tuen kautta. Tämä kuuluu mielestäni jokaisen edustajan työtehtäviin. Turha näitä on itsekseen pohtia, vaan kannattaa marssia lähimpään kyseistä operaattoria edustavaan liikkeeseen ja esittää asia siellä fiksusti ja pyytää myyjää soittamaan operaattorille.

12. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Usein myös edustajilla saattaa olla tietoa mahdollisista ongelmista joista viat aiheutuvat tai osaavat muuten kokemuksellaan ratkaista pulman tai selittää tilanteen ja vaikka tarkistaa lasku yhdessä. Pinnakin säästyy jos ei tarvitse jonottaa tuntia asiakaspalveluun esittääkseen kysymyksen "Onko laskussani virhe" ja saadakseeen vastauksen "Ei". ;)

13. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Rällän joulukuun tarjoushan tuli hyvityksenä vasta tammikuun puolella..

Onko tässä kenties avattu liittymään jotain lisäpalveluita jotka
    näkyy laskulla?

Hassua muuten että alkuperäiseen viestiin (?) vastaajat
    tuntuvat pääsääntöisesti rupeavan kinastelemaan keskenään
    mieluummin kuin että vastaisivat ja/tai osallistuisivat ihan
    siihen aiheeseen..

14. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuo olisi kieltämättä erittäin hyvää asiakaspalvelua edustajilta, mutta kuinka moni edustaja käytännössä mahtaisi viitsiä tuollaista vaivaa ainakaan kovin usein nähdä; provikkaa kun tuosta ei taida tulla toisin kuin liittymäkaupasta? :p

15. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Toimii varmasti Radiolinjalla, mutta esimerkiksi dna:n kauppiaspalvelu ei hoida laskutusasioita "Soita sinne laskutusneuvontaan", eli yhtä pitkään saa jonottaa.

16. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ainakin minä ja myös kaikki myyjät, keiden kanssa olen työskennellyt toimitaan näin, mikäli asiakkaalla on jotain epäselvää. Kun nämä asiakkaat palvelee kunnolla, he tulevat vielä uudelleenkin ja se saattaa poikia vielä liittymäkauppaakin. Jos heitä palvelee huonosti tai ei ollenkaan, he vaihtavat hyvin äkkiä liikettä ja pahimmassa tapauksessa vielä operaattoriakin.. Näissä tilanteissa myyjien kannattaa ajatella asiaa hieman laajemmin, eikä vain keskittyä uusien liittymien tuputtamiseen provikat mielessä. Jos sana leviää huonosta palvelusta, sitten jää ne provikatkin saamatta, kun ei ole enää ketään kelle tuputtaa liittymiä.

17. muju

Tykkäykset:
    0
    voisko olla et samalla oli alennusta joistain avauksista ja et lisäks se etu on 10euroa kuussa?

18. AndK0

Tykkäykset:
    0
    No siis liittymään aukaistiin samalla tietty nuo vastaaja ja heimo, mutta siis nehän kuuluivat muutenkin ilmaiseksi siihen.. Eli laskussa oli lisäksi myös:
    Liittymän avausmaksu 7,89
    Vastaajan avausmaksu 7,89
    Heimo palvelu 7,98
    Ja nämä kaikki oli hyvitetty sitten siinä perässä.Ja olen kyllä varma että he lupasivat 20 eutoa hyvitystä ekasta laskusta.

19. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Joo, mutta nuohan on tarjouksessa merkitty ilmaiseksi. Ilmeisesti jostain laskustusohjelman vivusta johtuen nuo täytyy aina asettaa toimimaan noin että ne hyvitetään, mutta jos 2kk laskussa on annettu vain yhden kk:n puheaika etu ei se mun mielestä ole oikein... tosin näin tuntuu käyneen aika monella jotka ovat liittymän joulukuussa avanneet.

Jaa tämä viestiketju