1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinjan "ilmainen" sääpalvelu

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja vonkaus, 11/10/03.

  1. vonkaus

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    194
    Tykkäykset:
    1
    Joopa joo, taas kerran tuli päänsärkyä kun lähti kokeilemaan
    jotain operaattorin palvelua. Palvelun piti loppua, mutta tänään 11.10. vielä vaan jatkuu...

    Tällä kertaa paikallissääpalvelu,
    ja tällainen mainos tuli tekstiviestinä:

    "Saat ajastetun ja sijaintiisi perustuvan sään ilmaiseksi 15.9.-10.10. välisenä aikana (norm. 0,50€/viesti). Lähetä TILAA TS0800 numeroon 16258. T. Radiolinja"

    ja sitten kun tilasin, tuli viesti:

    "OLet tilaamassa palvelua TS 0,00 EUR/tilaus ja 0,00 EUR/viesti.
    Lähetä viesti "VAHVISTA 967" tai "PERUUTA 967" numeroon 16258."

    Ja sitten tuli vielä vahvistus:

    "Tilaus 967 vahvistettu".

    Mielestäni minä en ole tuossa tilannut mitään maksullista palvelua.
    Tilausehdoissahan on juuri nuo 0e/tilaus ja 0e/viesti.

    Aina näiden kanssa saa taistella. Tarvii pysyä erossa näistä tilauksista.
     
  2. zonem

    zonem Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/10/02
    Viestit:
    1952
    Tykkäykset:
    0
    Jos viestin hinta on 0.00 euroa, eikös se sitten ole ilmainen?
     
  3. maikla

    Liittynyt:
    21/8/02
    Viestit:
    166
    Tykkäykset:
    0
    Tarkoitit varmaankin viestissäsi, että miten ton paikannussään saa lopetettua..


    Radiolinjan sivuilta otettua....
     
  4. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Hmm... Jos palvelu muuttuu maksulliseksi ja siitä ei tule mitään erillistä ilmoitusta esim tekstiviestillä tai vaikka laskun mukana ujoa printtausta pienellä jossain alalaidassa. Sellaisessa tapauksessa asiakas voi kiistää ENSIMMÄISESSÄ laskussa ko palvelusta velotettavan summan.
     
  5. vonkaus

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    194
    Tykkäykset:
    1
    Tuo "sopimus" tehtiin pelkästään tekstiviesteillä. Ei kai asiakkaan oleteta käyttävän nettiä, jos kyseessä on GSM-palevelun käyttö. Aspa sulki tilaukseni eilen, kun erikseen pyysin. Missään vaiheessa eivät lähettäneet ilmoitusta, että nyt tilaus muuttuu maksulliseksi. Joka tavalla sitä yritetään höynäyttää... Jos menisin oikeuteen asti tämän asian kanssa, niin RL häviäisi 6-0.
     
  6. maikla

    Liittynyt:
    21/8/02
    Viestit:
    166
    Tykkäykset:
    0
    En nyt mitenkään halua puolustella radiolinjaa, mutta eikös tossa viestissä lue selvästi, minkä välisen ajan palvelu on ilmainen...
     
  7. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6608
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    kaippa jostain sait tietää tuosta sääpalvelusta,jos et netistä lukenut kaikkia rivejä niin voit syyttää itseäsi,jos kuulit siitä kaveriltasi syytä häntä ettei kertonut koko totuutta,yleensä jos kuvittelee saavansa ilmaisia palveluja ikiajoiksi ihan keneltävaan,kannattaa lukea esite kokonaan
     
  8. vonkaus

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    194
    Tykkäykset:
    1
    Siinä tarjoustekstiviestissä pitäisi myös lukea, että tilaus jatkuu maksullisena palveluna. Ei sopimuksia voi tehdä olettaen asioiden jatkuvan sovitun ajanjakson jälkeen... Se täytyy selkeästi ilmoittaa.

    Sanoihan RL vastineessaan minulle, että he käsittelevät tämän markkinointitapansa käytön... *VIHELTELEE* Ja tässä tapauksessa todella harhauttavaa sellaista.

    Ei ole eka kerta kun joudun tällaisia "jatkuu ilmoittamatta"-tapauksia käsittelemään. Yritän vain olla meidän kuluttajien puolella näissä asioissa. Useimmiten jotain saa aikaiseksi, kun ei anna kaiken olla vaan.
     
  9. TCall Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/12/02
    Viestit:
    1872
    Tykkäykset:
    0
    Palvelun ILMAISEN kokeilun loputtua puhelimeen tulee muistutus viesti että palvelu muuttuu maksulliseksi. Eli ihan selvä asia. 10.10 pamahti puhelimeen viesti jossa muistutettiin asiasta.
     
  10. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Palveluhan tilataan kestona joten peruutus pitää tehdä itse. Totta kyllä on että tilauksen automaattinen päättyminen tarjousjakson jälkeen olisi asiakkaan kannalta mukavampi asia.

    Edit tuoppi_h:n kirjoituksen jälkeen: Jos tarjousajan päättymisestä tulee ilmoitus niin eihän tässä ole mitään epäselvää, jos ei peruuta niin valmistautukoon maksuihin myös.
     
  11. Flyer Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    1180
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Niinkuin totesin tekstiviestillä ilmoittamisesta niin hommahan vaikuttaa ihan selvältä. Asiaskas maksaa ja RL voittaa kiistan 6-0
     
  12. bestis

    Liittynyt:
    18/10/03
    Viestit:
    145
    Tykkäykset:
    0
    Sääpalvelu

    Mulle kävi niin perutin sen vasta seuravana päivänä -- joudun maksaman 0,5e palvelun peruttamisesta ;-(
     
  13. TCall Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/12/02
    Viestit:
    1872
    Tykkäykset:
    0
    Re: Sääpalvelu

    Mihis numeroon lähetit? Nimittäin palvelun peruuttaminen ei maksa mitään ja 16258-numero on ilmainen
     
  14. bestis

    Liittynyt:
    18/10/03
    Viestit:
    145
    Tykkäykset:
    0
    Re: Sääpalvelu

    numeroon 16258 ja se maksaa
     
  15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Tuo lainauksesi lopussa oleva hinta 0,59€/vastaanotettu viesti on palvelun käytön hinta... Eli kun saat säätiedot viestinä, se maksaa 0,59€/vastaanotettu viesti. 16258 numeroon lähetetty palvelun katkaisuviesti ei maksa mitään..
     
  16. Conda Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/8/02
    Viestit:
    5327
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni RL toimi ihan hyvin asiassa. Tuli tosiaan oikein muistutusviesti maksuttomuuden loppumisesta. Tosin olishan siinä muistutusviestissä voinut suoraankin lukea miten se lopetetaan ettei olis tarvinnu käydä netistä ettimässä.

    Palvelu oli sinällään varsin turha.
     
  17. TCall Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/12/02
    Viestit:
    1872
    Tykkäykset:
    0
    Näin se on. Eli tilatut viestit maksavat, ei 16258. Eikös 18258:kin ole ilmainen Radiolinjalla?
     
  18. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Kyllä.
     
  19. bestis

    Liittynyt:
    18/10/03
    Viestit:
    145
    Tykkäykset:
    0
    Ok saatan olla tällä kerta väärässä. Tiedän varmasti että Soneran 15400 find palvelu veloittaa joka tapauksessa vaikka numeroa ei löytyisikään. Mulla oli sellainen käsitys, että sms samaan numeroon maksa aina samoin. Esimerkiksi buumi.net sielläkin logoja hintaan"a" tilataan yhdestä numerosta ja eri hintaisia kuvaviestejä toisesta.
     
  20. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Vastaanotettu viesti tarkoittaa sitä viestiä, joka tulee palvelusta sinulle, eli tässä tapauksessa säätiedot. Se maksaa 0,59 €/viesti. Mutta se, kun sinä lähetät tilaus- tai lopetusviestin numeroon 16258, ei maksa mitään...
     

Jaa tämä viestiketju