1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

???Radiolinjan GPRS Primetimen aukeemisesta???

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja niemi, 27/5/03.

1. niemi

Tykkäykset:
    0
    Kuinka kauvan teillä on menny Radiolinja GPRS Primetimen Avautumisessa...
    mulle sanottiin markantalossa että voi mennä 1-3 päivää suurin piirtein...
    kertokaa kokemuksistanne... =)

2. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Nopeasti

Lauantaina Klo 12 tehtiin sopimus ja Maanantaina Klo 12 aukesi GPRS.
    Liittymä aukeaa soitettavaksi heti kun kortin laittaa. PV.

3. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Liittymän kävin muuttamassa GPRS palvelun 16 aikaan ja 17 aikaan tulee viesti, että GPRS on kytketty. Vaikka sanoi että voi mennä parikin päivää. Te tulette vihaamaan mua mailman tappiin asti jos ehdotukseni RLällä menee läpi. :) Olen ehdottanut, että jokin raja laitettaisiin GPRS liikenteelle, että warettajat sais pois. Rajaksi sanoin 300-500mt/kk että se riittää silti hyvin nettikäytöön ja jopa pieneen kopioimiseen, mutta ei warettamiseen.

4. Ricky

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni tuo raja EI riitä vaikkei lankapunaisena warettaskaan, itsellä DL+UL on kuukausittain noin 1Gt luokkaa.

5. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ympärillä napani mun maailma pyörii... (Ok, ne ketkä ei ymmärrä tätä kommenttia niin en jaksa selittää).

6. wintermute

Tykkäykset:
    0
    Alkoi nuo edelliset vastaukset menemään vähän OT, joten lainataan tähän tuota alkuperäistä kyssäriä...

Minullekin myyjä sanoi että voi mennä 2-3 päivää ennen kuin Primetime kytkeytyy. Kuitenkin liittymä avattiin n. klo 16.30 ja samana iltana klo 22 surffailin jo GPRS Primetimellä netissä. Which was nice...

7. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    No sitä varten on ADSLät eikä mitkään GPRS liittymät. GPRS on lähinnä matkakäyttöön tarkotettu liittymä, ei kotikoneeseen surffaukseen ja siirtomäärät 1gt kuussa.

8. huppu

Tykkäykset:
    0
    Ottaisin ADSL, jos se maksaisi vain 20e/kk, kun ei ole varaa kalliimpaan.

RL Primetime 10e/kk on sopivasti hinnoiteltu.

9. huppu

Tykkäykset:
    0
    Nyt alkoi RL primetime minulla toimimaan.

Siirtyminen DNA GPRS:sta kävi helposti: Mitään asetuksia puhelimessa tai tietokoneessa ei tarvinnut muuttaa !

Ainoastaan SIM-kortin vaihto riittää.

Sähköpostin lähettäminen Outlook express ohjelmalla luukku.com osoitteella ei näytä toimivan RL:llä vaikka se toimi DNA:lla.

Nyt voi irtisanoa DNA GPRS..

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Oikea lähettävä palvelin?

11. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Vaihda lähteväksi palvelimeksi smtp.mobiili.net

12. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Aivan, sitä itsekin ajoin takaa...

13. huppu

Tykkäykset:
    0
    smtp.mobiili.net

mutta ei silti onnistu ??

14. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Minä olen tuolla viimeksi tänään lähettänyt postia.

Kokeilepa huvikseen seuraavaa:

cust-smtp1.radiolinja.fi

Katso ensin kuitenkin läpi Radiolinjan sivuston ohjeiden mukaan puhelinverkkoyhteyden asetukset, varsinkin osoitteet ja DNS -osoitteet.

15. huppu

Tykkäykset:
    0
    Kiitos neuvoista, mutta vaihdoin DNA SIM-kortin takaisin ja käytän DNA-GPRS vielä niin kauan kunnes DNA katkaisee sen minulta.
    ( DNA laskutuksessa ruuhkaa, eivät pysty heti katkaisemaan GPRS-palvelua pois )

Kokeilen muutaman päivän kuluttua kun RL SIM-kortti on taas puhelimessani takaisin...

16. Metsis

Tykkäykset:
    0
    Luukun smtp

Voithan kokeilla luukun omaa lähtevän postin palvelinta. Se on muuten sama kuin saapuvan, paitsi, että vaihdat pop:n tilalle smtp:n. Esimerkiksi smtp-055.luukku.com (tuo numero sinulla on tod. näk. eri).

Tämä siis ihan kokeilemista varten. Itselläni ilmeisesti toimii Soneran adsl yhteydellä luukun smtp. Yleensä kyllä pitää käyttää oman internetoperaattorin lähtevän postin palvelinta. Olethan varmasti kirjoittanut sen smtp.mobiili.net oikein kokeillessasi. Itselläni on aika yleinen virhe kirjoittaa vahingossa stmp...

17. taifu

Tykkäykset:
    0
    Itselläni aukesi toi primetime kolmenpäivän päästä liittymän ottamisesta.
    Tuosta liikenteen rajoittamisesta johonkin tiettyyn MB määrään se on kyllä huonoin joskin tehokas tapa estää waretus. Mutta ei voida yleistää, että kaikki jotka siirtävät paljon tavaraa GPRS:n kautta warettavat. Itse siirän reilusti yli sen 100MB/kk ja kiinteä lanka liittymä ei sovi minulle koska liikunpaljon. Yksi vaihto ehto tietenkin waretuksen vähentämiseksi olisi ruveta tarkkailemaan verkossa liikkuvia paketteja ja asettaa esim. UDP pakettiliikenteele raja. UDP pakettejehan monet waretus softat käyttävät.

Toivottavasti primeTimeen ei ole tulossa mitään rajoja.

18. Ricky

Tykkäykset:
    0
    ihanko totta? Ottaisin heti adsl liittymän jos tänne syrjäseudulle sellaisen saisi, tietenkin jos sinä tulet sitä lankaa vetämään niin sitten. gprs on ainoa järkevä yhteystapa tällähetkellä

19. Hannu2

Tykkäykset:
    0
    Määrittelepäs Warettaja... ?! Tuo vajaa gt/kk tulee täyteen aika perus surffailulla ja päivityksien/ohjelmien imuroinnilla... Onko tuo waretusta...?

Ja jos nykypuhelimet mahdollistavat netin käytön susirajan takanakin niin miksi liikennettä pitäisi rajoittaa? Kaikkien ei ole mahdollista hommata pöhinälinjoja... =(

20. Kalle

Tykkäykset:
    0
    Eilen avasin liittymän Markantalosta klo 16 maissa ja äsken tuli viesti, että palvelukokonaisuus on kytketty.

Jaa tämä viestiketju