1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinjalta 700€ GPRS-lasku

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Runnin247, 29/12/03.

1. Runnin247

Tykkäykset:
    0
    Elikkä mulla on käytössä 2 radiolinjan korttia, joista toinen on markantalon primetime kortti. Reilu kuukausi sitten laitoin puhelimeeni vahingossa väärän kortin kun menin nettiin. Tietoa kulki ~150 Megan verran sillä perus-gprs:n hinnoitelulla. Sitten tuli postissa se lasku ja tein reklamaation siitä. Kuukauden päästä tuli vastaus, että maksappa lasku vaan ihan kiltisti. Soitin sitten aspaan ja sanoivat samaa. Ei voinut mitään kuin sopia maksujärjestely ja ruveta maksaa lasku osissa joka kuukausi. Tuloja mulla on vain ens kuusta alkaen armeijan peruspäiväraha. Että silleen. Mitä mä voisin tehdä? Ei voi töihinkään mennä ku alkaa armeija, eikä saa keneltäkään lainaa.

2. Metsis

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo taitaa valitettavasti mennä oman mokan piikkiin... Väärän kortin käyttö ei ole operaattorin vika. Eli eipä taida auttaa muu kuin maksaa. Ikävä tilanne kyllä.

3. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    tyhmä kysymys mutta miksi reklamoit asiasta? onko operaattorin vika jos laitoit väärän kortin koneeseen? pitäisikö operaattorilla tietää että nyt se asiakas laittoi väärän kortin puhelimeen, vaihdetaanpa laskutus toisenlaiseen...

edit, olin liian hidas

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ei kai tuossa voi muuta tehdä, kuin maksaa laskun pois... Jos laskutus on oikein, ei se varmaankaan ole kenenkään muun kuin käyttäjän syy, jos käyttää väärää korttia. Kannattaa varmaan merkitä huolellisemmin kortit, jottei samaa tapahdu uudelleen. Tai sitten ostaa toisen puhelimen ja käyttää sitä soittamiseen ja antaa Primetime-kortin olla koko ajan nettikäytössä olevassa puhelimessa paikallaan..

5. Runnin247

Tykkäykset:
    0
    Yritin sopia aspan kaa, että maksaisin 20€ siitä 100 megasta, sen radiolinjan kuukausimaksullisen GPRS-palvelun mukaan ja loput sitten 1mega*4,88, mutta eivät suostuneet.

Voiskohan sosku auttaa. Ei voi muutakaan tehdä

6. heska pavonen

Tykkäykset:
    0
    Aika nihkeesti taitaa sossu suhtautua kännylaskuhin mutta jos ne heltyis ton intin takia. Itse sain rl:n kanssa sovittua 130e laskun kun choice ei ollutkaan auennut samana päivänä kun tuli tekstari heimon yms sulkemisesta liittymältäni. olisi kullemma pitänyt tulla viellä erillinen viesti choisen avauksesta mut eipä ole vielläkään näkynyt mutta eihän avauksestakaan oo kuin 2kk. itse olen merkannut sim kortin tussilla ettei vahingossakaan menis sekaisin. toi 4.88e on ryöstöhinta.

7. liekki

Tykkäykset:
    0
    Onko tämä vitsi? Kerro mitä sossussa sanottiin.

8. Runnin247

Tykkäykset:
    0
    Ei mut ihan oikeasti. Voikohan ne auttaa. Tai mitä muuta mä voisin tehdä???

9. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Pyydä operaattorilta maksuaikaa, koeta lainata(=meinaa, että joskus maksaa takaisinkin...) kavereilta, vanhemmilta jne.

10. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Paljonko tuota laskua joudut kuukausittain maksamaan? Entä paljonko saat kuukausittain rahaa? Mitä muita menoja on? Mikäli menot ovat suuremmat kuin tulot, on menoja pakko karsia tai yrittää saada jostain rahaa (mikäli joudut maksamaan kuukausittain enemmän kuin tulosi tuota laskua, silloin olet todellisissa ongelmissa). Armeijassa on varmaan aika ikävää, jos ei ole yhtään rahaa, mutta ei siellä nälkäänkään voi kuolla (luulisin).

11. Runnin247

Tykkäykset:
    0
    Joo mä sovin jo operaattorin kans, että maksan joka kuukausi tietyn verran. Mutta nyt itelle ei jää yhtään rahaa elämiseen. Pitäis maksaa kännykkä+muut maksut sitten ja päiväraha on vain 100€/kk. Ja siitä vähennetään sitten radiolinjalle ne maksut. Lähes mun kaikki kaverit on intissä, tai lähössä inttiin samaan aikaan, eikä niilläkään oo paljoa rahaa. vanhemmilta ei pysty lainaa. Mä olin lainannu niiltä aikaisemmin ja viime viikolla maksoin heille loput rahat.

Näyttää vaan siltä, että sosku on ainoa paikka joka voi auttaa. En tiedä auttaako ne ku ei oo koskaan tultua asioida sieltä.

12. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Huolimattomuudesta saa maksaa.

13. Runnin247

Tykkäykset:
    0
    Mun täytyy maksaa kuukausittain 50€. Sitten on muut kulut. En tiedä mitä tehdä. Onko teillä kellään kokemusta soskusta.

14. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Myy tavaraa pois jos sulla on jotain (esim. tietokone). Vaihda puhelin halvempaan, jos on mahdollista. :):)

15. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Rohkeasti vain yhteyttä, tämähän ei kylläkään mene suoraan toimeentuloturvan tiliin, vielä kun olet armeijassakin jossa kuitenkin on täysi ylläpito. Mutta heillä on kyllä muitakin "äkilliseen ahdinkoon" joutuneille tarkoitettuja palveluja. Jopa lainaa (korotta?) voi nykyään saada ainakin tilapäisen vaikeuden ylipääsemiseksi. Jonot saattavat olla pitkät, mutta nimi listaan ja juttelemaan asioista.

16. Runnin247

Tykkäykset:
    0
    Joo pitää käydä huomenna. Onko soskuissa sitten kauheitakin jonoja? Ei vissiin heti pääse jutteleen asioista ja jos ne auttaa mua, niin vissiin kestää vielä, että saa rahat tilille. Enää 2 viikkoa aikaa hoitaa asiat kuntoon, ennenkuin kuolen aamuihin.

17. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Eli siis saat päivärahaa kuukaudessa 100 euroa, josta puolet eli 50 euroa menee radiolinjalle? Minusta olisi nyt järkevää istua alas ja miettiä asioita tarkkaan. Kannattaa kirjoittaa ylös kaikki asiat, mihin rahaa tarvitset. Sen jälkeen karsi pois kaikki, mitkä eivät ole aivan välttämättömiä. Sitten katsot paljonko rahaa tarvitset. Mikäli edelleen olet miinuksen puolella voisi mahdollisen ylimääräisen omaisuuden realisoiminen olla ihan järkevää. Minulla ei ole sossuta kokemusta, mutta rohkeasti kysymällä sieltäkin saa tietoa. Voi olla, että joudut kärsimään jonkun verran epämukavuutta tämän takia, mutta ei siihen kuole. Nyt ei kannata jäädä ihmettelemään vaan tarttua ongelmaan ja lähteä etsimän ratkaisuja.

18. Pate

Pate Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    45
    Puhelinmalli:
    Xperia m5
    Jos sinulla on jonkin pankin pankkikortti, niin niihin saa yleensä lisättyä luoton. Esimerkiksi Osuuspankilla on Kultakorttiluotto johon saa 500-5000 euron luoton. Kannattaa kysellä pankistasi.

19. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Riippuu paikasta, mutta aika nopeasti pääsee jutteleen. Sossuhan ei maksa puhelinlaskuja eikä kuulu maksaakaan, vaan he hoitavat tarpeelliset laskut (sähkö-, vesilaskut jne.). Mutta aina kannattaa koittaa ja selittää miten asia on.

Niin ja omaa kokemusta ei asioinnista ole, mutta tiedän siitä jotakin sentään :)

20. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Voi voi voi... Kannattais olla huolellisempi. Luulisin että ei ne sun puhelinlaskuas maksa. Olkoot intit ja muut vastassa. Ihan sama kun vedin auton mettään, ei kukaan mulle tullu rahaa tarjoamaan, että ota tosta et saat mobiilis kuntoon. Oma vika se oli, ku kaikki pitää oppia kantapään kautta, että sitä kaasupoljinta EI SAA painaa liikaa. Eli olin vain niin tyhmä että painoin sitä kaasupoljinta liikaa ja mentiin mettään. Ja itse joudun vahingoista vastaamaan. Elikkä sun tapauksessa itse joudut virheestä vastaamaan kuten minäkin ja kaikki muut. Nyt sit sinnitellään auton kanssa ja yritetään pärjätä. Ittel ku oli 2 RLän liittymää, toises 10e puheaikaa ja toinen markantalon DVDtä varten, toisessa on tarralappu 10e ja toisessa DVD, vain siksi etten sekoita kortteja. Mutta virheet ovat joskus kalliita, todella kalliita.

E: Mulla ei ollut täyskaskoa siinä, eli vakuutuksen piikkiin ei mennyt.

Jaa tämä viestiketju