1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinja vs. Telia

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Vesa, 6/9/02.

1. Vesa

Tykkäykset:
    0
    Ei taida Radiolinja olla kovin vahvoilla Suomen Telian toimintojen ostajaehdokkaana. RL nimittäin houkuttelee aggressiivisesti Telia City -asiakkaita uudella Tandem Koti -liittymällään. Postilaatikosta kolahti RL:n kirje, joka sisälsi liki valmiiksi täytetyt sopimuspaperit puhelinnumeroineen ja SIM-kortteineen. Kovin salaseurainen tämä uusi liittymä näköjään on kun RL:n sivut eivät tiedä mitään asiasta. Tarjouskirjeen mukaan tämän liittymän voi avata vain kirjeen saanut henkilö.

Tandem Koti -hinnasto on täysin identtinen Telia City Slim -hinnastoon verrattuna eli puhelut lankaan ja oman operaattorin liittymiin maksavat 8 s/min ja muualle 20 s/min. Myös tekstiviestit ovat samanhintaisia eli 8 s/kpl. Kk-maksukin on tismalleen sama eli 3,40 e. Sitä ei tosin tarjouksen mukaan veloiteta 12 kk:een. Se tuossa RL:n tarjouksessa on kyllä houkuttelevaa, että samat hinnat ovat sitten voimassa koko maassa. Siinä kyllä Telian roamingsopimus Suomen 2G:n kanssa 37 sentin minuuttihintoineen kalpenee. Jäädään odottelemaan Telian siirtoa.

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Aika uskomaton veto Rätinältä. Jännäksi menee, mutta ainakaan minä en team liittymääni vaihda. Toisaalta jos ei kerran mene kk-maksuja 12 kuukauteen eikä avaus maksa mitään, niin voisihan tuon kortin säilyttää ja katsoa miten tilanne etenee.

Tämä uusi liittymätyyppi ei tule yleiseen myyntiin joten radiolinjan nykyiset asiakkaat saattavat älähtää, että Mitäs te telian asiakkaille tarjoatte noin halpoja hintoja kun me maksamme puheluistamme 17cent minuutti.

Radiolinjalta osattiin kertoa, että liittymäkortti on valmiiksi avattu, siinä on saldoraja ja palvelunumeroestot. Kun liittymäsopimuksen lähettää radiolinjalle nämä poistuu ja liittymä alkaa toimia normaalisti. Tässäpä taas hyväksikäyttäjille vinkki: käyttäkää tuota korttia saldorajaan asti ja älkää solmiko sopimusta radiolinjan kanssa =)

Soitin tuosta kirjeestä Telialle ja sieltä kerrottiin, että jonkin verran huolestuneita asiakkaita on soitellut, että ollaanko city liittymiä kokonaan lakkauttamassa. Teliasta on pistetty jo lakimiehet asialle ja Radiolinjan toimintaa pidetään hyvin röyhkeänä.

Jos on käytössään Telia Slim liittymä, eikä ole mitään kampanjaetua päällä, niin kyllä tuo Radiolinjan uusi liittymätyyppi on mielestäni jopa parempi ja siihen vaihtaisin. Itselläni on kuitenkin puheaikaa ensi kesälle asti ja team liittymässä on vielä omat hyvät (ja huonot) puolensa.

3. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    No OHO!
    Katoppas vaan, kyllä taitaa meikäläisellä lähteä liittymä (City Slim) vaihtoon, jos vaan mullekin tuota tarjoavat! Muistaakseni on vielä ens kuukauden ilmainen kk-maksu, mutta sen jälkeen sitten... eipä ole vielä vaan mitään postiluukusta tippunut... innolla odottelen...

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Liittymää ei voi siis mitenkään muuten avata jollei kirjettä tule kotiin, joten peukut pystyyn. Maanantaina Telia luultavasti joutuu tekemään cityn asiakkaille jonkun tarjouksen jotta asiakkaat säilyisivät.

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    No kyllä taas sai yllättyä.

Soitin asiasta Radiolinjalle ketjun ekan viestin luettuani, tiedustelin asian todenperäisyyttä ja ilmaisin kiinnostukseni. Kyllähän se asiakapalvelija myönsi asian olevan näin, kun oli ensin kysynyt asiaa muilta. Kirjettä en saanut, koska numerotietoni ovat salaiset. Odottelen yhteydenottoa maanantaina hyvin kiinnostuneena, sillä vaihto olisi kohdallani hyvin kannattavaa. Omassa Telia City Slim:ssä ei ole enää mitään kampanjaetuja eikä mulla ole enää juurikaan syytä pysyä Telian asiakkaana.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Telia vastaa maanantaina tähän Radiolinjan vetoon. Lehdistötiedote on odotettavissa maanantai aamuna.

7. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Itse olen aika samoilla jalanjäljillä. Ainoa syy siihen, että olen telian asiakas on ne hinnat..

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Niin, miksi pitää enää Telia Cityä joka on kallis omien kuuluvuusalueiden ulkopuolella kun toinen tarjoaa valtakunnallista liittymää samoilla hinnoilla?
    Telialla on kriisikokous menossa, saa nähdä miten reagoivat. Pakko varmasti laskea cityalue hinnoittelu kattamaan myös 2G:n verkko ja kaikille vanhoille käyttäjille lisäksi vielä joku lisäetu.

9. joggey

Tykkäykset:
    4
    City Slim ollut ykkösliittymänä pari vuotta, kyllä tuo Rällän tarjous houkuttaa, koska kapulan käyttöni on profiloitunut tekstiviesteihin ja lankasuuntiin soittamiseen. Telian liittymien tulevaisuudesta ja uuden omistajan hinnoittelusta vain Luoja tietää, Elisa sentään suhteellisen turvallinen vaihtoehto, jos asiakkaana aikoo vielä vuosia olla. DNA:ta olen harkinnut jo pitkään, mutta Perusliittymän hinnat City Slimiin verrattuna ovat kuitenkin aika korkeat. Ja sinivalkoiset lasit silmillä voi tietysti väittää, että on ollut Telian asiakkaana vain siksi, että ruotsalaiset tuovat tappiollisella toiminnallaan rahoja Suomeen. 8-)

10. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Mutta hetkinen... hetken asiaa mietittyäni tulin ajatelleeksi seuraavaa: mitäs tekemistä Telian City-liittymäasiakkailla on Radiolinjan kanssa? Onko nyt varma, että ei ole kyseessä Dual-asiakkaat, jotka ennen verkkovierailivat RL:n verkossa ja joiden yhteystiedot Radiolinjalla siis ovat?
    Eihän Cityliittymillä ole koskaan vierailtu RL:n verkossa, tää nykyinen "kansallinen roaming"han tuli nyt vasta, kun Telia alkoi käyttää City-alueiden ulkopuolella 2G:n verkkoa, eikö niin?
    Ja mistä RL on saanut nyt City-liittymien käyttäjien yhteystiedot, jos todellakin on kyse näiden kalastelusta...??!

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Elisa ei mielestäni ole mikään turvallinen operaattori. Elisa on häikilemättömästi riistänyt pääkaupunkiseudun lankaliittymien käyttäjiä jo vuosikausia ja Radiolinjan liittymissäkin tehtiin hintakorotuksia (esim. yöhinta 29p/min poistui käytöstä) jokunen vuosi sitten.
    Voiko Radiolinjaan luottaa, että se pitää nuo lupaavansa hinnat vielä tulevaisuudessakin vai onko jo muutaman kuukauden kuluttua luvassa jo hinnankorotus? Mitä tykkäävät Radiolinjan vanhat asiakkaat?

Moniin kysymyksiin saadaan vastaus ensi viikon alussa.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä kyse on nimenomaan cityliittymien kalastamisesta. Telia on myynnissä ja ilmeisesti Elisa ei ole vahvoilla sen ostossa tai mahdollisesti uudesta omistajasta ollaan jo jotenkin perillä ja se ei ole Elisa. Radiolinja on saanut Telia City liittymien omistajien yhteystiedot varmasti ihan omasta numeropalvelustaan. Salaisten liittymien omistajille ei näinollen voida kirjettä lähettää.

13. joggey

Tykkäykset:
    4
    No ei tietenkään voi luottaa, osakeyhtiön tarkoitus riistää asiakkaita mahdollisimman tehokkaasti omistajien hyväksi. Telian asiakkaat kai keskimääräistä enemmän hintojen perään katselevia, joten hintojen muuttuessa vaihtoehtoja mietitään helposti.

Kampanja lienee aika hyvä keino hankkia aktiivisia maksavia asiakkaita, mikäli tarjotaan vain halvat hinnat ja kk-maksut muttei puheaikaa. Joku vihjeellinen voisi spekuloida, paljonko Telialla on asiakkaita tai liittymiä, joissa kampanjatarjoukset ovat pääsyy asiakassuhteeseen, tuollaisia tuskin Rällä tahtoo itselleen vaan haluaa vain kermat päältä. Mikäli RL onnistuu kampanjassaan kohtalaisesti, ei Teliaan jää paljon rahanarvoista ostettavaa (DNA:lle?).

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joo... niin kai sen täytyy sitten olla... kaikkien 0415-alkuisten liittymien omistajille lähti/ee siis kirje. Kaipa se on sitten ihan laillista kerätä noista tietoja mainostamiseen/markkinointiin...?
    Nomutta jokatapauksessa minä ainakin olen tilanteeseen tyytyväinen, jos/kun moinen tarjous + telian vastaveto luukusta kolahtaa! 8)

15. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Ja lisäksi itseäni harmittaa se, että nykyisellä työpaikallani ei Telia City Slim kuulu sisällä, vaikka konttori on Kaivokselassa ja maan pinnan yläpuolella. Se on hyvä lisäkannustin vaihtoon.

16. Vesa

Tykkäykset:
    0
    Minulle tuo RL:n ohittamaton tarjous on tosiaan jo putkahtanut. Kirjeen mukana seurasi muun sälän ohessa lämyskä, jossa oli otsikko "Telian matkapuhelinliittymän irtisanomisilmoitus". Paperiin oli valmiiksi kirjoitettu Telialiittymäni numerokin paitsi että se oli väärä numero! No tekevälle sattuu. Sinänsä missään ei suoraan sanota, että Radiolinjan liittymän avaamisen ehtona olisi Telian liittymän irtisanominen. Voikohan operaattori sellaista edes vaatia?

Jos tämä ei ole kova paikka Telialle niin ei sitten mikään. Väittäisinpä että 90 prosentilla Telia Cityn asiakkaista on tuttavapiirissään enemmän Radiolinjan käyttäjiä kuin Teliaihmisiä. 8 senttiä Radiolinjasta Radiolinjaan on kyllä houkuttelevaa. Tarjous on muuten näemmä voimassa 30.9. asti.

17. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Hmm... mikähän on, kun mulle ei ole RL:n tarjousta tullut? Voisiko olla kyse siitä että a) mulla on jo RL:n liittymä tai b) mulla on kolme liittymää eri operaattoreilta (kaikkia tosin käytän)?
    Vai olisiko tuo tarjous vielä tulossa (maanantaina)?
    Onkos teillä, jotka olette tarjouskirjeen saaneet, RL:n liittymää käytössä ennestään?

18. ddt

Tykkäykset:
    0
    On putkahtanut tännekin, ja numerokin oli väärä. Vaimo sensijaan ei ole saanut tarjousta :( Tietenkään ei kannata heti luopua Telian liittymästä, ennenkuin on tiedossa mitä etuja uusi omistaja tulee tarjoamaan kun sitäpaitsi uusia city-liittymiä ei enää saa.

Vastaaja lienee kuukausimaksuton, kun sitä tarjotaan eikä hintaa tarjouskirjeessä mainita???

19. Vesa

Tykkäykset:
    0
    Niin minä olen kyllä ollut koko kännykänomistusaikani uskollinen Telialle ja sen cityliittymälle eli muilla operaattoreilla ei tietojani pitäisi olla. Tosin minulla ei myöskään ole salaista numeroa.

20. Ajomies

Tykkäykset:
    0
    Minä ainakin vaihtaisin noilla hinnoilla RL:aan!

Kyllähän noilla hinnoilla + vuoden perusmaksuilla kannattaisi vaihtaa koko maan kattavaan verkkoon...harmi vaan kun eivät minua postituslistoilleen huoli...

Jaa tämä viestiketju