1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinja vs. Sonera

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Switch, 29/10/02.

1. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 + Saunalahti + MLK Nopsa
    Eli, kumpaa operaattoria käytät ja mitä liittymää? Miksi käytät juuri sitä operaattoria? Mitä hyvää ja mitä huonoa siinä liittymässä/operaattorissa on?

Minulla on Radiolinja Tandem -liittymällä. Käytän sitä siksi koska se vastasi tarpeitani ja oli halvin vaihtoehto silloin kun ostin ensimmäisen kännykkäni.

Olen ajatellut vaihtaa operaattoria, mutta en ole vielä aivan varma. Ja kun aijon ostaa tulevan Nokian 3650 puhelimen, ja olen kuullut että Soneralla olisi paremmat netti palvelut, niin se saattaa olla syy operaattorin vaihtoon. Mutta täytyy vielä laskeskella, että kummalla operaattorilla tulisi halvemmat laskut.

(Eli tämä ketju on tarkoitettu mielellään Soneran ja Radiolinjan operaattorin omaaville, mutta saa muunkin operaattorin asiakkaat lähettää kommenntejaan omasta operaattorista/liittymästä.

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Radiolinjaa käytän. Mitä tässä tätä on käyttää, kun kaikki pelaa loistavasti (ainakin tähän mennessä).

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Soneraa on käytetty ekasta kännykästä lähtien. Tai silloin se oli kyllä Tele. On sen vanha SIM-korttikin vielä talles :). Syynä ei voi muuta sanoa kun kaikki toimii mainiosti, jopa ulkomaillakin. Enkä keksi oikein pätevää syytä vaihtaakkaan operaattoria...

4. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    RL:n liittymä ollut jo yli 8v ja tuskin ihan heti vaihdan pois. Rinnalla on toki ollut/on muitakin, mutta RL on ollut lähes koko ajan ykkönen eikä valittamista ole enää aikoihin ollut.

Molemmilta löytyy erittäin kattava verkko, molemmilla on tarjolla runsaasti lisäpalveluja ja helpdesk on pääsääntöisesti laadukas. Nettipalvelut ovat tällä hetkellä aika suuressa murroksessa johtuen mms:n ja javan mukaantulosta, Soneralla on tietääkseni tällä hetkellä jonkin verran enemmän palveluja netissä. RL:lla on tullut jotain uusia palveluja uusiin puhelimiin, mutta niistä ei ole omakohtaista kokemusta.

Kun hankit uuden luurin niin ota vaikka samalla Sonera rinnalle ja testaile rauhassa molempia firmoja, eiköhän nämä kuukausimaksuttomat tarjoukset tule jatkumaan vielä pitkään.

5. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ollut radiolinja,telia,dna,jippii ja sonera.Tällä hetkellä sonera enkä oikeastaan keksi syytä miksi.Ompahan vaan.

6. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Radiolinjan Tandem Aina on luultavasti paras liittymä meikäläisen tarpeisiin. Kotilinja-soitonsiirrolla puhelut toisiin RL:n liittymiin sekä lankaan 11 c/min eikä muuallekaan kuin 16,7 c/min. Tekstiviestitkin ovat perushinnallaan halvempia kuin Soneralla. Omista puheluista nykyään ehkä 80-90 % on Radiolinjaan. Tällä hetkellä Sonera Privat Duo täydentää ilmaisilla kuukausimaksuilla (+puheajalla) tuota hyvin, sillä soittelen sitten iltaisin ja viikonloppuisin puhelut muualle kuin Radiolinjaan tai lankaan. Myös 5 sentin remmiviestit ovat ajoittain kovassakin käytössä, joten olen ihan tyytyväinen myös Soneraan. Kokonaisuudessaan kuitenkin Radiolinja vie voiton, jos toinen pitää valita.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Milloinhan Radiolinja muuttaa soitonsiirrot maksullisiksi lankaliittymiin kun kerran soitonsiirroilla kikkaillaan?

8. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti ei koskaan. Loppeen lopuksi aika harva viitsii noita siirtoja käyttää, osaltaan kyse on tosin myös silkasta tyhmyydestä ja/tai laiskuudesta. :p

EDIT: Ja Sonerallahan on ainakin toistaiseksi kaikki siirrot maksuttomia.

9. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Olen tyytyväinen RL:n Tandem Aina -liittymään. Kuuluvuus hyvää tasoa kuten hinnatkin. DNA olisi hyvä vaihtoehto mikäli saavat verkon kattavaksi.

10. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    RL on ollu vakituisessä käytössä vuoden päivät. Ja todella hyvin on pelannut. Aika halpa 17cnt min ja tekstarit on 12cnt min. Mulla on DNA ja ajattelin että jos se olisi seuraava liittymä. Mut ei oo ku i hoitanut asioitaan kunnolla alusta asti. Totesin itsekseni että laadusta pitää maksaa... Ja sonera oli 2,5v. ja enää sitä ei tule ainakaan mun känyyn paitsi ehkä joskus työpuhelimeen ja firma maksaa laskut...

11. CMan

CMan

Tykkäykset:
    0
    Såneran asiakas ammoisista Telen ja NMT900 ajoista asti, RL myös löytyy, mutta sitä ei tule käytettyä. Taitaa vaan tämä Sånera vaihtua DNA:han, kunhan "ikinumeroita" alkaa saada.

12. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Niinkuin alta näkyy, niin tulee käytettyä vaikka mitä liittymiä... ;)
    Mutta ykköspuhelimessa on nykyään Tandem Aina, koska se on hyvä yleisliittymä, jonka hinta on vakio. Tämä on myös ainoa liittymä, josta maksan kk-maksua ja numero on tuttu ja turvallinen yli viiden vuoden takaa (hyvin tärkeää).
    Kakkospuhelimessa oleva Tandem Koti on myös hinnoittelultaan hyvin houkutteleva, varsinkin kun minun puheluni suuntautuvat etupäässä juuri RL:aan ja lankaan. Tällä tulee itseasiassa soiteltua nykyään enemmän kuin varsinaisella ykköspuhelimella.
    Eli siis annetuista kahdesta vaihtoehdosta valintani on Radiolinja. Sonera ei ole aivan yhtä kilpailukykyinen lähinnä puheluhintojen takia (ainakin minun käytössä). Toimivuudessa ovat mielestäni aivan yhtä hyviä.
    Oikeastaan ainoa asia, joka RL:ssa kyrsii, on datayhteydet: GPRS on törkeän hintainen (niin on kyllä Sonerallakin) ja HSCSD:taa ei tueta. :(

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on kolme soneran liittymää, josta kaksi on omaa ja yksi firman. Ei ole vielä kilpailijaa Soneralle löytynyt, koska muiden operaattoreiden GPRS hinnat ovat aivan törkeän hintaisia kun liikennettä minulla ei tule kovin paljon. Muutenkin kun kaikilla muillakin, joihin otan yhteyttä, on Sonera käytössä, on Soneran 16€ hinta halvin minulle (harmittaa vain kun ei saa enää Amigoa). Tekstiviestejä tulee käytettyä nykyään niin vähän, kun on sähköposti ja MMS, että sen hinnalla ei hirveästi ole väliä.

Muutenkin Soneralla kaikki toimii niin mahdottoman hyvin. Asiakaspalveluun pääsee lähes aina heti (toisin kuin kaikilla muilla!) ja pienetkin ongelmat hoidetaan nopeasti ja asiantuntevasti.

Toisaalta kun en ole käyttänyt muita niin vaikea verrata, mutta Soneralla kaikki toimii hyvin niin ei ole tarvinut miettiä muita hirveästi.

14. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Soneraa käytän, koska

+ toimii luotettavasti Suomessa ja maailmalla
    + Soneralla tuntuu olevan uudet palvelut / tekniikat ensimmäisenä: GPRS, MMS, UMTS, jne
    + Soneralla on sopiva imago (vrt. Radiolinja ja DJ ESKO -teinihömpät)
    + noin 90%:lla läheisistä ja tuttavista Soneran liittymä
    + Sonera.net:iin on jo tottunut
    + en mieti muita´ilman erityistä syytä, koska en halua numeron vaihtuvan

Huonoja puolia:

- GPRS-hinnoittelu on perseestä. Pakko pitää DNA:ta kakkosliittymänä omaan piikkiin ja vain Sonera menee firman piikkiin-

t. tero

15. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Voisitko vääntää minullekin rautalangasta, miten näillä soitonsiirroilla oikein kikkaillaan? En ole koskaan oikein ymmärtänyt...

Sama juttu mulla.

16. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat nettipalveluilla, mutta RL:n internetyhteys pakkausohjelmistoineen toimii mielestäni loistavasti, varsinkin GPRS-yhteydellä. Samaten sähköpostien luku wapilla. Eli sen puolesta tuskin tarvitsee vaihtaa.
    Hinta on tosin - kuten edellä sanoin - törkeä, mutta niin on Sonerallakin. Dna on ainoa vaihtoehto, jos surffaa paljon (ja maksaa itse laskunsa).

17. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Hanki vaikkapa kaksi kännykkää, molempiin RL liittymät ja kotilinja siihen välille. Kun soitonsiirto RL liittymästä toiseen tai lankaverkkoon on ilmainen, niin toimi seuraavasti:

Ota kakkosnumero (jonka numeroa ei tarvitse jakaa kenellekään) ja laita siitä soitonsiirto vaikkapa lankanumeroon. Sitten vain soitat ykkösnumerostasi kotilinjalla siihen kakkosnumeroon joka *pim* siirtää puhelun sinne minne laitoit soitonsiirron. Tadaa, maksatkin normaalihinnan sijasta vain 11 c/min.

Tämä tietysti pätee vain siirrettäessä puhelu sellaiseen numeroon johon siirto on ilmainen. Siirtämällä esim. soneraan joutuu maksamaan sekä kotilinja-puhelun (11 c/min) että siirron soneraan (Tandem Aina n. 17 c/min, eli yht. n. 28 c/min).

Edit: Oikoluku...

18. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Justjust... no vihdoin ymmärsin minäkin! :)
    Eli ideana on siis pitää molempia liittymiä mukana, tarpeen mukaan siirtää puhelut siitä varaliittymästä haluamaansa numeroon ja sitten soittaa kotisoitolla varaliittymäänsä? Aika ovelaa kieltämättä...
    No omalla kohdallani Tandem Koti ja 8 snt/min tulee kuitenkin vielä halvemmaksi.

19. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 + Saunalahti + MLK Nopsa
    Hmmm... No jos minä nyt sitten kumminkin harkitsisin vielä, että vaihdanko sittenkään Soneraan.

Kannattaako muuten rekisteröityä siellä Radiolinjan kotisivuilla? Maksaako se rekisteröinti mitään, ja onko siellä yhtään palvelua sellaista, mikä olisi ilmainen? Ja miten WAP/gprs -palvelut avataan?

[offtopic]
    Lappeenrannassa asuvat/asioivat, kertokaa minulle joku hyvä ja tasokas kännykkä liike, mikä tukee Radiolinja operaattoria?
    Radiolinjan kotisivuilla sanotaan että Radiolinja avaa syksyn aikana uusia yrityspalvelupisteitä mm. Lappeenrantaa. Vai onko täällä jo joitain hyviä?
    [/offtopic]

20. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Eipä oikein muuta tule mieleen kuin mäkitorppa. Onhan täällä kamakin, mutta... hmm ...No, mäkitorppa.

Jaa tämä viestiketju