1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinja vedättää...

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Canis lupus, 2/7/03.

  1. Canis lupus

    Canis lupus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    2945
    Tykkäykset:
    0
    Eipä laskutukset paljon parantuneet siirtyessä Dna:sta Radiolinjaan.
    Gigantissa avattu liittymä:Avausmaksu 0€, puheaikaa 60€, 9kk ilmaist liittymämaksut.
    Eka lasku saapui tänään.
    Puheaika alkaa juosta vasta heinäkuussa -10 e kuussa. Heimo oli työnnetty vaikka sitä ei haluttu.
    Ja liittymismaksu oli lyöty laskuun.Kaikki eivät viitsi soittaa Aspaan ja radiolinja saa ílmaista rahaa.Asiakapalveluunkin joutui jonottamaan Dna tyyliin.Ei kai ihme kun tälläisiä laskuja tippuu.
    Voi sanoa että toista liittymää ei tähän putikkiin avata.Vielä ylitärkeä mummo asiakaspalvelussa´.
    Tähän sitten jatkokysymystä.puhelinkorttien hinta laaatu suhteesta.Kannattaisko nämä palveklut todellakin hylätä ja siirtyä korttikantaan?
     
  2. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Aiemmin itsekin kerroin, että Gigantissa ei edes viitsitä olla perillä asioista, kuten esim. siitä, koska puheaika alkaa juosta. Minulle sanottiin, että heti kai se alkaa, mutta soita asiakaspalveluun. Tarkistinkin sieltä, koska puheaika alkaa juosta ja sain tietää, että heinäkuun laskulla. Tällöin kampanja oli 9kk 0,-+60,- puheaikaa ja havaitsin sen (yllätyksekseni) olevan oikein. Mutta on tosiaan väärin, että jälleenmyyjä tekee mitä sattuu ja laskun maksaa tavalla tai toisella asiakas. Ne, jotka ei ole valppaana, rahalla, ja ne, jotka ovat, käyttämällään ajalla.
     
  3. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Siis mitä tarkoitat korttikantaan siirtymisellä? Lankapuhelimen kautta käytettäviä puhelukortteja, joissa syötetään aina koodi tms. ennen numeroa? Vai prepaid-korttejako tarkoitit?
     
  4. Conda Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/8/02
    Viestit:
    5327
    Tykkäykset:
    0
    Juu kyllä RL on munkin kohdallani sekoillu tosi paljon, mutta oon silti suht tyytyväinen. Vielä yli 500e puheaikaa jäljellä ja tuo txt-liittymä+heimo sopivat mulle oikein hyvin. Lisäksi saan bonusta S-kanta-asiakkuudesta sekä sähkölaskusta. Ja nuo uudet etuohjelmat ovat mukava lisä sekä myös maksuton, kätevä saldotiedustelu.
     
  5. Canis lupus

    Canis lupus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    2945
    Tykkäykset:
    0
    Prepaid kortteja lähinnä.Niistä ei ole mitään kokemuksia.Yritin hakuakin käyttää,mutta nyt on niin rajallisesti aikaa että ei osunut silmään.
    Juuri näin.Käsitys oli että se heti astuu voimaan samoin kuin puheaikakin.
    En ole näitä tarjouksia yhtään seurannut joten olin myyjän infon varassa.
     
  6. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/8/02
    Viestit:
    3539
    Tykkäykset:
    0
    Jep, mutta ainakin minulla saldo txt-viesti on sama kuin ennen! Oli pari päivää eri, mutta taas se vanha. :-/
     
  7. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Sonera Easy -tarjous:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=176199#176199

    Lisäksi vastikään (ei tietoa kestosta) oli R-Kioskeilla 2*Radiolinja Nopsa yhden hinnalla.

    Annoin muuten vielä Radiolinjalle infoa tästä Gigantin asiantuntemattomuudesta.
     
  8. Conda Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    1/8/02
    Viestit:
    5327
    Tykkäykset:
    0
    Juu, on se vanhakin systeemi parempi kuin muilla, uudesta puhumattakaan jos toimisi..
     
  9. Mini

    Liittynyt:
    24/9/02
    Viestit:
    85
    Tykkäykset:
    0
    Et ole tainnut lukea kampanja ehtoja missä lukee ihan selvällä suomen kielellä miten puheaika annetaan! Aika tyypillistä ettei ihmiset lue niitä. Ja valtakunnalliseen kampanjaan ei kuulu avaus etua joten se lienee gigantin lupaus ja kaikkihan tietää miten hyvin giganttin palvelu on.
     
  10. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Itse ottaisin prepaidin ykkösliittymäksi vain hätätapauksessa. Niissä kaikissa on joitakin rajoituksia eri palveluissa. Riippuen henkilön käyttöprofiilista ne voivat olla hyvin ärsyttäviä.

    Toisaalta prepaidit ovat helppoja, ei tarvitse huolehtia laskuista, parhaimmillaan erittäin laaja palvelukirjo (vrt. esim. dna-telia prepaid). Yrityksen organisaation kanssa tarvitsee olla tekemisissä vain minimaalisesti, joten hermot tuskin palaa aspan kanssa. ;)

    Se minkä prepaidin valitsee lienee pitkälti makuasia. Oheisten linkkien takaa jonkin verran tietoa.

    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=13660

    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=5874
     
  11. Canis lupus

    Canis lupus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    2945
    Tykkäykset:
    0
    Kuka niitä kerkeää lukemaan.Sitä tarkoitusta varten on myyjä jonka tehtävä on informaatio antaa.
    Mitä taas tulee Gigantin palveluun, ne ostokset mitä olen siellä tehnyt palautus mukaanlukien toimi kyllä hyvin eli tähän en olisi voinut varautua.
     
  12. Canis lupus

    Canis lupus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    2945
    Tykkäykset:
    0
  13. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Avaus ja Heimon kytkentä olivat kuukausimaksutarjouksen ja puheajan kanssa yhtäaikaa voimassa toukokuun loppuun saakka. Kesäkuun puolella oli sitten 9 kuukauden kk-maksut 0 euroa + 60 euroa puheaikaa. Eli jos olet ottanut liittymän kesäkuun puolella, Gigantin myyjä on elänyt vielä väärän tarjouksen aikaa ja antanut virheellistä tietoa..
     
  14. Canis lupus

    Canis lupus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/02
    Viestit:
    2945
    Tykkäykset:
    0
    Asiakaspalvelussa asia korjattiin.Eli hyvitys tuli myyjän puheiden mukaan.Mutta kyllä asiakas joutui kiusalliseen tilanteeseen, kun joutui välikäteen.Kyllä näitten kanssa saa näköjään olla tarkkana ja pyytää kaikki kirjallisena erikseen.Myös se aika mikä menee asioiden oikaisemiseen on aina jostain pois.Puhumattakaan hermojen kiristymisestä, mikä myös vaikuttaa moneen asiaan.Hyvä asiakaspalvelu joka portaassa tekee hyvän asiakassuhteeen.Kun Dna on ajanut uskottavuutensa pohjalukemiin vastaavilla touhuilla, luulisi muiden operaattoreiden tekevän päin vastoin.Mutta kun Suomi on Suomi niin asiakaspalvelulle ei lasketa mitään arvoa vaikka niin hehkutetaan.Johtuukohan siitä että aika iso osa aktiivi käyttäjistä on nuoria? Mene ja tiedä.
     
  15. Hattori Hanzo

    Liittynyt:
    10/7/02
    Viestit:
    523
    Tykkäykset:
    0
    Ihan hyvä idea on pyytää kauppiasta kirjaamaan liittymäsoppariin kamppiskoodin lisäksi selitys mitä se tarkoittaa!
    esim:

    tarj105+tarj106+tarj69 = Avaus 0€ + 60€ puheaikaa + 9kk perusmaksut 0€

    Eipä tarvitse selitellä kun on mustaa valkoisella.
     
  16. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ainakin joissain ketjuissa tällainen toimenpide on nimenomaisesti kielletty siksi, että kampanjaehdot täytyy olla näkyvillä samassa paikassa jos kampanjan saamista on rajoitettu jollain tavalla. Tietysti, jos sitten kirjoittaa kampanjan ehdot myös sopimuspaperille, niin mikä ettei... ;)

    Muussa tapauksessa tilanne on se, että asiakkaan sopimuksessa kerrotaan tämän saavan k.o. edut vaikka asiakas ehkä ei (tahallaan?) täytä kampanjaehtoja (esim. ennestään liittymä tms.).
     
  17. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Eikös tämä ollut hyvin toimittu RL:lta, korjattiin myyjän tekemä virhe vaikka mitään velvollisuutta siihen ei olisi ollutkaan.
    Itse hain yhden liittymän viime jouluna espoon gigantista ja sain myös virheellistä tietoa, asia koski silloin liittymän omistussuhteen muutosta.
     
  18. Hattori Hanzo

    Liittynyt:
    10/7/02
    Viestit:
    523
    Tykkäykset:
    0
    Totta, lähinnä toi ehdoitus poistaa sen mahdollisuuden että luvataan 60€ puheaikaa eikä sitten tulekkaan. --> On näyttää toteen että on luvattu!
    Ei tietenkään sitä että miten puheaika jaetaan, kahdessa,- kolmessa.- vai monessako erässä.
     
  19. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Aivan, mutta myyjähän voi lupailla mitä tahansa tietämättä esim. että asiakkaalla on vanhoja liittymiä (mm. paperisopimuksella tehtäessä) jonka jälkeen asiakas voisi vaatia vahvoin asein itselleen tuota kuulumatonta hyvitystä; eiköhän ihan kampanjakoodin merkkaaminen ole es helpon tapa, viitataan yksilöityyn kampanjaan jossa on sitten nuo ehdotkin kerrottuna niinkuin ne menevät.

    Toisekseen, eihän tuosta varmaan tässäkään tapauksessa olisi ollut hyötyä jos myyntimies olisi skriivannut sopimukseen "60 egeä soittoaikaa", sillä eihän tuo olisi selventänyt vielä sitä, milloin tuo etu alkaa pyörimään.
     
  20. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Ei asiakas mitään voi vaatia, jos tämä on selvästi kamppanjaehtojen vastaista. Kamppankakoodihan ei sano että on esim. tarjottu puheaikaa. Siellä pitää olla molemmat. Normaalitapauksissa kamppanjakoodi riittää, mutta jos tulee epäselvyyksiä, niin silloin on hyvä, että siellä on tekstinä mitä on todella luvattu. Kamppajakoodihan voi olla sellaisesta kamppanjasta, joka ei sisällä ko. etua.

    Kylä tollaisen tulkinnassa saa käyttää järkeä. Siihen luonnollisesti sovelletaan niitä ehtoja, jota 60 euron tarjouksessa on. Kyse on siitä, että jos myyjä lupailee sellaista, mitä operaattori ei enää lupaa, ei asiakas saa jäädä maksumieheksi. Kun jinä avastin tammikuussa Radiolinjan liitymän, kirjoittivat GSM storessa nimenomaan sekä koodin että selostuksen tarjouksista.

    Siis soppimuksessa pitää olla osapuolten oikeudet ja velvollisuudet selkeästi ilman, että niitä on piilotettu jonkin koodin taakse.
     

Jaa tämä viestiketju