1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinja mokasi nettiliittymän kanssa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja veppis, 12/8/03.

  1. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Tilasin itselleni joskus keväällä netistä Radiolinjan liittymän, joka piti aktivoida erikseen, koska siinä oli oletuksena kaikki mahdolliset (soiton)estot päällä. Hoidin aktivoinnin mukana tulleita ohjeita seuraamalla ja kaikki vaikuttikin normaalilta.

    Pyyhe kasvoille tuli nyt loppukesästä kun menin käymään länsinaapurissa eikä liittymä löytänyt kenttää. Todella mukava yllätys, varsinkin kun olisin todella kipeästi tarvinnut liittymää juuri silloin. No soittelinpa aspaan ja sanoivat siellä, että joo tähän nyt on jäänyt joku roaming esto päälle.

    Seuraavaksi hienovaraisesti vihjailin pienen voitelun mahdollisesti vähentävän tuskaa. Tarjouksena tuli kaikkea turhaa, vastaajaa, Heimoa yms. roskaa. Viimeisellä puristuksella tarjottiin yhtä kuukausimaksusta vapaata kuukautta, johon sitten tartuin. Hieman sapettaa kun liittymän lopettajille ja kikkailijoille kyllä tarjotaan vaikka mitä etuja, mutta megamokasta onnetonta sälää. Olisi pitänyt uhata liittymän lopettamisella, niin varmasti olisi alkanut voitelu...
     
  2. MGR

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    62
    Tykkäykset:
    0
    Joo - sama homma täällä kans. Onneksi en ollut pelkästään RL:n varassa, kun kävin ulkomailla.
    Ihan vasta tilasin RL:n liittymään GPRS Primetimen. Ihme ja kumma - GPRS laskut ovat olleet oikein. Sen sijaan Markantalon myyjä halusi vaihtaa sim-kortin, koska se oli kuulemma liian vanha. Myyjä sanoi, että kortin vaihto ei maksa mitään. Seuraavassa laskussa oli kuitenkin yritetty veloittaa n. 8e kortin vaihdosta...
    Soitto laskutuksen riitti, mutta tympii tuo, kun ei voi luottaa mihinkään. Eli laskut kannattaa tarkastaa.
     
  3. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Valitettavasti vahinkoja sattuu niin Radiolinjalla, Dna:lla, Soneralla,.... Kirpaisee vain eniten silloin kun kohdalle sattuu. Onneksi ongelma kuitenkin selvisi suht kivuttomasti(?)
    Lisäksi itse suhtaudun noihin nettikauppoihin aina hieman varauksella, kun et missään vaiheessa pääse kasvotusten kenenkään kanssa. Jos liittymä olisi avattu liikkeessä niin todennäköisesti tuo Roaming-esto olisi näkynyt sopimuksessa.
    Onko välttämättä kaikille turhaa roskaa? Jollekin voisi olla arvokkaitakin etuja.
    Olithan omistanut liittymän jo useita kuukausia, joten noin vanhalle asiakkaalle olisi pitänyt tietenkin tarjota vähintään vuoden ilmaisia puheluita. Ja jotenkin veikkaisin, että liittymässä oli vielä paaaljon käyttämättömiä etuja avauksen jäljiltä.

    Kuulostas Markantalon mokalta, ei Radiolinjan. Myyjä ei päätä tarjouksista ja veloituksista. Jos kortinvaihto on Radiolinjan mukaan veloituksellinen, niin sitä se on myös Markantalossa. Markantalo toki voinee kortin pistää myös "omaan piikkiin". Eri asia on jos "etu" kuului johonkin kampanjaan tai asiasta oli sovittu aspan kanssa ja myyjä oli sen asiallisesti myös merkinnyt liittymäsopimukseen.
     
  4. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Ei ollut etuja jäljellä, koska liittymä oli silloin joskus pakko avata aikana jolloin kampanjoita ei pahemmin ollut käynnissä.

    Lisäksi Radiolinjalla on käyttämistäni operaattoreista ollut useimmiten ongelmia. Ja aika montaa operaattoria on tullut käytettyä. Joten ei ole mitään sattumaa enää.

    On myös ihan turha vinoilla asiakassuhteen pituudesta, keskimäärin olen hyvin operaattoriuskollinen verrattuna muihin lähipiirissä olevaan ikäisiini, jotka vaihtavat liittymää kuin sukkia tarjousten perässä. Ilmeisesti he ovat operaattoreille (tai ainakin Radiolinjalle) minua tärkeämpiä asiakkaita...

    Niin ja se liittymän aktivointiprosessi ei ollut automaattinen vaan sen teki elävä ihminen. Esto olisi siis pitänyt huomata heti.
     
  5. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Valitettavasti tuota tuskin aspassa koneelta näkevät tai intuitiona sinusta tuntevat, kuka on yleensä uskollinen ja kuka ei. Näkevät ehkä jotain historiaa omistamistasi liittymistä RL:lla, mutta siihenpä se jää. Eli käytännössä olemassa oleva fakta on liittymäsi ikä ja laskutus. On hienoa jos joku jaksaa olla uskollinen.

    Toki toki. Mutta edelleen jos sen olisi tehnyt liikkeessä niin todennäköisesti olisi ollut mustaa valkoisella ja se olisi ollut helpompi havaita niin myyjän kuin sinunkin.

    Kaikilla tuntuu olevan nuo omat riippakivensä. Itse en koe yhdenkään operaattorin "pettäneen" itseäni, olen ilmeisesti sitten onnekas?Tai sitten en vain jaksa ottaa stressiä kaikista pienistä ongelmista...
     
  6. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Soititko aspaan muuten suoraan Ruotsista? Kauanko piti jonottaa? Kauanko soitosta kesti, että Roaming oli taas käytössä?
     
  7. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    En soittanut Ruotsista, koska en halunnut maksaa ulkomaanpuheluita. Yritin myöhemmin soittaa ÅMT:n verkosta, mutta 3,5 minuutin jonotuksen jälkeen kyllästyin kun kello oli jo sen verran paljon.

    Soitin sitten aamulla Helsingistä uudelleen, jolloin asiakaspalvelu vastasikin heti. Palvelu oli kyllä ystävällistä, mutta olisi vähän muutakin toivonut kuin sitä voi näitä nyt sattuu mentaliteettia.
     
  8. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Mitä olisi pitänyt saada?
     
  9. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Hieman tätä hain takaa. Joku toinen olisi saattanut kirjoittaa tänne samasta asiasta puolestaan positiiviseen sävyyn, mutta veppiksen kohdalla ennakkokäsitykset muokkasivat mielipiteen automaattisesti negatiiviseksi. Kuten sanottua meillä kaikilla on valitettavasti omat riippakivemme ja Radiolinja on veppiksen.
     
  10. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Sanotaan että hieman useampi kk-maksu anteeksi tai vähän puheaikaa. En minä nyt mitään satojen tai tuhansien eurojen "vahingonkorvauksia" halua inhimillisestä virheestä.
     
  11. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Aika optimisti saisi olla jos moisesta ilon aiheen kehittää.

    Hyvä palvelu on lähtökohta ja virhetilanteiden hyvittäminen on sitten joko plussaa tai miinusta.

    Pystyn kyllä mielestäni arvioimaan operaattoreita suhteellisen objektiivisesti, on ihan turha yrittää kääntää tätä joksikin minun asenneongelmakseni Radiolinjaa kohtaan. Virhetilanteen kohdattuani (operaattorista riippumatta) olen aina avoinna mielin liikkeellä ja ymmärrän että virheitä sattuu. Se on sitten operaattorista kiinni miten asian hoitavat ja asiakkaaseen suhtautuvat.
     
  12. gupla

    Liittynyt:
    25/6/02
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Ei puhe ilosta ollutkaan. Joku olisi samassa tilanteessa saattanut vain kertoa, kuinka RL:n aspassa vastattiin heti ja palvelu oli ystävällistä
    Jos roaming-eston päälle jääminen on megamoka, niin mitä sitten ovat toistuvat virhelaskutukset, verkon katkokset jne?(Nämä vain nyt esimerkkeinä kohdistamatta mihinkään.)
    Sinullehan tarjottiin hyvitystä. Minusta on hieman kohtuutonta olettaa tapauksesta hyvitettävän esim. liittymän iän mittaisia kk-maksuja tms. Eikö sinusta? Ja hyvitysvaihtoehtoja tarjottiin vielä useita...
    Ei ehkä asenneongelma, mutta aikaisemmat negatiiviset kokemukset tuskin ainakaan auttavat sinua suhtautumaan asiaan täysin objektiivisesti.

    Virhehän on tapahtunut, se on selvä. Mutta onneksi Suomi on vapaa maa ja vaihtoehtoja on tarjolla myös operaattoreilla jotka eivät vastaavia megamokia tee.
     

Jaa tämä viestiketju