1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinja+Markantalo Choice paketin "kömmähdys!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Juppe, 3/6/03.

1. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tässä varoituksen sana kyseisestä paketista ken hakee sen käyttöönsä:

Minä hain perjantaina ja liittymähän on heti soittovalmis,otin siihen 2 numeroa "favorite" systeemiin (5e/kk-nro)

No,nyt tuli vahvistusviesti että choice palvelupaketti on käytössäsi,soitin aspaan ja kysyin että eikö laskutus lähtenyt käyntiin siitä kun liittymä aukaistiin,vastaus oli: "Puhelut tekstiviestin saapumiseen asti ovat täysin normaalihintaisia ko."favoriten" osalta..."

Että semmoista,kerkesin soitella tuosssa viikonlopun aikana "ylimääräiset" 40 euroa noihin 2 liittymään,ja missään ei moisesta sanota mitään,ei Markantalossa,eikä liittymäehdoissa.

Joten varautukaa ylimääräiseen laskuun...

2. mobiilisti Vieras

Kait tämä asia on sentää ehdoissa todettu?? Myyjän olisi kyllä mielestäni kuulunut valistaa asiakasta!

3. tarmo_tiukka

Tykkäykset:
    0
    Taisi olla oma kömmähdyksesi. Olisit lukenut sopimuksen niin siellä ainakin minun tapauksessa mainittiin että lisäpalvelujen kytkeminen voi viedä n7-10 päivää..tms sinnepäin, mutta kyllähän myyjän olisi syytä mainita asiasta. Tyhmyydestä sakotetaan välillä

4. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Itseäni valistettiin monta kertaa, tiivistetyn ohjeiston luin, mutta antoivat sitten väärän sarjan kortin, joten ei toiminut viikonkaan päästä.
    Onneksi wanha kortti pelitti =)

5. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vitut mitään ohjeita saanut...ainoastaan liittymä sopparin ja choice paketin jossa ei kyllä asiasta mainita mitään...kannatti hakea liittymä 270km päästä...perkele!!

Jos kerran liittymä on auki heti ja siinä olevat numerot jotka syötettiin tietojärjestelmään toimivat,luulisi että samalla tavalla niihin soitetaan,eihän näissäkään käytetä mitään lyhyt numeroita.

Ka,tyhmähän saatan olla,mutten tykkimies...

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Saman konserni pystyy joillakin alueilla toimittaa jopa laajaksitaliittymän nopeammin...

7. joggey

Tykkäykset:
    4
    Hertsikan Markantalossa kävi samanlaisesti, väärä kortti tuli mukaan. Johtui tosin siitä, että avasin liittymän vanhalle suljetulle numerolle, enkä saanut uutta Choise-pakettia. Eikä kaupassa tietenkään ollut mitään irrallisia brosyyreitä. Jannu väitti gerpsin hinnaksi vitosen kuussa, mutta en jaksanut kertoa oikeata hintaa, koska en viitsi väitellä tietämättömien kanssa. Rällän aspasta tuli soitto noin tunnin kuluttua, kysyivät haenko uuden vai postittavatko simmin. Toimiva kortti tuli postitse yhden postipäivän jälkeen.

Eilen muuten tuntui tökkivän pahasti gerpsi, vikaa oli huomannut myös kaveri toisaalla kaupungissa. Joko halpa huvi loppui?

8. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Tässä on hyvä syy miksi lyhytnumerot ovat parempia kuin normaalinumeroihin kytketty alennus. Siinä toimivuus ja alennus on kytketty samaan. Heimolla noin ei voisi käydä. Mielestäni RL:n pitäisi korvata noi puhelut, jos asiasta ei ole selkeästi sanottu niin suullisesti kuin kirjallisesti. Pitää muistaa, että epäselvää sopimusta tulkitaan pääsääntöisesti laatijan tappioksi. Jos liittymän sanotaan olevan heti auki, tulee tämän kattaa kaikki sen osat, ellei toisin sanota. Varsinkaan tästä ei saa aiheutua asiakkaalle kuluja hänen tietämättään. (Eri asia on, jos asiakas tietoisesti valitsee lisäkulut esim. soittamalla normaalinumeroilla, kun Heimo ei ole vielä kytketty)

Minä sanoisin: ole tiukkana ton kanssa.

9. hifi

Tykkäykset:
    0
    Sanoisin että erityisehdoissa lukee aika selvästi, että Favorite ei toimi ennen kuin sen toimivuus on kuitattu SMS:llä. Vai jääkö seuraavasta erityisehtojen kohdasta jotain epäselvää:

"13. Favorite-palvelun kytkemisestä lähetetään asiakkaalle
    tekstiviesti, jolla vahvistetaan palvelun käyttöönotto."

EDIT: Ja erityisehdot ovat ainakin nettisivulla PDF:nä, ja luultavasti kuuluivat ainakin choice-pakettiin (http://www.markantalo.fi/choice.pdf)

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Vaikka ei ole hyvä eikä mukavaa, että näin on Jupelle käynyt, niin on hyvä tietää tämä asia. Se muistuttaa meitä kuluttajia olemaan aina tarkkaavaisia ja esittämään tarkkoja kysymyksiä palveluiden tarjoajille ja myyjille. Nämäkään eivät silti joka kerta pelasta, jos esim. jostain saa kuulla täyttä puppua. Itse olin viimeksi tulleen laskuni suhteen erityisen tarkka, koska perus- ja GPRS -pro:n kytkentämuutos tapahtui kesken laskutuskauden. Vaikka luvataan, että muutos tapahtuu saumattomasti eikä turhaa laskuteta, niin mielestäni on syytä olla tarkkaavainen, kunnes voi todeta, mitä on tapahtunut. Viimeksi tässä keväällä Radiolinjan asiakaspalvelu puhui täyttä puppua (eräässä toisessa asiassa, ei siitä sen enempää, asia on jo kunnossa) ja se meni kyllä minuun täydestä, koska minulla ei ollut lainkaan syytä epäillä. Minulla, joka olen aika epäluuloinen ja tarkka, mutta toki yritän olla sitä terveellisessä määrin, ettei sen vuoksi tarvitsisi määrätä lääkitystä. ;)

11. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Hienoa, tuli lasku tänään:
    Favorite Kk-maksu 0,50e 08.05-10.05
    Favorite Kk-maksu 0,50e 08.05-10.05
    Tandem Aina perusmaksu 1,89e 08.05-24.05
    Favorite avausmaksu 7,89e 08.05
    Favorite avausmaksu 7,89e 08.05
    Sim-kortin vaihto 7,89
    Liittymän muutoksen alennus -7,89e

Siis täh, Markantalossa antavat väärän kortin, kortti on hylätty, suljen aspan kautta favoriten ja palautan wanhan liittymän käyttöön (aspan mukaan ei mene maksuja.) ja nyt joudun maksamaan aivan perkeleesti turhaa taas =D

12. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joo tuo on kieltämättä ongelma, jota ihmettelin jo joskus aikaisemmin: Choice-palvelupaketillinen liittymä toimitetaan Choice-kuorrutuksin, mutta vakiosisällöllä. Ts. liittymäpaketti on päältä hieno punainen Choice-tekstein, mutta sisältä ei löydy halaistua sanaa liittymän erikoisehdoista. Itse tuon avatessani ei edes myymälässä ollut esillä noita Choice-esitteitä, jossa asiasta kyllä mainitaan. Onneksi olin ottanut asiasta selvää etukäteen Markantalon sivuilta.
    Tuossapa se ongelma onkin: ko. esite ei ollut Choice-paketissa (ainakaan huhtikuun lopussa, kun avasin omani).

13. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelu aspaan auttoi (wau, vastasivat jo alle puolen minuutin), sain 16,30e hyvitystä, yhden Favorite kk-maksun joudun vain maksamaan =)

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Tarkastakaa muutkin Choicen avanneet ensimmäinen laskunne poikkeuksellisen perusteellisesti! Tästäkin kirjoittelin jo toiseen ketjuun, mutta minullakin siis oli ensimmäisellä laskulla kampanjaedut väärin. Ja aspa korjasi samantien.

15. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitä tästä opimme:siis aionpa tehdä kyseisestä asiasta reklamoinnin,eihän tämä peli vetele,kun ei minun papereissa mitään lue,eikä myyjä halaistua sanaa sanonu muuta ku: Nyt eikun soittelemaan...liittymä on auki...!!ja minähän soitin..

16. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Minulle ei ainakaan ole tullut mitään tekstiviestiä tuon Favoriten kytkennästä.
    Siinä sopparissa jonkan antoivat samalla kun kirjoitettiin paperit alle selkeästi sanottiin että homma on toiminnassa vasta kun siitä ilmoitetaan viestitse(viitsin siis jopa lukea lapun) ja kun minulla oli muutakin asiaa ASPA:n suuntaan kysyin samalla tuon Favoriten tilaa ja myönsivät sen menneen saman tien kun liittymä aukesi päälle.

Tuota Choice esitettä en ole saanut minäkään mutta samat ehdot on tosiaan sopparissa joten tulee lukea mitä kirjoittaa alle.

Jaa tämä viestiketju