1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Radiolinja GPRS - Error 734

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Cooder, 18/11/03.

1. Cooder

Tykkäykset:
    0
    Yksinkertaisuudessaan minua kiinnostaisi saada tietää, josko jollakulla teistä olisi ratkaisukeino kyseiseen virheilmoitukseen, joka ilmenee yhteyttä muodostettaessa?

Hieman tarkemmin, virheessä lukee sanatarkasti seuraavaa:
    "Registering your computer on the network...
    Error 734: The PPP link control protocol was terminated." Puhelimeni on Ericsson R600 ja käyttis WXP.

Mielestäni melko omituista on se, että Soneran GPRS toimii noilla Radiolinjan asetuksillakin(DNS:t sekä skripti). Asetukset olen katsonut Radiolinjan sivuilta sekä tuosta Tiedotteesta: GPRS Asennusohjeita(täällä foorumilla).

Taustaa: ~viikko sitten formatoin koneeni ihan vain puhdistusmielessä, jonka jälkeen ko. virhe on ollut sääntö Radiolinjan SIM-kortin kanssa. Ennen tuota formatointia yhteydet toimi hyvin, taisipa olla niinkin, että ilman Radiolinjan suosittelemia DNS osoitteita ja ainakin ilman salasanoja(joskin kummatkin ehkä aika vähäpätöisiä lopputulosta ajatellen). Asensin tähän lähes kaikki Windows päivitykset, joten niistäkään ei luulisi olevan kiinni. Oma pöytäkoneeni(nyt olen siis asentelemassa kannettavaan tuota yhteyttä, formatointi suoritettu myöskin siis kannettavaan) antaa tuota aivan samaa virhettä, enkä muista kokeilleeni aikaisemmin, mutta eiköhän se olisi sitä antanut silloinkin.

Olen tässä nyt viikon aikana ehtinyt kokeilla jos joitakin variaatioita asetuksista. Olen kokeillut Ercissonin skriptejä, Radiolinjan antamia skriptejä sekä kokonaan ilman skriptejä, ei mitään vaikutusta skripteillä. Modeemin asetuksia on kokeiltu AT-komennolla ja ilman, ei vaikutusta toimivuuteen.

Windowsin omia ehdotuksia on tietysti kokeiltu, eli siis esim. poistaa LCP käytöstä, ei vaikutusta toimivuuteen.

En varmaan kertonut kaikkia yksityiskohtia riittävän tarkasti, mutta kerron mielelläni lisää, jotta yhteyteen saisi elämää...

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Vika on selvästi asetuksissa. Mistä muuten tilasit asetukset puhelimeesi. Kannattaa tarkistaa, että asetukset ovat puhelimessa Ok.

Ite en muuten käytä tällä hetkellä scriptitiedostoa. Asetukset on tehty PeeVee asetusten mukaan.

Mitä valintanumeroa käytät?

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Yrittääkö laite muodostaa GPRS yhteyttä, vai tekeekö luuri yleensä mitään. Onko sinulla määritelty RL:n vaatimat käyttäjätunnus ja salasana?
    Käytätkö internet APN:ää?
    Ei varmaan kovasti pielessä jos Soneran SIMillä toimii.

4. Cooder

Tykkäykset:
    0
    En ole varsinaisesti tilannut mistään asetuksia puhelimeen, vaan laitoin itse sinne APN:n, käyttäjätunnuksen ja salasanan. Valintanumeroita listassani on kolme, jotka windows käy läpi. Ne numerot ovat: *99# , *99***1# ja *99*255,255#.
    Yhteyden muodostus jää kiinni siis siihen kohtaan, jossa yritetään rekisteröidä konetta verkkoon. Tietääkseni sse on yhteyden muodostuksen viimeinen vaihe.
    APN:nänä minulla on siis "internet".
    Joo tosiaan ei pitäisi olla minunkaan mielestäni paljoa pielessä, koska tämä Sonera GPRS toimii.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ja ne on oikein (sis internet ja ne rl:n tunnukset)
    No numeroksi riittää se *99***x#
    jossa x = luuris netti asetusten cid numero
    Jos AT rimpuslla teet alustuksen niin siinä määritelty "Muistipaikka" joka yleensä ohjeissa 1.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ite käytän numeroa: *99***1#

Kannattaa varmuuden vuoksi hakea ne asetukset puhelimeen Sony-Ericssonin sivuilta.

7. Cooder

Tykkäykset:
    0
    Joo, kyllä mä oon ne puhelimenkin asetuskset tarkitstanut moneen otteesee, mut mä koitan hakee ne asetukset viel sielt SonyEricssonilta.
    Tosiaan toi yks numero riittää, ylimääräisillä numeroilla tuskin kuitenkaan merkitystä yhteyden toimivuuteen.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    *99# on oletus yhteys, eli useimmiten tuo 1. "muistipaikka"
    Ne kerro mitkäasetukset sulla on nyt.

9. Hannu2

Tykkäykset:
    0
    Onkos noi tosiaan noin puhelin kohtasia nuo asetusten asettaminen. Minulla toimii vanhoilla Dna:n asetuksilla vaikka välissä on vaihdettu luuria, operaattoria ja välikaapelia... Nyt siis RL operaattorina.

Esim. soittosarjan numero on ollut mulla aina toi *99#. Ja mihinkään muihin asetuksiin ei ole tarvinnut koskea...

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos käytetään normaalia internet APNää menee homma sillä kaikilla operaattoreilla, poikkeuksena RL joka vaatii tunnuksen ja salasanan, mutta jos laittaa paikalleen ei niistä ole haitaa muita operaattoreita käytettäessä.
    Soittosarjan "numero" riippuu ihan siitä millaiset asetukset olet laittanut, ja yeensä tuo mainitsemasi numero valitsee oletusyhteyden jonka ole laitteeseen luonut. joissain verkoissa ei edes tarvitse olla APN määritelty ja silloin valitaan verkon oletus APN.

11. laulu

Tykkäykset:
    0
    Radiolinjan GPRS ei vaadi mitään käyttäjätunnusta eikä salasanaa, silloin kun halutaan käyttää tuota internet APN:ää.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Muuttunut hiljan? Kuulostaa ihan hyvältä.

13. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Virhe.

Ei ole muuttunut, näin on ollut minulla aina.

Parina iltana on takkuillut yhteyden muodostus, muuten onkin pelannut monta kuukautta hyvin.
    Muutin asetuksia lisäämällä tunnuksen ja salasanan C55 puhelimeen ja tietokoneeseen. Yhteys saattaa aueta mutta katkeaa hetken kuluttua.
    Loppujen lopuksi ei enää saa yhteyttä.
    Tulee virhe 720 tai 645.
    Poistin tunnukset molemmista ja kas kummaa, jälleen toimii, siis ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa!
    Eipä ole tunnuksilla mitään merkitystä radiolinjalla?

DNS numerot voi olla automaattiset tai voi ne laittaakin.
    AT-komento on at+cgdcont=1,"ip","internet" ja puh. APN on internet

Käyttis on WinME ja Siemens C55 on alkup. USB-kaapelilla kiinni koneessa ja omaa laturia en ole käyttänyt aikoihin.

Erkki R600 vaati kyllä kaikki pilkulleen oikein, Siemens ei ole niin turhan tarkka asetuksista.
    Nyt taas toimii.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: Virhe.

Olen mielestäni joskus törmännyt ongelmiin puuttuvien tunnusten kanssa (internet apn), kuinka pitkään olet käyttänyt ilman tunnuksia?

15. Jausa

Tykkäykset:
    0
    Joko cooder sai ongelman ratkottua? Mulla ilmeisesti sama onkelma.. Nettiin pääsee luurilla, mutta kun yrittää yhteyttä tietokoneelle pluutuutin kautta niin antaa tuon PPP -virheilmon. Puhelin ei sillon edes yritä ottaa yhteyttä GPRS:llä. Liittymä RL, numerona se *99# ja puhelimena 7650.

Ilmottele, jos selvität..

16. PeeVee

Tykkäykset:
    1

Jos en väärin muista niin alusta asti kesä-heinäkuusta DNA:n lopettamisen jälkeen.
    Nytkin aukeaa heti ilman tunnuksia!

Siis vain APN-nimi ja AT-komento ovat käytössä.

17. Cooder

Tykkäykset:
    0
    Nyt taas Radiolinjan netti toimii. Ratkaseva tekijä oli numero, johon Windows soittaa. Mulla oli listassa nuo kolme mainitsemaani numeroa, ensimmäisenä *99#. Muutin numeroiden järjestystä siten, että *99***1# on ensimmäisenä, niin jopa alko toimimaa. Pitkään ajattelin, että kunhan listasta läytyy jotain numeroita, niin kyllä niistä joku toimii, mutta niiden järjestykselläkin näemmä jotain merkitystä.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos olet luuriin määritellyt GPRS yhteydelle internet APN:n , niin numero *99# roimii hyvin, jos määrittelet AT rimsulla APN: on soittosarjan numero sen muokainen minkä at käskyllä määrittelet.

19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

Siis parivuotta sitten, vai nyt tänä kesänä (alusta asti?)

20. PeeVee

Tykkäykset:
    1

Siis kesällä tänä vuonna 2003 heinäkuun alusta alkaen C55:llä.
    Sitä ennen DNA:lla ja erkillä R600 ei ollut tunnuksia.

Muuten nyt jouduin vaihtamaan kiintolevyn uuteen, koska scandisk löyti virheelisiä sektoreita, ja takuu korvasi levyn.
    Yhdessä vaiheessa oli koneessa asemat: A, C, D, E, F, G, H, I, eikä ME sekaantunut!
    Kaikki asennukset piti alkaa taas alusta ja yhteysasetukset myös ja ilman k-tunnusta ja salasanaa ja hyvin toimii.
    Mitä merkitystä tuommoisilla tunnuksia on, kysyn vaan?

Jaa tämä viestiketju