1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

R380 -> miten numero ei-suojatuksi

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Erkitin, 17/12/03.

1. Erkitin

Tykkäykset:
    0
    Tulipas hieno otsikko :p

Niin, sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä, jos liittymä on merkitty salaiseksi sille, että numero näkyy soittoa vastaanottavassa päässä. Eikö vain?

Olen vaihtanut liittymääni nyt parin kuukauden sisällä pariin otteeseen (säilyttäen tietty vanhan numeroni) ja luultavasti jossain kohtaa on tapahtunut pieni moka. Numeroni on aina ollut salainen. Nyt kuitenkin sain kuulla tuttavaltani, että numeroni saa Fonectalta. Soitin sitten gsm-palvelutarjoajani asiakaspalveluun, että laittavat numeroni oitis salaiseksi.

Seuraavana päivänä soitin tyttöystävälle, joka ei aluksi meinannut millään vastata. Syy oli se, että puhelu tuli suojatusta numerosta. Tämä oli minulle ihan uutta. Kyseisessä Ericssonissa on toiminut ihan hyvin aiemminkin salainen numero siten, että puhelun vastaanottaja on silti nähnyt kuka soittaa. Nytpä ei enää näe.

Soitin uudelleen asiakaspalveluun ja siellä väittivät kivenkovaan, että numeroa ei ole mahdollista saada näkyviin jos liittymä on salainen.

Kaksi kysymystä teille, hyvät naiset ja herrat:

1. Voiko numeron saa näkyviin puhelun vastaanottajalle, jos se on luokiteltu salaiseksi?

2. Jos voi, miten teen sen tällä Ericsson R380e:llä?

Parhain terveisin: herra Erkitin :)

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    On eri asia pitää liittymä salaisena kuin poistaa tiedot numerotiedustelusta.

Aiemmin operaattorisi on vain yksinkertaisesti poistanut yhteystietosi numeropalveluista. Nykyinen operaattorisi on laittanut numerosi kokonaan salaiseksi, jolloin numeroa ei oletuksena välitetä numeron mukana eikä tietoja mene numerotiedusteluun.

Mitä voit tehdä on:

a) Soitat operaattorillesi ja sanot ettet halua numeroa salaiseksi vaan että sinulle riittää kun yhteystietosi poistetaan numerotiedustelusta.

b) Näpyttelet *31# puhelinnumeron eteen aina kun soitat puhelun. Tai esimerkiksi tallennat puhelinmuistioon niiden numeroiden eteen koodin joille soitettaessa haluat numeron näkyvän. (Huom! Tekstiviestejä ei voi lähettää "koodattuun" numeroon, numeron pitää olla perusmuodossa.)

c) Ericssoneissa on valikossa Puhelun tiedot kohta 'seuraava puhelu', josta voit juuri ennen puhelua valita numeron näyttämisen estämisen (tekee saman kuin *31#), valitettavasti asetus ei kuitenkaan säily muistissa.

3. Erkitin

Tykkäykset:
    0
    Ohhoh, taas tuli ihan uutta asiaa minulle :). Pitäisi varmaan RTFM kaikista ja kaikesta ennen hölmöjä kysymyksiä.

Soitin operaattorilla ja nyt pitäisi homma toimia kuten pitää; numero näkyy soitettaessa, mutta sitä ei saa numerotiedusteluista. Sanoivat, että vartissa on muutos voimassa ja asiaa nopeuttaa, jos laitan kännykän pois päältä hetkeksi. Ookoo...

*31# -käytäntö on hieman turhan vaikea. Muistelen kaiholla Benefon Twin:ssä ollutta kuningasideaa. Siinä sai määrättyä, onko "numeron etuliite" päällä vai poissa päältä. Etuliitteitä pystyi tekemään itse. Vaikkapa "+358" tai vaikkapa juurikin tuo "*31#". Muutenkin oli kiva puhelin.

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Noh, nämä on suhteellisen vaikeita kysymyksiä, isommallakin porukalla pohdittu erilaisilla keskustelufoorumeilla.

Tämä "ongelmahan" koskee ainoastaan Ericssonin (ja SonyEricssonin) malleja. Esimerkiksi Nokian ja Siemensin puhelimissa numeron näyttämisen tai estämisen voi valita oletukseksi.

5. fry

Tykkäykset:
    1
    Mä en tosta Erkistä tiedä mitään mutta mun käsityksen mukaan jos liittymässä on numeronäytönesto operaattorin puolesta ei sitä saa mitenkään päätelaitteesta näkymään

Korjatkaa toki jos olen väärässä

edit: turhaa itsevarmuutta

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä toimii. Operaattoreilla voi tietysti olla eroja.

Jaa tämä viestiketju