1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

R-kioskit ja Veikkausrastit myymään DNA:n liittymiä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja MasaT, 24/7/03.

  1. MasaT

    Liittynyt:
    2/7/02
    Viestit:
    245
    Tykkäykset:
    0
     
  2. Hogan76

    Liittynyt:
    21/6/03
    Viestit:
    229
    Tykkäykset:
    0
    Ehdit näköjään kaksi minuuttia mua ennen :)
     
  3. Hogan76

    Liittynyt:
    21/6/03
    Viestit:
    229
    Tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista, saapa nähdä kuinka käy asiakaspalvelun myyntitilanteessa?? Kuinka hyvin myyjät osaavat tuotteet sekä palvelut. Epäilys herää. Millään parin päivän pikakoulutuksella ei opi juuri mitään! Ei kovin hyviä kokemuksia kaikista kioskimyyjistä! Operaattori ottaa kyllä aika kovan tietoisen riskin valitessaan kyseiset jakelukanavat. Tämä on henk.koht.mielipiteeni!
     
  4. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Nämä uudet jakelukanavat myyvät vain Dna Vakio-liittymiä rajoitetuin lisäpalveluin.

    Kyllä vähän tuollainen myynti hirvittää. Työpaikan viereisessä r-kioskissa on töissä lähempänä 60 vuoden ikää oleva myyjä. Tähän mennessä hän on sekoittanut Easyt, Nopsat ja Telia prepaidit sekä niiden latasulipukkeet komeasti keskenään. Asiakkat tulevat sitten tähän meidän myymälään ihmettelemään kun ei toimi. Miten käy kun tämä leidi vääntää laskutusliittymiä?
     
  5. Hogan76

    Liittynyt:
    21/6/03
    Viestit:
    229
    Tykkäykset:
    0
    Juuri niin, puhut asiaa! Ovat aivan sekaisin noitten lipukkeiden kanssa! Ei tietenkään kaikki, ei voi yleistää, mutta on huomattava määrä kuitenkin! Hirvittää/jännittää.
     
  6. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Tämä on hieman arvelluttavaa, koska asiakas voi täten saada liittymän, joka ei hänen käyttöönsä olekaan edullisin DNA:n liittymistä.
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Eh..tuota..anteeks kun taas pilkkuja viilaan, mutta Vakio ei ole varsinaisesti liittymä vaan hinnoittelu. Dnalla on vain yks laskutusliittymä uusmyynnissä tavallisille kuluttaja-asiakkaille eli Perusliittymä, Vakio ja Maraton on hinnoittelusysteemejä joista jomman kumman saa valintansa mukaan tuohon Perusliittymään. :)
     
  8. nhk_ Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2682
    Tykkäykset:
    0
    Ei siinä vielä mitään jos joutuu arpomaan sen myyjätädin kanssa edes ja takaisin, mutta sitten kun vielä hoidetaan se pakollinen paperisota. Siellä on kioskeissa jo nyt armottomat jonot veikkauksen ystävien ja videovuokraajien kanssa. Siihen kun laitetaan vielä paperintäyttöarpajaiset päälle, niin a vot. Odotan kauhulla...
     
  9. Karu Jaetkae

    Liittynyt:
    1/2/03
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    0
    Ei pitäisi olla R-kioskeilla ainakaan vaikeuksia antaa kylkiäisiä liittymän ottajalle! Veikkauksen jätön yhteydessä voi näppärästi arpoa itselleen liittymän:)

    Minua pelottaa tässä se, että jäätelön ostossa saa varautua pitkään jonoon;). Pitääkin mennä johonkin r-kioskin nurkille huomenna kurkistelemaan missä vaiheessa myyjältä räjähtää pää.
     
  10. Hogan76

    Liittynyt:
    21/6/03
    Viestit:
    229
    Tykkäykset:
    0
    Saavatkohan myyjät provikoita liittymistä? Kellään tietoa?
     
  11. StarMan

    Liittynyt:
    13/7/03
    Viestit:
    8
    Tykkäykset:
    0
    Voi R-kioski myynti toimia hyvin, riippuu ihan toteutuksesta. Ehkä siellä kiskalla pyydetään vaan nimi paperiin ja annetaan korttipakkaus käteen. Asiakas voi sitten ite lukea oppaista lisää ja soittaa tarvittaessa DNA:lle, jokainen osaa varmaan lukea ja käyttää puhelinta. Kannattaa muistaa sekin, että uusia matkapuhelinkäyttäjiä on enää vähän.

    Lapset ja nuoret tottuu varhain vanhempien maksamiin liittymiin ja kun tulee aika ottaa liittymä omiin nimiin, on kännyn käyttö jo tuttua.. tarvitsee vain tarkistaa hinnasto ja pienet operaattorikohtaiset erot.

    Tuskin Ärrät on sen huonompia kokonaisuutena kun vaikkapa Prismat tai Anttilat jotka myy vähän liittymiä (ei kokemusta). Parasta ja oikeinta palvelua saa operaattorilta itseltään (nettikauppa, puhelinmyyntinä asiakaspalvelun kautta, oma asiakaspalvelupiste). Toiseksi parasta operaattorin omalta ketjulta (Päämies, Mäkitorppa). Kannattaa varoa silloin jos kodinkoneketju on selvästi suuntautunut vain tiettyyn operaattoriin, sillon motivaatio voi olla heikoilla jos asiakas haluaa muuta kuin myyjän suosittelemaa.

    Hyvä idea DNA:lta!
     
  12. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Ainakin oma lähiärrä on selvinnyt hyvin noista prepaidien myynnistä, vaikka myyjä ei ole mikään matkapuhelinalan ammattilainen. Taitaa se olla enemmän myyjästä itsestä kiinni paljon asiat kiinnostavat, koulutuksessa en lähiärrällä mitään puutteita havainnut.

    Minä toivotan tämän uudistuksen tervetulleeksi.

    Ja mitä noihin papereiden täyttelyyn tulee, niin voihan se asiakas ne henkilötiedot ja muut täytellä alustavasti yksikseen. myyjä täyttää oman osansa sitten kun on vähän hiljaisempi hetki.

    Kaikkein ärsyttävintä matkapuhelinkaupoissa on kun jotain keski-ikäistä pappaa nuoleskellaan pitkään ja hartaasti kun hän päättää ottaa liittymän. Papereiden täytössä ei mitään kiirettä. Muita asiakkaita ei olla huomaavinaankin. Ikävää tämä liittymäpainotteiden provikkapalkkaus. Siksi suosinkin nykyään näitä "vaihtoehtokanavia" kun siellä se myyjän palkkaa koostuu pääosin muusta, joten se liittymäkauppa ei ole kaikki kaikessa.
     
  13. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Toivottavasti eivät, sillä muuten asiakaspalvelu puuroutuu täysin kun myyjät täyttelevät vaan liittymäsopimuksia provikankiilto silmissä.

    Näkisin mielelläni, että myyjien palkka koostuu samoin kuten aiemminkin. Jotta asiakaspalvelun taso voidaan säilyttää.
     
  14. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Varmaan normaali kate myynnissä + ehkä markkinointitukia / maksettuja mainoksia telkkariin tai ulkomainontaan tms.
     
  15. BuZu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    15/2/03
    Viestit:
    1509
    Tykkäykset:
    0
    Tyttöystäväni on myyjänä ärrällä. Hänen mukaan DNA-kuvio menee näin:

    Asikas täyttää itse liittymäsopimukseen omat tietonsa,
    myyjä tarkistaa, että tarvittavat tiedot ovat koossa,
    tarkistaa henkilöllisyyden,
    laittaa oman nimensä alle,
    antaa asiakkaalle aloituspaketin (sisältää sim-kortin),
    lähettää lomakkeen DNAlle

    Myyjä ei siis aktiivisesti myy/tyrkytä liittymää.
    Kioski saa jonkinlaisen provikan liittymän myynnistä, mutta myyjä ei.
     
  16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    R-Kioski on ilmoittanut että sillä alkaa mittavin kamppania puoleenvuosikymmeneen.

    Vähän kyllä tuo homma arveluttaa.
    1. Monesti Rllä on ruuhkaa jos vähänkin jotain lapuntäyttöä menossa, ja työvoimana kioskista riippuen "uusia nuoria voimia"
    2. Mitään tukea liittymän suhteen tuskin tuolta saa, eli vaatii ehdottomasti puhelinasiakaspalvelun tehostamista.
    3. Jos liittymän avaaminen ei ala pikkuhiljaa tehostuun, niin pientä ongelmaa voi syntyä
    4. Ohjeet tulee mukana, mutta ihminen ei tunnetusti lue mitään, jo PIN koodin oikein näpytteleminen voi tuoda ongelmia, asiakkaat tunkee sitten niihin liikkeisiin joissa operaattorin prändi on suurenna näkyvissä, (kuten nykyisin PrePaid kortinongelmien kanssa)

    R tuskin saa samaa provikkaa kuin muut myymälät, mutta varmaan yhtiötä/kisoki yrittäjiä motivoivan kuitenkin, kyse isoista rahoista.
     
  17. kalamake

    Liittynyt:
    16/4/03
    Viestit:
    603
    Tykkäykset:
    1
    Onks myyjät osannu joskus jotain?
    Heikkoo pitelee, myös asiakaspalvelussa. Ei tiedä luureista muuta kuin ite omasta koneesta opittu. Oman nimen paikan tietää ja kuinka lomake täytetään.
     
  18. Hogan76

    Liittynyt:
    21/6/03
    Viestit:
    229
    Tykkäykset:
    0
    Tietääkseni Nokialla, Sonyericssonilla ym on OMAT asiakaspalvelunsa...
     
  19. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Keskustelu uhkaa mennä väärille raiteille, mutta kyllä matkapuhelinliikkeen myyjän pitää tietää myymistään laitteista ja liittymistä. Ei riitä että osaa rustata sopimuksen ja lähettää sen operaattorille.

    Nykyään kun suurin osa liikkeiden myyjistä palkataan pärstäkertoimen tai suhteiden perusteella.
     
  20. StarMan

    Liittynyt:
    13/7/03
    Viestit:
    8
    Tykkäykset:
    0
    Matkapuhelinkauppa on eri asia kun liittymäkauppa. Asiakaalla voi olla mielestään tuttu ja hyvä puhelin eikä hän sillon tarvitse opastusta matkapuhelinlaitteiden käyttöön. Sen sijaan hän voi olla hakemassa uutta liittymää, pelkästään liittymää.

    Aina löytyy niitä, joille tekniikka on vaikeaa, sim-kortin laittamiset ja kännyn asetukset, mutta ei tämän ryhmän vuoksi tarvitse osata ulkoa kaikenmaailman kännytekniikan yksityiskohtia. Asiakkaalle voi varmaankin tehdä selväksi, että nyt myydään LIITTYMÄÄ ja jos haluaa perusteellisempaa MATKAPUHELINneuvontaa voi kääntyä sen alan liikkeisiin.

    Matkapuhelinkauppa myy laitteita ja liittymiä ollen tässä asiantuntija, sitten voi olla näitä pelkästään liittymiä myyviä, joissa odotetaan asiakkaalta perustaitoja ja/tai omatoimisuutta. Asiakas voi valita mistä liittymänsä hakee.
     

Jaa tämä viestiketju