No väliäkös sillä mitä ruumiille tapahtuu kun ei sitten itte ole paikanpäällä ihmettelemässä. Läheisille tuo voikin sitten olla tärkeä asia, mut aina se oma napa on sit lähin monessa asiassa.
Niin, oma napa. Läheiset miettivät vain itseään. Ei siinä sitten paljoa menehtyneen muistoa kunnioiteta, jos väkisin pitää siunaukset saada, vaikka henkilö ei edes kirkkoon kuulu.
Melko varmaa olettamusta, että puolisosi on sua saattelemassa viimeiselle matkalle. Sehän voitkin olla sinä, joka lähtee teistä viimeisenä.
Minun läheiseni saavat järjestää ihan sellaiset pidot kuin haluavat. Hehän minua jäävät muistelemaan, joten ihan sen mukaan kuin heistä on paras tapa muistella ja helpottaa tilannetta.
Yllättää varmaan, että puhtaasta itsekkyydestä ihmiset ovat seurallisia. Joku saa sinunkin olemassaolostasi jotain, siksi ovat valmiita sinua sietämään...
Ei omaa kokemusta, mutta tässä jotain: Kirkkoon kuulumattoman hautaus | Hautauspalvelut | Memoria Hautaus ja hautapaikka
Tästä aiheesta on hiljattain kotona keskusteltu, vaikkei nyt näköpiirissä ole itsellä tuota viimeistä unta. Minä olen miettinyt vähän jopa lääketieteelle tuon sisimmän luovutusta... Tai jos on niin mätä sisus ettei kelpaa niin mieluusti uunin kautta vaikka pitsan päälle. Jotenkin tuo hautaaminen ja velvoite suvulle sitten siitä haudan huolehtimisesta, ei oikein mene yksiin ajatusteni kanssa.
Kun tässä on asioita selvitellyt niin taidan kyllä ehdottaa vaimolle, että tehdään hänen äitinsä jälkeen perukirja ihan itse. Kun anopin asiat näyttävät hyvinkin selviltä, niin kyllä tässä sen verran on vuosikymmenten aikana erilaisia asiakirjoja kirjoittanut, että siitä varmasti suoriutuu. Jos olisi kiinteistöjä tai erilaisia sijoituksia, niin sitten varmaan antaisi homman jollekin toiselle, mutta kun sellaisia ei ole, niin aika suoraviivaiselta nuo asiat näyttävät. Mutta haudataan nyt anoppi ensin ja puhun sitten vasta vaimon kanssa perukirjan tekemisestä. Sinänsähän asia ei minulle kuulu, joten vaimon päätöshän se on kuitenkin.
Sieltä minäkin noita juttuna olen katsellut. Ja nykyisinhän netissä on valmiita mallejakin saatavana.