1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Putoatteko (matkapuhelin)kelkasta?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Katti, 2/7/03.

1. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    On alkanut meikäläisestä tuntua siltä, kun uusia malleja ja ominaisuuksia tulee kiihtyvällä vauhdilla markkinoille, että halut ja kyvyt päivittää kännykalustoa alkavat hiipua. Omasta mielestäni nyt ne ominaisuudet, joita olen aina halunut puhelimeltani, ovat nyt olemassa. Vieläkö tästä pitää päästä yli?
    Tällä hetkellä on käytössä S55 ja M50 uushankintana. Kun sukeltelen;), lainaan vaimon ME45:ä.
    Onko minulla kohtalontovereita, vai onko tämä vain kesäajan aktiviteettien luomaa tilapäistä uupumusta? Tarvitsenko ammattiauttajan apua;)

2. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    640DS
    Samasta kelkasta putoan, muttei se kai satu. En ole vielä päässyt edes värinäytölliseen puhelimeen saakka. En kaipaa ajanvietepuhelinta. Digikamerankin hankin erillisenä.

MMS, EDGE, UMTS, 3G ovat käsitteinä tuttuja, mutten tunne niitä kohtaan mitään.. onneksi.

Taidan ottaa tuon kirjan tuosta ja istua laiturin nokkaan. Iltakin jo pimenee.. hyvää kesää!

3. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    On tässä nyt vähän pudottu, kun ei tuota kameraakaan kännyssä ole... :)

4. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Voisin lähes samaa sanoa. Itse olen jokin verran jo pudonnut kelkasta. Valitettavasti en tee mitään juuri näillä uusilla ominaisuuksilla. Valitettavasti nuo logot ja soittoäänet eivät oikein säväytä minua vaikka kiehtovia ne ovat. Seuraava suuri askel taitaa olla tuo UMTS ellei operaattorit vesitä sitä ylihinnoittelulla. Minulle edelleen riittää hyvin pelkät puhelut ja normaalit tekstarit. Kuitenkin ostin mielenkiinnosta tuon 7650 kunoli niin edeullinen. Kuitenkin on liikkunut mielessä myydä tuo puhelin, mutta toisaalta käytetyistä ei makseta mitään vaikka takuuta olisi jäljellä.

5. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Pudottu ollaan kyllä mutta jos tulee se 7250i ostettua niin saan edes vähän tätä kehitystä kiinni :)

6. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo ei oikein ole enää intoa vaihdella, nytkin on ollut Nokia 6310i käytössä jo 15 kuukautta eikä loppua näy. Samsung A800 on tulossa sen kaveriksi jossain vaiheessa.

6600 voi ehkä olla se seuraava "ykköspuhelin".

7. Trex

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on ollut kohta neljä vuotta käytössä Nokia 6150. Onhan sitä pitänyt ostaa aina välillä uusi puhelin (6210, 6310, 6510, 7210, 7250), mutta sitten on aina tullut se parempi malli. Tiedän, noinhan siinä väkisin käy, mutta nyt olen päättänyt, että ennen vuoden vaihdetta minulla on uusi puhelin (Nokia 6600 tai Siemens SX1). Toivottavasti suunnitelmiin ei tule muutoksia... ;)

8. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Siinä mielessä ehkä on tullut pudottua, etten jaksa seurata enää, kuin oikeastaan Nokian ja Sony Ericssonin mallistojen kehitystä. Malleja joka lähtöön on kaikilla valmistajilla jo niin pirusti, että tulee infoähky.

Sen lisäisin vielä, että nykyisessä puhellimessani on kaikki tällä hetkellä toivomani ominaisuudet. Kakkospuhelimeksi kelpaa vaatimattomampikin (M50 tuli koon, hinnan, gprs:n ja kortinvaihtajamahdollisuuden vuoksi).

9. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Ilmoittaudun myös kelkasta pudonneiden joukkoon. Itse asiassa en edes ole vaivautunut opiskelemaan uusista jutuista juuri mitään, otan niistä selvää sitten kun ne tulevat ajankohtaisiksi. Jos edes koskaan tulevat.

Ja olen kyllä nykyiseen puhelimeeni tyytyväinen, joitakin pieniä puutteita siinä kuitenkin on. Ei kuitenkaan mitään niin suurta, että pitäisi uudempi malli ostaa. Nekun ovat vielä niin perhanan kalliita. Ja miksikäs sen nyt pitäisi olla täydellinen. Elämässä täytyy olla joitakin rajoituksia, mitäs siitä tulisi jos missään ei olisi enää mitään kehitettävää. Vaikka eivätpä kaikki kehitykset jaksakaan kiinnostaa...

10. lada-v8 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tulee pysyttyä tahdissa mukana kun vaihtaa luureja tarpeeksi usein... :)

11. Switch Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 + Saunalahti + MLK Nopsa
    Itse en meinaa pysyä mukana näissä puhelin julkaisuissa... Juuri kun luulee löytäneensä uuden puhelimen, minkä voisi jopa seuraavaksi ostaa, niin sitten löytääkin taas uuden. Tällä hetkellä näette allekirjoituksesta mitkä puhelimet kiinnostavat (eivät ole missään järjestyksessä). Viimeisen kuukauden aika muuttunut varmaan 6 kertaa.. ;)

Puhelimena porskuttaa Nokia 3650, eli olen kai tavallaan kelkassa vielä mukana?

12. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen pudonnut varmaan jo vuosikaudet sitten ihan täydellisesti kelkasta. Runsas 2,5 v vanha GD92 riittää puhelimena mulle vallan mainiosti, ei ole mitään aikomuksia ollut ostaa uutta vielä varmaan pariin vuoteen, jos ei vain hajoa. Ei ole sinäänsä mitenkään rahasta kiinni, en vain yksinkertaisesti tarvitse ja pidän GD92:sta.

Ja edes värinäytöllisen puhelimen olen tainnut kerran livenä nähdä, yhdellä kaverilla oli se joku Nokian ensimmäinen (?) kamerapuhelin. Suoraan sanottuna oikeastaan kaikki gprs:t, bluetoothit, mobiilipalvelut, kuvaviestit yms. täysin evvk, en tiedä tarvitsevani niitä mihinkään. ;)

13. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    7650???

14. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite olin aika lailla pudonnut kunnes ostin 7210 jouluna...sit rupes tekee mieli 3650:n ominaisuuksia ja olinkin niin otettu siitä puhelimesta ja niistä ominaisuuksista että syksylllä on pakko hommata taas uus s60 luuri mutta nyt alkaa olemaan kyllä jo enemmänkin niitä ominaisuuksia sillä nykyään noi menee viihteen puolelle oikeestaan. periaatteessa mulle riittäis vaikka toi 3310 paljon paremmin ku hyvin

15. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Pyrin seuraamaan tuotejulkistuksia ja olemaan suunnilleen selvillä ominaisuuksista. Mikäli jokin malli kiinnostaa tarkemmin, niin sitten kaivan tiedot esille lähempää tarkastelua varten.

Ominaisuuksien mallikohtaisen ulkoa opettelun lopetin siinä vaiheessa kun Nokialta alkoi tulla näitä rinnakkaismalleja, joissa myydään samaa konetta eri kuorissa.

16. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    *pudonnut kuin eno veneestä*

17. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Kai sitä jonkin verran pysyy perässä, vaikka en hirveän usein puhelintani vaihda. 3310 oli noin kaksi vuotta, kunnes akku ei enään kestänyt, niin ajattelin että vaihdampa puhelimen ja nyt on sitten tämä 3650.

Itsellä kiinnostus kohdistuu oikeastaan vain Symbian puhelimiin, niiden muokattavuuden takia. Tietysti löytyy poikkeuksiakin...

Saa nyt nähdä, jos tuo P810 tulee, että joudunko vaihtamaan puhelimeni ensi vuonna siihen. Kuitenkin odottelen, että Sony Ericsson julkistaisi ko. mallin.

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ennen voi väittää edes hieman tietäteeni lähes kaikista suomessa myynnissä olevista luureista, siis joskus 5v sitten, mutta nyt ei ole hajuakaan enään edes kaikista Nokian malleista ;)

Mutta mitä omiin puhelimiini tulee, niin pyrin pitämään ainakin yhden mallin suht lähellä kärkeä tässä ihmeellisessä tekniikassa.

19. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nokiaa seuraan melko aktiivisesti ja tiedän kyllä mallinumeroinnit ja ominaisuudet pääpiirteittäin. Vaihdan puhelinta vajaan vuoden välein. Nyt 5100, seuraavaksi ehkäpä 6600.

20. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Malleja kyllä tulee niin paljon, ettei meikäläinen enään muista millään ulkoa kaikkia. Ominaisuuksien puolesta kyllä pysyy kärryillä, sillä sektorilla uudistuminen ei nyt kuitenkaan niin kovin mullistavaa ole, eli tiivistettynä 'uusia kuoria, vanhoilla ominaisuuksilla'.

Jaa tämä viestiketju