1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puheluun nopeasti vastaaminen, "moi" hukkuu

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jimhoyle, 11/5/09.

1. jimhoyle

Tykkäykset:
    0
    En ole varma onko tästä keskusteltu jo aiemmin, mutta.. Varmasti monet ovat huomanneet tämän ikävän ongelman liittyen puheluihin vastaamiseen. Eli joku soittaa minulle. Painan vihreää luuria ja alan kuulla taustahälyä (esim. kiskohälyä jos soittaja on junassa). Vastaan nasevasti, "moi". Sitten kaikki odottaa hiljaa ja mitään ei tapahdu.

Kyseessä siis se, että jostain syystä, vaikka minä olen jo saanut yhteyden vastapäähän ja kuulen sieltä hälyä, niin vastapää ei kuule vielä yhtään mitään. Ääni napsahtaa vastapäälle kuuluviin vasta hetkeä myöhemmin. Joudun siis sanomaan uudestaan hölmistyneenä "moi?", jonka jälkeen keskustelu lähtee normaalisti rullaamaan.

Onko tämän ongelman lähde puhelimessa, operaattorissa, yhteyteen liittyvissä satunnaisissa tekijöissä vai missä? Tämä tapahtuu helkkarin usein. En ole varma tapahtuuko tämä erityisesti tiettyjen puhelimien/operaattorien kanssa. Itselläni ja monilla ystävilläni kuitenkin Nokiat puhelimina.

2. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Puhelimesta tuo käsittääkseni ainakin osittain riippuu, ja oma E71 tekee juurikin samaa. Tuohon onneksi tottuu, ja oppii odottamaan sen pienen hetken ennen kuin alkaa pälpättämään.

3. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Tätä samaa tekee myös oma E51:seni. Joskus jos unohtaa odottaa sen 1-2sek niin kyllä siinä vähän kiusallinen tilanne tulee.

Jaa tämä viestiketju