1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelu aukeaa - mutta ei aukeakkaan

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Esa Vuolas, 23/7/03.

1. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Mulla on nyt viime ja tän viikon tehnyt sellaista, kun vastaan puhelimeen, ja sanon vaikka "Esa", sitten sieltä kuuluu toisesta päästä aina "Haloo, oks siel ketää, tms". Eli vaikka puhelimen mukana linja jo olisikin auki, se ei oikeasti ollekkaan. Siis puhelun ensimmäinen sekuntti/pari sekunttia, menee aivan hukkaan. Alkaa jo kyrsimään tämä pikkuhiljaa.

Toisessa viestiketjussa monella muulla on ilmennut sama ongelma, kaikilla eri puhelimet. Operaattorina itselläni Sonera ja esim Mäksällä DNA, eli ei ole ilmeisestikkään operaattorikohtainenkaan ongelma.

Voisiko vikana olla joku runkoverkko tms, tai sitten ihan vaan liian kuuma sää, tekniikkakin on pehmentynyt eikä pysy enään mukana menossa. :)

2. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    tuo vastaava bugi ilmoitettiin ainakin gh688 manuaalissa jokseenkin tähän tapaan:

"Kun puhelin soi ja avaat linjan painamalla vihreää luurinäppäintä niin linja aukeaa vasta 1 - 2 sekunnin päästä, näin sinulle jää aikaa siirtää puhelin korvalle, eikä soittaja kuule turhaa hiljaisuutta"

tiedä sit et onko tää nykyään vakio bugi vai ominaisuus.

edit: omassa 7650 ei kyllä juurikaan ole viivettä, korkeintaan sekuntti.

3. muju

Tykkäykset:
    0
    voisikos se olla tuo symbianin käyttöjärjestelmällä toimiva puhelin syynä? ootko kokeillu muilla ns. vanhoihin käyttöjärjestelmiin perustuvilla puhelimilla?

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ei oo symbianissa vikaa koska mulla teki koko sen ajan ku mulla oli moton c350 käytössä...nyt tosin on taas eri liittymä täs 3310:ssä et kattoo mitä tekee ku saan ton s300:n niin jos siinäki on niin on liittymäs häikkää

5. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Esim Mäksällä on sama vika, eri puhelin ja parilla muullakin oli tuolla 6600-bugit ketjussa. Kyllä aikaisemmin on toiminut eritavalla, eli heti kun painan vihreää nappia, linja on avautunut, mutta ei tunnu enään avautuvan.

En ole nyt muutamaan viikkoon, muilla puhelimilla puhunut, joten en tiedä olisko vaan puhelimesta kiinni, mutta jos on, niin mielstäni aika erikoista että monella foorumilaisella tämä tapahtuisi tasan samaan aikaan.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei se puhelu ehdi ihan hetkessä alkaa, ja täläistä on ilmennyt GSM:n alkuajoista, mutuilla voi vielä että rippuu myös toisenkin osapuolen verkko-oloista.
    Läppäkoneissa aktiivi läpällä on vielä laitekohtainen viive, että kerkiää puhelun sulkeen enenkuin se alkaa.

Jos ongelma on tullut esille vasta lähiaikoina, niin onko puhelimen käyttötavoissa tullut muutoksia, esim aloittaa puhelun vasta luuri korvalla? Ilmeneekö ongelma kaikkien kanssa vai vain tiettyjen?

Ruuhkaisilla alueilla voi verkolla olla vaikeaa löytää vapaatakanavaa tai virheitä tulee alussa.

7. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itse avaan puhelun ku on puhelin kädessä ja sit vien korvalle....ja käyttöön ei oo ainkaan mulla tullu muutosta mutta mulla teki tota tolla toisella liittymällä ja moton c350:llä nyt on taas toinen liittymä ja 3310 niin en osaa sanoa että kummassa on vikaa puhelimes vai liittymässä.

ja mitä oon mutsin sgh-t100:lla puhunut niin ei siinä oo saman laista viivettä ku tossa mulla on ollu

8. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Ihan viimeaikoin on ongelma vasta ilmennyt, voi olla, että olen hiukan epähuomiossa muuttanut vastaus tapaa, että vien ensin puhelimen korvalle ja sitten vasta painan vihreetä luuria. Ennen ei ole tuollaista kyllä itselleni tapahtunut.

Mutta voisiko ehkä olla vikana, että näin kesä aikaan ihmiset soittelevat enemmän (mutu), kuin talviaikana, ja tästä johtuen verkko olisi suuremmalla rasituksella, ja saattaisi ilmiö johtua siitä.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siis aktiiviläppää käytettäessä vai luurilla vastatessa?

10. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ihan silleen ku läpän aukasee niin sit se linja aukee....ot:na tähän et saako tota ees pois et se aukee itestään?

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No noissa on useisti ihan tarkoituksellinen pieni viive enekuin linja aukeaa, miten sen puhelun muutoin katkaiset enen sen alkamista?

12. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    katkaisen puhelun ennen alkamista??????

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kaikissa läppäkoneissa ei ole mahdollisuutta hylätä puhelua kuin sisältä, eli tarvitsee avata läppä ja painaa punaistaluuria, jos puhelu olisi avautunut heti, ei esim varattu siirtotoimisi toimisi ja puheluaikalaskuri olisi tikittänyt.

14. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ahaa...samsungissa joista vaan mulla on kokemsuta niin on se äänenvoimakkuus nappi sivussa ja sitä ku pitää 2sec pohjassa niin puhelu katkeaa eli läppää ei tartte aukasta

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Viive läpässä on perua aijoilta jolloin ei ollut kahtanäyttöä ja nimen näyttöäulkopuolisessa näytössä, eli tilanne piti pystyä tarkistaa sisältä ensin ja tekniikan kehittyessä ei ihminen kehity yhtä nopeasti, eli tuolle oletetulle viiveelle on edelleen käyttöä.

16. RayMay

Tykkäykset:
    0
    Jep. Mulla siis 6610 ja Telia. Sama liittymä/kortti oli 3510:ssa eikä minkäänsortin viivettä. Kaverilla 3650:ssa sama "ominaisuus". Jospa viive on laitettu sitä varten, että kerkiää laittaa esim kaiuttimen päälle vastattaessa? Tiedä noista..

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    mulla on sama juttu 5210 tai siis oli että se kestää jonkun 1-2 sek ennen kun pystyy puhumaan...

Jaa tämä viestiketju