1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelintorille pakollinen hintapyyntö?

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Esa Isopahkala, 15/7/08.

?

Puhelintorille pakollinen hintapyyntö?

Äänestys suljettu 22/7/08.
  1. Ei

2 ääntä
    5,0%
  2. Kyllä

35 ääntä
    87,5%
  3. En osaa sanoa

3 ääntä
    7,5%
  1. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Haluaisitko Puhelintorin myynti-ilmoituksiin hintapyynnön pakolliseksi? Pakollinen hintapyyntö tarkoittaisi, että ilman sitä ilmoitus poistetaan.

2. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    Ehdottomasti kyllä. Usein tuo ilmoituksen poistaminen vain ei riitä; parin viikon tauko kylläkin.

3. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Hyvä vaan jos olisi pakollinen, kyllä myyjän on osattava tuotteelleen hinta sanoa eikä ostajan tarvi sitä arvuutella.

4. HumanErection

HumanErection Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Nokia 1520 + Tele
    Komppaan Alphaa, huutokaupat ovat erikseen.

5. Feider

Feider

Tykkäykset:
    0
    Kyllä

6. Charger Vieras

Tottahan toki. Tekee se kaupankäynnistä niin paljon helpompaa kun on hinta reilusti esillä.

7. kimmo Vieras

Hintapyyntö on vaikea asia. Jos laittaa liian korkean>ostajat pakenevat..jos taas liian alhaisen ja luuri menee heti>jää miettimään "olisko pitänyt pyytää enemmän". En siis ole puolesta, enkä vastaan..vaan minulle yleensä sopii mikä hyvänsä.
    Kun nyt yleensä kuitenkin ostajan ominaisuudessa olen, niin HPn näkyminen helpottaa omaa elämääni. Pistetään sittenkin jaa-ääni.

8. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Helpottaahan se kaikkien elämää, kun ei tarvitse olla kysymässä hintapyyntöä, joten komppaan muita ja sanon kyllä

9. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Minä vastasin ei.
    Koska välillä vaan on tilanne ettet osaa antaa hintaa, ja toivot että ostajat ehdottaa sopivaa hintaa.

10. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Itse kun myyn, niin luuri lähtee tarjousten perusteella. Monta kertaa on saanut hyvän tarjouksen (jopa liiankin hyvän) puhelimesta. Jos laittaa hintapyynnön, niin itse en kehtaa laittaa niin korkeaa hintapyyntöä. Joten tuolla "tarjousten perusteella"-tyylillä itse olen saanut paremmat rahat myymästäni luurista.

Vastasin silti, että hintapyynti pakolliseksi. Tämä helpottaa ostajan asemassa olevaa, ja jos tämä sääntö astuu voimaan, niin jatkossa minunkin myynti-ilmoissa on hintapyyntö.

Tarviiko olla hintapyyntö, jos haluaa vaihtaa luurinsa johonkin?

11. superweasel

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 + Elisa
    Hinta on hyvä olla. Ehdotonta poistoa en kannata, jos kyse on jostain jolle ihan oikeasti on vaikea kekata hintaa. Mutta, samalla voisi ostajiakin muistuttaa, että jos se hintapyyntö on perseestä niin sitten tinkii ja perustelee.

12. mabo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E51 / Elisa
    Kuten jo aiemminkin olen sanonut...

Jos et osaa hintaa laitteellesi laittaa, et sitä myöskään osaa myydä. Hintapyyntö pakolliseksi, ja kaikki "toivotaan-tonneja-ilmot" pois sieltä.

Edit: Mulla on niin paljon aikaa että voisin niitä ilmoja poistella työaikana koska vain, tai sitten voisi ehdottaa tota Benkkua... Tosin se poistaisi kaikki viestit sieltä... ;)

13. superweasel

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 + Elisa
    Hinta on hyvä olla. Ehdotonta poistoa en kannata, jos kyse on jostain jolle ihan oikeasti on vaikea kekata hintaa. Mutta, samalla voisi ostajiakin muistuttaa, että jos se hintapyyntö on perseestä niin sitten tinkii ja perustelee, miksi se hinta on pielessä.

14. mabo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E51 / Elisa
    Aika murskaavalta näyttää äänestys tällä hetkellä - hyvä niin.

Vielä ehdottaisin sen myyntipohjan pakollistamista.

15. superweasel

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 + Elisa
    Kuulostaa jo vähän liian pakottavalta. Mieluummin vaatimukset, joiden pitää ilmoituksesta selvitä. -Jos ei, niin delete harkintaan:)

Liialliset säännöt foorumeilla ei aina ole pelkästään hyvä asia.

16. Byobbi

Byobbi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Hintapyyntöhän on jokatapauksessa vain pyyntö eikä lopullinen hinta jolla sinun täytyy puhelin myydä? Näin ollen voin antaa "kyllä" äänen

17. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Mutta ei se kyllä kuulu reiluun kaupankäyntiin, jos laitat hintapyynnöksi xxx€ ja kun joku sen suostuu maksamaan niin et sitten myykkään vaan pyydät lisää rahaa.

18. Byobbi

Byobbi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Totta joo. Olisiko sitten sallittua jälkikäteen muuttaa hintapyyntöä jos ei vielä ole tullut yhtäkään tarjousta? Vaikkapa lisätä 10euroa alkuperäiseen pyyntöön?

19. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jep, ja ostaja tietää jo etukäteen missä hintaluokissa liikutaan eikä "rasita" myyjää turhilla myyjän kannalta liian alhaisilla tarjouksilla tai kysymyksillä "paljon pyydät".

20. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Ei kai tuossa mitään pahaa ole. Voihan ajatella, että se oli vaan tarjoushinta, joka oli hetken voimassa vaikka yleensä noita hintoja tarkistellaan alaspäin.

Jaa tämä viestiketju