1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelinten kestävyys, suojakuoret

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja onoki, 4/8/11.

1. onoki

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    831P
    En itse vielä omista kosketusnäytöllistä puhelinta, mutta olen kiinnittänyt huomiota, että moni käyttää puhelimensa ympärillä ekstrakuoria. Erityisesti näitä näkee iPhonejen ympärillä, mutta myös muiden vastaavanlaisten (Samsung, HTC).

Tietysti kuorilla saa puhelimestaan tyylikkäämmän näköisen, mutta onko niistä muuta hyötyä? Kuoret kuitenkin lisäävät nykyään jo varsin massiivisen puhelimen kokoa entisestään, niin henkilökohtaisesti tahtoisin välttää niitä.

Suojaavatko lisäkuoret oikeasti käytännössä myös esim. iskuilta tai pudotuksilta, tai onko niiden tarkoituskaan? Nopeasti ajatellen luulisi etteivät muovikuoret iskua juurikaan vaimenna.

Kiinnostaisi tietää, millaisia kokemuksia teillä nykypuhelinten omistajilla on nykypuhelinten (erityisesti siis näiden isojen kosketusnäytöllisten) kestävyydestä. Käytätkö kuoria, onko puhelin hajonnut/ei hajonnut kolhiuduttuaan? Tai vastaavasti, etkö käytä lisäsuojia ja puhelin on kestänyt/ei kestänyt pudotuksia yms?

2. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Tottakai muovikuoretkin iskuja vaimentaa. Silloinhan se pudotuksen voima halkaisee sen suojakuoren eikä luuria, jos hyvä tuuri käy. N900:ssa ja Desire Z:ssa käytin kovamuovisia kuoria, HD2:ssa silikonisuojaa. Omenoissa ollut pelkkiä kalvoja, yhdessä 3G:ssä jokin muovikuori takana. Mieluummin otan ne käytön jäljet ja kolhut suojakuoriin kuin itse luuriin.

Yhtäkään luuria en ole pudottamalla saanut rikki, vaikka luureja ollut sigussa näkyvä määrä.

3. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Tykkäykset:
    1496
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 256gb Black
    Itse olen iphone 4:seen kokeillut muutamiakin erilaisia mutta en vaan tykkää ja luurista tulee jotenkin huono pitää kädessä, tietty jotkut pitää juuri iphonessa sen takia kun on ollu sitä antennihäikkää.

4. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Minä käytän Galaxy S:ssä suojakuorta sen takia että saisi paremman otteen. Alkuperäinen kuori on liian liukas ja puhelimen on mielestäni turhan ohut. Ei näitä voi kyllä massiivisiksi sanoa. Hyvin kulkee farkkujen taskussa. Sitten vielä myynti käytettynä, kyllä ostavat mieluummin alkuperäisen ilman naarmuja kun naarmujen kanssa :)

5. onoki

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    831P
    Itse kun ajattelen (kovia) muovikuoria, niin tulee mieleen että se olisi sama kun suojaisi päätään pitämällä kädet kiinni kallossa (vrt. kädet edessä kuten esim. nyrkkeilyssä). Iskun tullessa suurin osa iskun voimasta välittyy edelleen päähän.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tyyiikäs - kestävyys ei välttämättä kulje käsikädessä, makuasiiakin tuo tyylikkyys, mutta harva niitä rankimpia suojia tyylikkäiksi sanoo, niillä kyllä kestävyyttä moniin asioihin saa.

Vaihda pienempään :) Paksuudesta vaikea, mutta se ei kai tarkeään

Osa suojaa, osa myös nesteiltä ja pölyltä jne. Osan tarkoitus on vain olla pinnan naarmusuoja tai parantaa otetta tai ulkonäköä.

Ei ongelmia.
    Lähipiirissä muilla tuntuu menevän niin että he joilla lurit ennekin hajonneet hajoo edelleen, ja päinvastoin.

7. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Oon aina kahen vaiheilla käytänkö suojakuorta vai en. Tuntuu et kerää vaan kaikki maholliset hiekan jyväset plus muut sonnat kuoren ja puhelimen väliin naarmuttaen puhelinta. Vaikka kuori ei montaa milliä puhelinta paksunna sekin kuitenkin nyppii. Kuoria tulee osteltua ja 5min kokeiltua ja yleensä sit lentääkin laatikkoon..

8. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6111
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Tämä onkin hyvä aihe keskustella. Itse näen asian niin että puhelimen pitää kestää normaalia käyttöä siitä juurikaan kulumatta. Normaaliin käyttöön en lue tiputtelua asfaltille tai kivetykselle, näitä sanotaan vanhingoiksi.

Nykyään tuntuu että tietyt valmistajat tekevät puhelimistaan todella tyylikkään näköisiä mutta samalla materiaalit ovat valittu designin kantilta. Tämä yleensä tarkoittaa sitä että pienimmänkin vahingon sattuessa omistajalta pääsee itku ja ärräpäitä.

Toinen trendi on puhelimen saaminen mahdollisimman kevyeksi ja istuttamalla mahdollisimman iso näyttö mahdollisimman pieneen alaan. Tällöin suojaavaa mekaniikkaa joudutaan karsimaan ja näytöstä tulee herkästi Se osa joka ottaa puhelimen tippuessa kaiken iskuvoiman vastaan. Nykynäytöt ja lasit ei tätä vielä oikein kestä.

Näin ollen kuluttajan ostaessa 690e taideteoksen on hänen yleensä myös tehtävä valinta. Ostaako samalla suojakuoren tai boksin joka suojaa mahdollisilta vahingoilta, vai jättääkö kuori kauppaan ja uskoo hyvään kohtaloon.

Suojakuori yleensä romuttaa sen kauniin puhelimen designin ja tuo lisää paksuutta. Näin ollen suojakuoren asettamisen jälkeen on käytännössä ihan sama onko siellä alla minkälainen "blingbling" puhelin tahansa.

Uskoisin että puhelinvalmistajat käyttävät myös tätä tilannetta osaksi hyväkseen. Puhelimista uskalletaan tehdä entistä ohuempia ja "heikompia" koska ostajat pelkäävät puhelimen hajoamista ja sijoittavat suojakuoriin rahaa. Lisäksi suojakuoret ja kalvot ovat miljoonabisnes, myös puhelinten tekijöille.

Itse en käytä suojakuoria puhelimissa muuta kuin sillon kun lähden lenkille, rullaluistelemaan tai pyöräilemään missä mahdollisuus tiputtaa kapula on suuri. Muuten käytän luureja ilman mitään kortsuja ;)

9. Karibaldi

Karibaldi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    856
    Puhelinmalli:
    iJesus
    Mun mielestä nykyluurit kestävät ihan tarpeeksi hyvin ilman mitään ylimääräisiä suojahärpäkkeitä. Paljaalla painan aina menemään ja ihan hyvin on kestänyt niin Lumiat kuin iPhonetkin. Rumiakin ovat mokomat suojakuoret ja haittaavat käyttöä.

2 henkilöä tykkää tästä.
  10. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1869
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Itse käyttäny vuoden verran pelkkää kalvoa edessä ja takana luurissa sekä padeissa. Ulkonäkö ja paksuus ei kärsi, eikä tule pöytä / kuori hinkkaumia :)

1 henkilö tykkää tästä
  11. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Niinpä mutta ikävä kyllä noi luurit varsinkin ehkä iphone pahin on varsinaisia saippua paloja.. Niin saamarin liukkaita että vaikka kuinka monta kertaa jonglöörannu ton palikan kansa. Aina sillä hetkellä päättäny että nyt mä laitan sen kuoren kiinni jotta parempi pito. Ja v*tut...

12. sisilis

Tykkäykset:
    0
  13. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Ite oon jättäny omassa iPhonessa takakuoren ja rungon väliin sen tehdas suojakalvon. Näin ei pääse vahingossakaa skeida naarmuttaa kuorta.

14. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    No mut entäs reunat.. ;)

15. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    ootko leikannu kameralle aukon siihen?

16. Mittumaari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 4
    Kyllä suojakuoret ainakin sen verran suojasi mun puhelinta että ne säästi iphonen takalasin ehjänä. Rikkoutui kyllä itse kuori siinä rytäkässä. Mulla on iphone 4. Oon nyt etsimässä uusia iphone 4 suojakuoria ja mietin oisko hyvä http://www.smartphoto.fi/tuotteet/kuvalahjat/iPhone-suojakuoret ? ois ainakin vähän vaihtelua kun vertaa noihin kauppojen kuoriin kun sais omalla kuvalla. Toisaalta mietin kalliimpaa vaihtoehtoo Lifeproofilta (gigantist) ja ois vedenkestävä ja. Mut ei niin hauska :D

17. Airborne

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Mega 6.3
    Mulla on ns. hybridikuori, jossa uloimpana pistekuormat jakava muovi, sen sisällä pehmeä silikoni, jonka keskellä puhelin "kelluu". Myös näytön puolen reunoilla sama rakenne, joten lasi on aika hyvin suojassa. Kulmat on kokonaan silikonia, muttei ulkonevat, jotka tarttuisivat taskuihin. Paksuuttahan tulee tietysti mutta puhelimen käsittely paranee. Kameran linssi on nyt montussa eikä esillä. Näytössä on 3H-kovuinen kalvo, mutta hommaan karkaistun lasin jossain vaiheessa.
    Amazonin kommenteista päätellen puhelin putoaa noin 2 kertaa vuodessa, ja suojaava kotelo estää rikkoutumisen.

18. Konttainen

Konttainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    70
    Puhelinmalli:
    OPO
    Haluan toki, että luuri kestää mahdollisimman pitkään, mutta ensimmäistäkään sellaista suojakuorta ei ole tullut vastaan, mikä edes vähän miellyttäisi.

Kaikki suojakuoret vaan pilaa muotoilun ja antavat sellasen "feikki" -fiiliksen. :mad:

Näin täällä.;)

19. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    Tulla oli Kiinasta tilattu tyttärensä iPhoneen joku suojakotelo joka oli vedenpitävä ja kesti vaikka miten paiskois täydellä voimalla maahan. Oli maksanutkin vain pari kymppiä. En tullut kysyneeksi firmaa mistä hankki.

Siinä oli kuoren reunat "yli" näytön pinnasta, mutta näytön edessäkin joku iskuja kestävä lasi.

Onko jollain tietoa, mistä tälläisen vastaavan saisi edullisesti iPad mineihin?

20. Airborne

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Mega 6.3
    Otterbox Defender on varmaan kyseessä. Pari kolme valmistajaa tekee 360 asteen suojuksia.

Jaa tämä viestiketju