1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelinten fonttikoko

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja pavet, 23/11/06.

1. pavet

Tykkäykset:
    0
    Olisi tarkoitus hankkia uusi kapula.Pääasiallisena kriteerinä fonttikoko
    valikoissa ja tekstiviesteissä.Tuntuu olevan liikesalaisuuksia nykyään.Puhelinten spekseissä ei löydy.Eli minkä puhelimen valitsen.
    Muut huononäköiset vinkkejä tarvitaan.Osassa nokialaisia todella pientä tuherrusta.Eikä edes säädettävissä.Näytöt isonee ja fontit pienenee.Todella outoa.

2. Jay86

Tykkäykset:
    1
    Näinhän se menee, puhelimet pienenee. Usein on myös niin, että kun löytyy luuri jossa on edes pikkusen reilummat näppäimet ja fontti, niin se mielletään heti "liian monimutkaiseksi" (tai lue: kamerakännykäksi).

Mutta ainakin yksi Nokia tulee mieleen, 6230i. Muutenkin hyvä puhelin kaikin puolin, ei ole liian iso ja näppäimissäkin on kokoa. Toki löytyy megapikselikamerat sun muut, mutta ei niitä tarvitse käyttää jos ei halua. Kuollaksenikaan en muista valikoiden (isojen ikonien takaa löytyvää) tekstin kokoluokkaa, mutta vähintäänkin kiitettävä se on tekstiviesteissä. Varmasti löytyy myös muita malleja, mutta itselleni tulee mieleen vain tuo. Kaikenkaikkiaan puhelin, jolla kyllä pärjää maailmalla.

Ja tämähän on vain minun mielipiteeni... :)

3. Moemmeloe

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa varmaan etsiä samsungeista sopiva malli. Näissä taitaa olla säädettävissä aika hyvin tuo fonttikoko. Symbian osastolta löytyy joitakin "suurennuslasi" -ohjelmia. Muuten näissä on tekstit melko pienellä. Vanhemmista malleista löytyy iso fontti esim. Siemens s65:sta.

Jos jollakin on näyttää kuvia esim. uusien Samsungien saapuneista tekstiviesteistä max. fonttikoolla niin olisin erittäin tyytyväinen. Mieluiten malli missä pystyy vaihtamaan profiileja ja tekstiviestin kirjotustilan pystyy vaihtamaan pois automaattisesta t9:stä. vrt. sgh-e700, jossa t9 oli aina päällä oletuksena. Hieman ketutti se aina poistaa. Nimimerkillä satoja viestejä / kk.

Lisäksi vanhemmista malleista 3510i palvelee ihan hyvin reilujen kirjaintensa vuoksi.

Itse olen tämän ongelman kanssa paininut jo kauan mutta eipä tunnu ratkaisua löytyvän. Joku symbian velho voisi koodata asian kuntoon. Tarvisi reilumpaa fonttia mitä nämä kaverit tarjoavat sivuillansa... http://www.symbian-freak.com/

Toivossa hyvä elää. Ehkä vielä jonakin päivänä tulee puhelin, joka soveltuu niin vanhemmille ihmisille kuin heikkonäköisille. Kiitos ja näkemiin.

4. Korma

Tykkäykset:
    0
    Nokian 6233:ssa on säädettävä fonttikoko, käyhän kokeilemassa. Muutenkin todella hyvä 3G-kapula.

5. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    6233 vaikuttaaa pätevältä mallilta.

Harmi kun tuollaista hyvää ja monille tuiki tärkeää ominaisuutta ei ole s60v3-malleissa..itse en sitä tarvinne mutta varmaan 2/3 matkapuhelinten omistajista haluaisi ko. ominaisuuden!

6. Jay86

Tykkäykset:
    1
    6233:ssa on kyllä ne kolme fonttikokoa ja kyllä se on pätevä puhelinkin, mutta pahoin pelkään, ettei esim. tekstiviestin fonttikoko suurimmilleen säädettynäkään ole kaikille tarpeeksi suuri. Eli kannattaa tosiaan tarkistaa asia. Itse tiedän tilanteen, koska olen verrannut juuri 6230i:tä ja 6233:sta vierekkäin ja ainakin tekstiviestit olivat 6230i:ssä selvästi suuremmalla.

Jaa tämä viestiketju