1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelinmyyjät & softapäivitykset?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja artzi, 1/7/02.

1. artzi

Tykkäykset:
    0
    Miksi ei puhelimen myyjä tarkista puhelimen softan versiota myydessään sen asiakkaalle? Tähän mennessä aina kun olen ostanut uuden laitteen, olen jonkun vian takia joutunut käymään päivitystä ruinaamassa...

Minä olisin ollut tosi iloinen jos myyjä olisi sanonut jo ostohetkellä että "katsotaanpas nyt kuule vielä tämä ohjelmiston uusin versio tähän, jookosta?". Jos päivitys on jo kaupan (huolto monasti samassa) koneella, päivitys on aivan hetken homma. TÄMÄ olisi palvelua!

Kauppaan tulleesta erästä ei tarvitse kuin 1 tarkastaa, niin tietää kait jo päivityksen tarpeen. Onko päivityksistä tietäminen VAIN myyjän henk. koht. kiinnostuksesta kiinni, vai tuleeko maahantujalta infoa niistä?

Oi miksi, miksi, kertokaa minulle, Te puhelinmyyjät jotka täällä kirjoittelette!

2. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Minua palveltiin oikein hyvin ostaessani T39m:n. Totesin myyjälle softan olevan R3A samalla kysyen tuoreinta versiota ja samantien hän ehdotti, että pistetäänpä uusi R4A sisään tässä samalla vaivalla, ettei tarvikse erikseen käydä päivittämässä. Loistojuttu!

3. Dj_Clue

Tykkäykset:
    1
    Tätä olen itsekkin miettinyt miksei ne voisi automaattisesti päivittää käytettyyn puhelimeen uuden softan ennein kuin joku sen ostaa. Luultavasti käytettyjä puhelimia tulee niin paljon ja ei ole kannattavaa hukata niihin aikaa.

4. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    No vaivaahan siitä on ja monet kuluttajista (huomattavasti vähemmän valveutuneita, kuin valtaosa tämän foorumin käyttäjistä) eivät välttämättä ymmärrä sellaista pyytää tai edes kaivata. Kun tulee ongelmia, niin he sitten vaan menevät takaisin liikkeeseen ja kertovat puhelimen toimimattomuudesta tai yksinkertaisesti vaan pitävät ostostaan huonona.

Sellainen asiakkaan palvelu olisi kyllä toivottavaa.

5. Miller

Tykkäykset:
    0
    Minulla oli samakaltainen tilanne kun omaa t39m:ää olin ostamassa. Kyseiseltä myyjältä sain tosi hyvää palvelua. Myyjä totesi siinä kauppoja tehtäessä, että laittaisi erkkiin uusimman softan heti jos huollossa ei olisi viiden päivän jonoa :p

6. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tuo kun sisältyisi vakiona aina kauppaan niin kyllä olisi loistava asia. Itse oisin kysynyt R600:n uutta softa versiota, mutta puhelin oli ollut vasta viikon markkinoilla niin arvelin, että tuskin R1A:ta uudempaa löytyy.

7. bruus

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ei ainakaan tule mieleen ruveta jokaiseen käytettyyn päivittää uutta softaa (ei aikaa/kannattavaa), mutta jos joku asiantunteva asiakas haluaa uuden softan, niin se kyllä varmasti kaupan päälle laitetaan.

8. artzi

Tykkäykset:
    0
    Alkuperäinen kysymys oli UUSISTA puhelimista, esim. juuri T68i joka sentään maksaa AIKA paljon... käytetyt on oma lukunsa. Ja eikös Ericssonilla ainakin softapäivitys ole ilmainen...

... tökitään muurahaispesää ...

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei se ilmanenkaan ole ilmainen.
    Jos kauppiaalla ei ole päivitys mahdollisuutta / siitä ei saa korvausta, niin en ihmettele yhtään haluttomuutta, kuitenkin hyvä jos neljännes asiakkaista sitä päivitystä haluaa.
    Jos taasen laitteet löytyy ja jos päivityksestä saa korvauksen ihmettelen suuresti että eivät siltikään sitä tee.

10. bruus

Tykkäykset:
    0
    Sama vastaus kuitenkin koskien myös uusia, pyydettäessä onnistuu.
    Uusissa tahtoo yleensä olee aika uudet softat, jos varasto kiertää edes suht nopeasti.

11. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samoin kävi itselleni.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Monessa liikkeessä ei ole aikaa/mahdollisuutta lähteä päivittelemään puhelimien softia ja 50% kuluttajista ei tiedä mitä koko softa tarkoittaa. Tietysti sellaisissa liikkeissä joissa on huolto ja sattuu hiljainen hetki tulemaan, niin softia voitaisiin päivittää. Totuus on se, että mitä nopeammin sen tekee sen helpommalla pääsee, kun laitteeseen ei ole tallentunut mitään asiakkaan tietoja.

13. MJ

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni tämä Siemensin "Tee se itse" -softapäivitys olisi hyvä toimintmalli myös muille. Yli 300e puhelimissa voisi olla datakaapeli mukana, jotta homma helpottuisi.

14. Niko Maekinen

Tykkäykset:
    0
    Kiten adapter totesikin, kaikissa liikkeissä ei ole mahdollisuutta. Tiedän kyllä myymälöitä, joissa on huolto ja jotka ovat päivitelleet puhelimia siinä hiljaisina hetkinä. Tosin olivat vanhoja Viestituotteita, joita enään ei ole.

Itse muistan pari tapausta, joissa katsottiin softat läpi monesta koneesta ja laitettiin melkein kaikki koneet huoltoon. 51xx, 61xx-sarjat kun ei lukeneet uusilta soneran korteilta viestiasetuksia. No tulipahan opetettua muille uutta huoltoonkirjaussysteemiä. Kyllä siinä oli hommaa käydä 50-70 konetta läpi. Toinen oli motorolan 205, joissa oli jotain häikkää herätyskellon kanssa.

edit. Niin ja sitten oli 6210:t, kun ei ensimmäisessä softassa toiminut näppäinlukko/autohf.

15. maukka perusjaetkae

maukka perusjaetkae

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 950 XL
    Softaversion tarkistus

Mitenköhän voisi itse tarkistaa softaversion Ericssoneista?

16. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Softaversion tarkistus

> * < < * < *

17. Janne

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 &amp; Sonera
    Kauankohan lie kestäisi että joku alkaisi valittamaan sitä, ettei puhelimet olekkaan "uusia" vaan ne on otettu paketista pois ja päivitetty tai tehty ties vaikka mitä. Oikeastihan tällä ei ole mitään merkitystä mutta tuntuu täälläkin olevan ihmisiä, joita se häiritsee. Suotakoon se heille.

18. Niko Maekinen

Tykkäykset:
    0
    Veikkaisin, että jo toinen tai kolmas asiakas. Jos heille hyvän tavan mukaisesti kertoisi, että niihin on valmiiksi päivitetty uusin ohjelmaversio.
    Asia on näin ikävä kyllä. Mutta tämähän on jo psykologisesti ihmiselle ominaista, kuten puhelimille sammuminen. :)

Jaa tämä viestiketju