1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelinmallin spooffaus ohjelmistoa ladattaessa?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja epossu, 13/9/07.

1. epossu

Tykkäykset:
    1
    Kellään tietoa miten noita php-ohjelmistojakelusysteemejä hämätään?

Normaalistihan homma toimii näin:

Annat oman numeron palveluun.
    Saat sms:nä urlin puhelimeen.
    Avaat www-linkin.
    Vastapää tunnistaa puhelimen mallin, ja lähettää sopivan tiedoston.

Tarkoitus olisi spooffata tuota omaa puhelinmallia, ja pyytää jonkun toisen puhelimen tiedoston. Helpoiten ehkä onnistuu PC:llä? Mutta miten (nokia download!?)?

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Järjettömän työlästä, unohda. Yleensäkin kaikki mikä liittyy www spooffaukseen. Puhelin lähettää tunnisteen itsestään..
    "Saiskos vaikkapa imein", kiitos, "tässä sulle tiedosto"... Mitä sitten teet. Pitäs tietää, mitä se ensin sinne lähettää kuitenkin 100% varmuudella.

Mutta mitä ajat takaa tuolla kaikella? Hyöty? Pitää punnita sekin, onko hyöty isompi kuin suhteessa tehty työ, kyseisestä touhusta.

3. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Joskus hyvin pikasesti miettiny samaa (melkein), kun jonkun houkuttelevan pelin (muistaakseni) bongasin jostain mistä pitää tilata justiinsa viestillä... ja ongelmahan oli siis se ettei omaa puhelinta tuettu, mutta vastaavia muita SE:n luureja niin ajattelin että mitenköhän sais 'huijattua' palvelulta sen pelin. :)

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Eix pelejä ole jonkuverran jaossa kuitenkin P2P verkoissa.... Biisit ei kaikkiin käy kun joku on räplänny päin persettä kuitenkin. Mut muuten tossa nappasin yks päivä 2500kpl paketin torrentilla. Erottelin jonku toistasataa biisiä kelvollisia, kyllä kyllä... Siksi en viitsi nähdä vaivaa. Joku järki pitää olla kuitenkin. Jos haluaa jonku pelin väkisin, onko se rahan arvosta edes lähtee huijaamaan. Mä lasken työllekin hintaa, vaikkapa 37€ tunti ja jos siihen menee aikaa 4-6h, niin hinta on suhteessa hirmuinen peliin ja puhelimeen nähden. Pari euroa on niin pieni raha, pelistä, että sen ajan kun käyttää rahan ansaitsemiseen muualta, saa paljon enemmän aikaan. Harvoin enään lähden itse mitään crackimaan auki ellei se ole joku hauska juttu tai rahallisesti perkeleen arvokasta ja hyödyllistä. Syykin on, ei ole aikaa.

Periaatteessa, on ollut se aika jo kauan sitten, että hyötyä saa heti kuin heti, kun teet jotain. Silloin sillä eli jopa leipätyökseen hetken, ei enään. siihen aikaan kun vaihdoin biisejä puhelimeen, kun ihmisillä oli vanhat puhelimet, johon ei saanu kuin yhden soittoäänen tai pari tilattua, vaihdettiin kaikki kerralla. Semmosesta oli hyötyä... Mullakin oli 4000-5000 biisiä ja logoja ja kuvaviestejä varmaan 10000. Sitte tein itse Start up logoja niistä ym. Ihmiset tykkäs nopeasta asennuksesta paikanpäällä. Samalla kun myi valot ja puhelimenkuoret, sai aikaan vaikka ja mitä. Se oli se uutuuden viehätys. Nykyään sitä ei ole, se on itsestään selvää ja siksi siitä ei makseta niin hyvin, että kukaan viitsisi tehdä, pitää olla erikoista. Jotain mitä ei saa tilaamalla, jotain mitä ei saa kuin tekemällä ja jotain, mitä ei saa kuin keksimällä... siitä syntyy uusi hitti, ei mistään muusta.

Tossa pelien pöllimisessä ei ole mitään näistä, sellasta hohtoa josta tulee fiilisteltyä..

Mulla pyörii visiot ihan muussa nytten... Kännykällä ja softilla voi tehdä edelleen rahaa, jos onnistun, saatan joskus sen kertoa. Rahallisesti olisi perkeleen arvokasta ja jännää puuhaa, ja siitä olisi vaikka leipätyöksi. Se olisi laillistakin. Mut naamaa ei kehtaa kaikille näyttää ;p Kyse on valmiin toiminnan soveltamisesta ihan muuhun hommaan.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Laskes piruuttaan missä haarukassa pitäisi olla tuntipalkka jos ajatellaan että pystyisi yhdellä työ tunnilla tienaamaan puhtaana 37e/h. kaikki ei ehkä ole sellaisissa hommissa tai ehkä tunnit jo täynnä.

Edit:
    Niin? harva saa pelejä ja peliluureja vähennyksiin. eli omasta pussista menee.
    Eli jos saa 37e/h netto niin brutto varmaan vähintään tupla 74e, niin kulut työnantajalla alle satasen (jos ajateltiin että tuossa tunti hinnassa jo mm. kesälomat), jos ajateltiin että kesälomat ym päälle, niin mennään varmaan yli satasen, joku halppis vuokratyövoima firma voisi tuollaista myydä 140e/h
    (luvut sen enempää miettimättä)

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Niin.. no sanoin "vaikka" sanan... Jos joku firma tekee tuommosen vaikkapa esimerkiksi, se laskuttaa asiakasta ja tuo ei ole edes mikään iso raha. Silloinkin edellytys, että työllistää itsensä. Jos se on joku palkkalainen, vois ajatella 60e tunti, et jotain jää tekijällekin käteen.

7. kimmo Vieras

Muistithan varmaan maksaa nuo tuhannet biisit ja vielä kysyä tekijältä luvan, jos niitä olet ansiotarkoituksessa toisten puhelimiin laitellut?
    Jännä juttu, kun itse pitää saada "tonneja/tunti", mutta toisten tekemisistä ei pidä maksaa mitään.
    Kerro nyt mikä tämä uusi kuolematon bisnesideasi on, niin käyn tarjoamassa sitä nimissäni pariin paikkaan.

8. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Ei se nyt sentään niin kiinnostava ollu, että olisin lähteny sopivaa versiota metsästämään P2P verkoista.
    Eikä se pelistä maksaminen ollu mulle ongelma, vaan se että sais järjestelmää 'huijattua' niin että mun puhelimella sais vastaavan toisen mallin pelin.

Esim. W810i:lle (sama reso näytössä, toimis varmaan mullakin) räätälöityä peliä ei saa tilattua kun luurina on Z710i.

9. epossu

Tykkäykset:
    1
    Työlästä?
    Toki, jos joutuu itse kirjoittamaan softan.
    Mutta todennäköisesti puhelin tunnistetaan samoin kuin selainkin.
    Oikealla softalla luultavasti helppo homma (lue: yksi rivi tekstiä)

Tämähän on täysin sivuseikka, mutta kerrotaan nyt kuitenkin.
    Olen lataamassa täysin ilmaista softaa (java), mutta puhelimeni ei ole tuettujen listalla, likipitäen kaikki muut nokialaiset ovat.
    Joten eiköhän sieltä joku pyörisi minunkin luurissani.

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    En muistanu... (höh..)

En minä saa pelkästään, kyllä siitä jostain on hyötyny moni muukin. En ole periny välttämättä mitään, ihmiset haluaa kaikenlaista kaupan päälle. Uutta "kuolematonta bisnesideaa" ei tarjota minnekään, se tehdään itse jos tehdään ;)

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tiedonsiirtoprotokollan kehyksessä kulkee tunniste mallista...

Edit...

Selaimen väliin, voiko koodata itse, en ole ihan niin tarkkaan tutkinu. Miksi pitäs ladata jotain mikä ei varmuuudella toimi. J2ME javassakin on niin paljon säädettävää puhelinmallikohtaisesti, ei niitä vaan niin vain heitellä luureihin. Joutuu varmasti sovittamaan. Toisaalta monimutkaisemman IMEI tunnistuksen tekeminen vaatisi IMEI + mallitietokantakyselyn tekemistä ja monimutkaistaisi turhaan tietojenkäsittelyä pieneen hyötyyn nähden. Ainahan toki voitaisiin perustaa authentikointia vaativa IMEI puhelinmalli lookup järjestelmä Web Servicenä vaikka Viestintäviraston kautta. Mutta jaksaako kukaan käydä askartelemaan moisen kanssa. Ei sellaisia tietokantoja aleta jakelemaan kaikille softatoimittajille eikä ylläpitämäään. Siihen ei ole kellään halua tuhlata rahaa. Jos joku viitsii nähdä vaivan spooffata puhelinmallinsa ja hakata päätään seinään toimimattomien softien kanssa, niin siitä vaan.

Niin, ei kait muuta kun web-selain puhelimeen, jossa on mahdollisuus vaihtaa puhelinmalli valikosta. Voi ollakin niin helppoa, mut en sano mitään kun en ole varma asiasta. Se voi olla että joissain malleissa pääsee softalla siihen, riippuu ihan siitä softan lataus prosessista. Kyllä mä uskon että se tunniste on yksiselitteinen... Pakko olla kun tarkemmin ajattelee. Mut mitä väliä? Jos joku eino-petteri haluaa Pulteri pelin 2110 puhelimeensa lekalla, jotta voi kattoa virheellistä virheruutua niin tuskin se kansantaloutta heilauttaa suuntaan eikä toiseen. Jos 1000 säatäjää sotkee puhelimensa, saa huollot töitä.

J2ME ja Symbian on edelleen ne softa-alustat, uutena on tullu xhtml Ajax höysteillä. Eli Web 2.0 sisällöt (mikä on alalla kirosana) etenkin iPhone nojaa vahvasti Ajax höysteisiin palveluihin. Ajaxin etuna on se että softaa on nopea ja helppo tehdä. Mut siinä on enemmän rajoituksia mm. presentaation ja suorituskyvyn suhteen. Xhtml + Ajax toimii myös helpommin niin et yksi versio toimii kaikissa malleissa. Käytännössä varmaan siinäkin joutuu tekemään vähäsen sovitusta. Niin, hmmm puhelimen on tietenkin tuettava sitä tekniikkaa uusimmat puhelimet ja iPhone ainakin tukee. Se pitäs lukea siinä puhelinta ostettaessa, hirveän litanian perässä. Nykyään on niin paljon kaikkea... asiakas ei osaa edes kysyä tuollasia asioita. Uskon että Googlen tuleva puhelin (jos tulee) sekä iPhonen rantautuminen vois parantaa softatilannetta. Softat toimii varmemmin ja ehkä niistä tulee helpommin ladattavia kokoajan. Pitäis olla joka puhelimessa suora ja laajavalikoimainen markkinapaikkaportaali jonne pääsee kaikki. Siihen vaan vitun hyvä käyttöliittymä ja sponsorilinkeillä nostot ja automaattinen suodatus tukemisen mukaan.

12. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Eiköhän tuollainen onnistu vaikkapa wgetillä tai jollain perl-kikkareella, jolle voi syöttää tarvittavat HTTP-headerit.

Jaa tämä viestiketju