1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelinhuolto/Helsinki?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mylly, 7/10/04.

  1. mylly

    Liittynyt:
    27/9/04
    Viestit:
    19
    Tykkäykset:
    0
    Kyselin puhelimen huoltoa ja kun pelkkä softan päivitys ei kuulemma riitä niin aikaa kuluu 3 viikkoa!Eikö todellakaan missään saa pikahuoltoa ettei tarvitsisi kolmea viikkoa odotella?
     
  2. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/2/03
    Viestit:
    5613
    Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mikä puhelin? Mikä on ongelma?
     
  3. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ei muuta kuin soittelee:

    HELSINKI



    Liikkeen nimi Katuosoite Postiosoite Puhelinnumero Faksinumero



    Päämies / Aribom Oy Mäkitorpantie 30 00640 HELSINKI 020-1728200 09-7523 420
    Päämies / Aribom Oy Kaivokatu 8 00100 HELSINKI 020-172 8301 020-172 8301
    Helsingin Mobile Service Oy Hämeentie 95 00550 HELSINKI 09-7268 3630 09-7268 3631
    Mäkitorppa Oy Eteläesplanadi 22 00130 HELSINKI 0102-6008 09-393 1262
    Mäkitorppa Oy Höyläämötie 1 00380 HELSINKI 0102-6008 09-393 1262
    Mäkitorppa Oy Mannerheimintie 20 00100 HELSINKI 0102-6008
    Powermill Mobile Oy Höyläämötie 8 00380 HELSINKI 09-561 863 00 09-561 863 01
    PDA Oy Mannerheimintie 72 00250 HELSINKI 09-72571730 09-72571777
    PDA Oy Itäkatu 3 / Itäkeskus 00930 HELSINKI 09-34466 820 09-34466 821
    Sonera Tekninen Asiakaspalvelu Elimäenkatu 2 PL 040, 00051 SONERA HELSINKI 0800-178 278 02040 5313
    Sonera Tekninen Asiakaspalvelu Kaivokatu 10 PL 040, 00051 SONERA HELSINKI 02040 5112
    Vantaan Matkapuhelin Oy Koskelantie 40 00610 HELSINKI 09-8684 7677 09-8684 7670
     
  4. Jaune

    Liittynyt:
    23/7/04
    Viestit:
    55
    Tykkäykset:
    0
    Takuu huolto?

    Onkohan jotain kuluttajasuojaa takuu huollon suhteen. Kauan puhelin saa olla huollossa ilman että asiakasta hyvitetään mitenkään?

    Ostin n-gage QD:n tuossa kesällä ja rikkihän se meni. Nyt on ollut 3 viikkoa huollossa ja myyjä sanoo että ei voi minkään, se kestää minkä kestää.

    Kunhan vaan ihmettelen että saako se olla siellä vaikka pari kuukautta ja asiakas on sitten ilman puhelinta?
     
  5. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Hyvitysten hakeminen on työn ja tuskan takana. Kauppias pesee yleensä kätensä, niinkuin näköjään tässäkin tapauksessa.

    Huoltoajoista sekä muusta huoltoaikoihin liittyvästä on foorumilla useita ketjuja, joissa on joitain hajanaisia tietoja ongelmatilanteissa toimimiseksi.

    E: Reklamaatio kannattaa tosin tehdä.
     
  6. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Re: Takuu huolto?

    Sen ymmärtää et tossa tapauksessa kauppias pesee kätensä ja jopa huoltokin tossa asiassa koska ne ei voi sille yhtään mitään.

    Osa hommista on menny kustannus syistä ulkomaille, normaali trendi, ni tietenkin ne kestää kauemmin.

    Jos oltas valmiita maksamaan kotimaisuudesta niin tiedä sit toimisko asiat paremmin mut kun ei tunnu monella kotimaisuus tärkeetä olevan...
     
  7. Jaune

    Liittynyt:
    23/7/04
    Viestit:
    55
    Tykkäykset:
    0
    hmz, eli siis en ihan hoksannut mitä jkarhu tarkoittaa.

    Eli myyjällä/huollolla ei ole vastuuta koska ei olla valmiita maksaa kotimaisuudesta?

    Myyjän ei silloin pitäisi myydä tuotetta jolle ei ole järjestetty toimivaa takuuta, huoltoliikkeen ei pitäisi hyväksyä huoltosopimusta jos se edellyttää tuotteiden korjaamista mitä ei osata/voida korjata kohtuullisessa ajassa.

    Joka tapauksessa tuntuu kuluttajana kohtuuttomalta että jos ostaa puhelimen jossa on takuu 1 vuosi, että mikäli se menee rikki niin puhelin korjataan kohtuullisessa ajassa tai annetaan vastaava tuote tilalle tai kaupan purku. Tässä tapauksessa vielä närästää se että vika ei ainakaan näppituntumalta ole mikään kovin suuri(9 näppäin lakkasi toimimasta).

    Tässä tapauksessa aikaa nyt ei vielä ole mennyt kun 3 viikkoa, mutta se on lapselle pitkä aika olla ilman "rakasta" "leluaan" tai tärkeätä puhelinta.

    Mutta ei kai sille sitten minkään voi. Olin itse vaan siinä uskossa että Nokian kohdalla suomessa huolto/palvelu pelaa, mutta ongelma on ilmeisesti "globaali" ja merkistä riippumaton?
     
  8. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    En tarkoittanut sitä et myyjä/huolto pesee kätensä asiasta ja et se ois oikein.

    Nyt vaan asiat on sillä lailla että osa nokian puhelimista(vioista) korjataan ulkomailla eikä sitä saa Suomessa tehdä vaikka osaamista onkin. Tällaisessa tapauksessa ymmärrän että myyjä/huolto sanoo et ei voi mitään tehdä koska ei voi mitään tehdä et kestää. Jos puh on esim. lähtenyt ulkomaille korjattavaksi niin Suomen huolloillahan ei tietenkään ole mitään vastuuta asiasta. Myyjällä voi olla mut kyllähän myyjä tuossa on pahassa välikädessä jonka nää globaalit markkinat on aiheuttaneet.

    Tolla kotimaisuudella vaan tarkotin sitä et omilla ostopäätöksillämme pystyttäs enemmänkin säilyttää työpaikkoja ja "toimintoja" täällä pohjoisessa jumalan selän takana.
     
  9. Jaune

    Liittynyt:
    23/7/04
    Viestit:
    55
    Tykkäykset:
    0
    No sain vihdoinkin selvyyden miksi kestää. Eivät kuulemma ole saaneet jotain näppäimistö modulia tai jotain muuta osaa.

    Lupailivat taas että ensi viikolla saan puhelimen takaisin. Taitaa Nokialla tökkiä tuo varaosien toimitus aika pahasti :/
     
  10. Guest Vieras

    Minulla oli Siemens 6 viikkoa huollossa. Ehdin unohtaa jo miltä se oikeastaan näyttääkään. Go anglo-serviisi go!
     

Jaa tämä viestiketju