1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelin putoilee verkosta?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Derryth, 1/1/04.

1. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Eli siis kyse on siitä, kun soittaessa menee vastaajaan, vaikka puhelin on päällä, eivätkä tekstiviestit tule perille. Tänään aamulla huomasin, että yöllä lähettämäni viesti taas jäänyt lähetykseen. Kun pistin sen menemään, sain viestin, joka oli lähetetty reilua tuntia aikaisemmin. Ei hyvä. Tätä tapahtui joskus harvoin soneran aikoinakin, mutta nyt on viime aikoina tapahtunut paljon, paljon useammin. Voisiko joku viisaampi valaista, mistä tämä johtuu ja voiko sille tehdä jotakin?

2. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Onko Saunalahti

Onko sinulla Saunalahden liittymä? Minä huomasin kyseisen ongelman tässä muutama viikko sitten, kun eräs kaverini valitteli, ettei saa minuun yhteyttä ja puhelut menevät vastaajaan.

Toinen tapaus sattui, kun yritin soittaa tyttärelleni tässä yhtenä päivänä. Puhelimeen ei saada juuri nyt yhteyttä-ilmoitus tuli minulle. Luulin, että hänellä oli loppunut virta puhelimesta. Kokeilimme uudelleen ja muutaman yrittämisen jälkeen homma toimi moitteettomasti.

3. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Juu, on. Kyllä se aina alkaa toimia, kun sen huomaa ja tekee jotain, mutta silloin kun sitä ei huomaa, se on todella ärsyttävää.

4. Joplek

Tykkäykset:
    0
    Mun puhelin putoilee kanssa verkosta lähes päivittäin mikä on todella ärsyttävää. Ja puhelimessa on Saunalahden liittymä. En silti ole varma, johtuuko se liittymästä vai puhelimesta.

5. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Samaa on itsellenikin muutama asiakas valittanut ja mikäs kortti se sieltä puhelimesta on sitten aina löytynytkään... Kun numeroon on yrittänyt soittaa, on puhelu mennyt suoraan vastaajaan tai sitten on kuulunut ilmoitus: "Valitsemanne numero ei ole käytössä".

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Suurin osa ongelmista lienee numeroiden reitityksissä. Saunalahdellahan suurin osa numeroista on siirrettyjä numeroita. Verkkohan on Soneran, joten sen suhteen ei ongelmia pitäisi olla. Noissa siirretyissä numeroissa on jonkin verran ilmennyt ongelmia puheluiden, tekstiviestien ja multimediaviestien perille menemisessä ja lähettämisessä. Siis kaikilla operaattoreilla.

7. Derryth

Tykkäykset:
    5
    Tämän liittymän siirsin syyskuussa, joten luulisi, että reititykset olisi tähän mennessä saatu kuntoon. Silloin ihan alussa siirron jälkeen kaikki tuntui toimivan paremmin kuin nyt.

8. SYS 49152 Vieras

Ei muuten johdu välttämättä Sauniksesta. Mulla ei ole siirrettyä numeroa mutta silti puhelin jossa on Sauniksen kortti, tippuu välillä verkosta. Kyllä mä epäilisin ihan verkkovikaa. Ja muuten, kokeilin toisellakin kapulalla ja sama juttu siinäkin joten tuskinpa kapulassakaan vikaa on.

9. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Ns. "verkosta tippumiset" ovat yleensä laitteen vian aiheuttamia, joskus tosin on sattunut niinkin, että radioverkossa on oikeasti vikaa. Ongelman ratkaiseminen onnistuu laittamalla liittymä tekniseen seurantaan. Ennen teknisen seurannan aloittamista kannattaa kokeilla liittymää toisella puhelimella parin päivän ajan samalla alueella missä vika esiintyi, mikäli vain mahdollista.

Poikkeuksetta ongelmat saadaan korjattua. Ongelman korjaamiseksi tulee kuitenkin tietää liittymän numero, ongelman esiintymisajankohta / ajankohdat, paikkakunta ja mielellään osoite, missä ongelmat ovat ilmenneet. Tämän jälkeen verkon puolelta päästään selvittämään mistä ongelma on tarkasti ottaen aiheutunut, minkä jälkeen vian korjaaminen on koht'suoraviivainen toimenpide.

Mikäli vastaavia ongelmia esiintyy jatkossakin, niin kannattaa olla asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme web-lomakkeen tai puhelimen välityksellä tai mikäli vika esiintyy usein / siitä on merkittävää haittaa, niin kannattaa soittaa Saunalahden vikailmoitusnumeroon.

T: Panu.

10. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Tuollaista on syksyn aikana tapahtunut minullekin, eli tytär on muualla opiskelemassa ja parina päivänä on käynyt juuri noin, että soittamani puhelu on mennyt suoraan vastaajaan vaikka tyttären puhelin on ollut päällä ja muuten kaikki ilmeisen kunnossa. Meillä on kaikilla Soneran liittymät ja kortit ja numerot ovat olleet samat jo vuosikausia. Eli ei se aina pelkästään Saunalahdenkaan ongelma voi olla.

11. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sonera ja Saunis käyttää samaa verkkoa.

Btw. on minullakin ollut satunnaisia ongelmia Soneran verkossa aina sillöin tällöin...

12. SYS 49152 Vieras

Sepä se pointti olikin mitä veikko tarkoitti. Vika on verkossa eikä palveluoperaattorissa.

13. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Joskus T20:n aikaan kävi mulle tuolla tavalla muutamia kertoja vuodessa ja näytössä luki "Ei verkkoa". Palautui boottauksen jälkeen. Nykyisellä puhelimella ei ole tehnyt koskaan. Operaattori ja SIM-kortti koko ajan samoja.

14. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Vastaava toistui pari vuotta sitten töissä hesan keskustassa lähes päivittäin, huonot kentät eivät olleet syynä koska Sonera oli rakentanut em. kiinteistöön täydellisen sisätilapeiton. Välillä olen huomannut vastaavaa muuallakin, ja olenkin tullut siihen tulokseen että kyseessä on Soneran verkon ominaisuus. Ikävä asia, koska käyttäjä ei voi itse havaita vikaa mitenkään omasta puhelimestaan.

15. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Mulle tapahtui tuota satunnaista Soneran verkosta putoamista ja vanhojen tekstiviestin saapumista jotain 2-3 vuotta sitten useamman kerran saman viikon aikana, mutta päättelin että vika oli hätävaraksi ostetussa ekin 628 puhelimessa, koska vika ei uusiutunut kun sain oman puhelimen takaisin. Annoin sen ekin sitten kaverille joka oli luurinsa tuhonnut varoittaen että se toimii vain satunnaisesti. Se käytti sitä luuria RL:n verkossa kai jotain vuoden verran ihan ongelmitta.

16. petri

Tykkäykset:
    0
    Itselläni oli joskus sama ongelma, mutta "viaksi" paljastui se että puhelimessa oli GPRS-yhteys jatkuva eikä tarvittaessa, siis vaikka GPRS ei varsinaisesti ollutkaan käytössä, vaan jossakin valmiustilassa, niin tällöin puhelut ja tekstiviestit eivät tulleet läpi. Kun itse soitti tai laittoi tekstiviestiä niin tekstiviestit rupesivat tulemaan ja puheluita pystyi taas vastaanottamaan jonkinaikaa. Ja kyseessä Soneran verkko ja Saunalahden liittymä. Sama vika Ericsson R600 ja Nokia 6800 puhelimilla.

17. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Oliko sulla Ericssonissa siis verkkopalkkien yläpuolinen kolmio harmaana vai mustana, kun tätä esiintyi?

Kysyn uteliaisuudesta, sillä itse käytän P800:aa, pääliittymä Radiolinjalla tosin nyt, siten, että tuo kolmio on ns. mustana. Olen toisinaan ollut hieman kiinnostunut Sonerasta eli kiinnostaa, voisinko itse törmätä tuohon ongelmaan, jos käyttäisin Soneran gprs:ää tällä puhelimella ja siinä tilassa. Jos tuo on todennäköistä, vähentää se kiinnostustani Soneraan.

18. petri

Tykkäykset:
    0
    Mustana.

Mutta kuitenkin puhelut yleensä tulevat läpi, kun GPRS-yhteys on käytössä esim. wappailun tai internetin takia. Mutta jos tuo GPRS on valmiudessa, ja puhelin on vähänaikaa käyttämättä (ei puheluita/viestejä) niin puhelut ja viestit eivät enää tulekkaan läpi.

Jaa tämä viestiketju