1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelin pitkäaikaiseen käyttöön. Harkinnassa esim HTC, ZTE yms..

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja kotiapulainen, 16/1/11.

1. kotiapulainen

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tällä hetkellä käytössä 4½ vuotias N73 josta alkaa kirjaimellisesti tippumaan osia irti. Eikä se "ehkä" enää muutenkaan oikein vastaa tarpeita, tai noh - toimi.
    Että ehdottakaas tälle muijalle uutta puhelinta. En tosiaankaan aio seuraavaakaan luuria nyt tämän alkaneen vuoden aikana vaihtaa enkä mielellään seuraavankaan vuoden aikana. Kytkyllä täytyy hankkia, kun budjetti on sen verta heikko, joten vähintäin sen 24kk mitä luuria maksan täytyy sen myös kestää. Kaikki siitä yli on sitten vain bonusta.

Se mitä puhelimelta haluan on helppo kirjoittaminen (tekstaan enemmän kuin puhun), kätevä netti (kotona käytössä vain yksi pöytäkone ja puhelinta joutuu ajoittain käyttämään toisen koneen korvikkeena) ja hyvä/asiallinen kamera. Kuvaan puhelimella paljon vaikka käytössä on myös digijärkkäri. Mutta koska luuri on useammin mukana kuin järkkäri (ylläri) niin kuvien täytyy olla edes kohtuullisia. Vanhan N73 kamera on ollu mulle tähän käyttöön riittävä, joten siihen voin verrata, muista ei ole kokemusta.

ZTE blade on halpa ja hintaansa nähden yllättävän kehuttu. Siis eihän tuohon hintaan voi saada mitään huippulaatua, mutta jos vertaa tähän 4½ vuotiaaseen, niin kaikki on uutta. Sitten on kaikki HTC:n mallit, mutta en rehellisesti sanoen tiedä mikä niissä on parempaa kuin ZTE:ssä? Samsung ilmeisesti on myös aika hyvässä vedossa nykyään. Nokiasta en tiedä - tuntuu että siitä kuuluu enemmän huonoa kuin hyvää?

Olen lukenut viimeisen kk liki kaiken mitä olen löytänyt näistä tämän tyyppisistä luureista. Ja olen ehkä vain entisestään enemmän pyörryksissä. Mulle puhelimen vaihto on harvinainen tapahtuma ja mielelläni siinä sitten kerralla onnistuisin niin, ettei tartte kirota sitten jälkeenpäin ihan kohtuuttomasti. Rahat on tiukilla, mutta vanha kapula oikeasti hajoaa justiinsa, joten jotain on tehtävä. Tosin sekin mietityttää - yritänkö tuolla vielä vähän sinnitellä, onko jotain uutta tulossa esim nyt keväällä, vai onko parempi hankkia nyt joku jo hetken markkinoilla ollut malli?

2. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Pitääkö olla kosketusnäyttö? Kannattaa kokeilla kaikkia kaupassa.

3. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Varmaan fyysiset näppäimet on hyvät jos tekstaa paljon, joten joku täys qwerty ehkä?

4. kotiapulainen

Tykkäykset:
    0
    No siis paljon ja paljon - muutama viesti ehkä joka päivä. En siis välttämättä puhu puhelimessa edes päivittäin..

5. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Osta multa n73 siistissä kunnossa ja uudella akulla (30e) näytössä alkuperäinen suojamuovi paikallaan. Hinta 60e

6. kotiapulainen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä mulle riittää tämä reilu 4 vuotta tuota luuria ;) Ehkä on jo aika vaihtaa..

7. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Missä hintatasossa liikutaan?

8. kotiapulainen

Tykkäykset:
    0
    Kytkyllä täytyy hankkia joten hinta tuskin ensimmäisenä tulee vastaan, kun tuntuu että tarjousliittymiä puhelimilla on aikaste edukkaastikin välillä. Ongelmana onkin vaan, kun ei ole kokemusta eikä mitään käsitystä tämän hetken puhelimista, niin ei viitsisi itseään kytkeä paskaan luuriin pariksi vuodeksi. Ennemmin maksan joka kuukausi vähän extraa siitä, että peli oikeasti toimii eikä niin, että kitkutan jollain halvalla systeemillä joka ei toimi edes puhelimena.

9. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Jos fyysisen QWERTYN haluat, vaihtoehdot ovat vähissä: HTC Desire Z.

Nokiat kannattaa nykyisellään kiertää kaukaa, käyttöliittymältään muiden valmistajien puhelimia heikompia. ZTE Blade on oiva kapine, suosittelen varauksetta.

10. aatee

aatee Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    371
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s 64GB
    Kiinalaiset purkalla kasassa pysyvät ZTEet sun muut halpisandroidit kannattaa unohtaa suosiolla, enemmän harrastelijaluureja kuin normaalille käyttäjälle tarkoitettuja.

Nokialta tulee mieleen ainakin uusi E5, täys näppis, ok kamera, wlani löytyy ja muitakin näppäriä ominaisuuksia. Kytkyllä voisi irrota sopuhintaan, ovh jossain 250 euron hujakoilla.

Kannattaa kuitenkin mennä vaikka Giganttiin tms. kauppaan ja testailla rauhassa itselle sopiva malli.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No tuota... kaikkihan noi voi hajota yhdessä hetkessä.. kannattaa olla kakkospuhelimena joku parin kympin puhelin. Rafloihin katoaa todella monella luurit tänäpäivänä jne. Jos olis tiukkaa tilannetta, 50-100e puhelimet kestää sen pari vuotta ja pelaa vallan mainiosti ja takuutkin saa. Ei häviä rahaa ainakaan montaa euroa. Yleensä ihmisillä on vain statuksen vuoksi puhelin ja monikaan ei käytä juurikaan puhelinta kuin soittamiseen ja muutamiin tekstiviesteihin jos ehtii edes. Toki nuoremmat jaksaa pelleillä netin kanssa, muttei siinäkään ole kuin sen viihdykkeen hakeminen päasiassa. Hyötykäytössä olevia harvemmin näkee, ajos se herätyskelloomn ajoittuu, kelpaa siihen halvempikin. Vaativana maksat 300-400€ tai 800€ tai kytkyläisenä vuosikaudet.

Ongelmana on, että puhelinta hommattaessa ei tiedetä mitä sillä tehtäisiin tai minkä "ongelman" se tulisi ratkaisemaan. Entäs jos otat vain vastaavan ja vain uudemman version? Todennäkösesti siinä on ainakin ajateltu sun puolesta se kaikki mitä tulet "tarvitsemaan" mistä et itsekään vielä tiedä.

12. PELLEfin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    51
    Itse tykkään omasta N97 ministä niin paljon että pakko sitäkin on suositella. Täys fyysinen qwerty löytyy jolla on ilo kirjottaa ja kamera pesee N73:n kameran 100-0. Itselläkin oli N73 melkein kaksi vuotta joten kokemusta löytyy siitäkin. Toukokuussa tuon hankein ja hienosti toiminut. Itse tosin käytän sitä enemmän kaikkeen muuhun kuin puhumiseen tai tekstailuun. Broidi sitten taas soittelee aika paljon ja lukee ja lähettelee sähköpostia eikä silläkään ole mitään ongelmia ollut.
    Vakio selain on kohtuu tahmaava joten itse käytän opera miniä koska sillä saa luettua kaikki foorumit mukavasti ja nopeasti koska kaikki data kierrätetään operan servereiden kautta joka pakkaa ne paljon pienempään tilaan. Esim konsolifin foorumi taisi ladata n.800kt tavaraa vakio selaimella ja opera minillä dataa siirtyi alle 100kt.

Eipä tähän mitään yhtä ainoaa oikeaa vastausta ole. Paras vaan tehdä lista niistä luureista jotka kiinnostaa ja mennä kauppaan testailemaan ja lukea täällä vaikka aiheet läpi vaikka aikaa siihen kuluukin niin se on myös sen arvoista. Moni tekee sen virheen että ne ostaa jonkun luurin ja sitten alkaa valitus kun onkin ties mitä ongelmaa tai ei osata käyttää vaikka täälläkin löytyy joka luurista paljon tietoa.

Jaa tämä viestiketju