1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelin näyttää väärän numeron soitettaessa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Sightblinder, 21/3/07.

1. Sightblinder

Tykkäykset:
    0
    Tuli vastaan seuraavanlainen outo "ongelma": Käytettynä ostettuun Nokian 8310 puhelimeen laitettiin Elisan sim-kortti, jonka liittymän pitäisi olla salaisella numerolla (toimii oikein toisessa puhelimessa, liittymä itse hankittu pari vuotta sitten Elisalta). Kun puhelimella soittaa näyttää se kuitenkin numeron ja tämä numero on vieläpä Soneran numero (040*******). Kysymys siis olisi, että mistä tämä voisi oikein johtua?

Tämä voi tietenkin olla jokin päivänselvä juttukin, mutta itselle ainakin täysin selittämätön ja siksi käännynkin teidän viisaampien puoleen.

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    hmm... siis kokeilitko jo räplätä numeronnäytön eston päälle valikoista? Voi olla että sulla on sopparissa niin, että puhelinnumero on salainen ja se silti näkyy sopimuksen mukaan. Salanen numero ei näy jos ei halua, asetuksista muutat.

Siis käsitinkö nyt nopeesti oikeen. Siis sulla näkyy 050 sijasta 040 kun soitat toiseen puhelimeen, sen toisen puhelimen näytöllä? Eli numero muuttuu matkalla? Pakko ihan varmistaa, että ymmärränkö oikein. Tuossa tapauksessa, juttu on käsittämätön toistaiseksi. Mulla ei koskaan ole tehnyt niin vaikka miten olen räplänyt vekottimia.

3. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Elisa olisi varmasti oikea paikka kysyä tuosta lisää.

4. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Jos näin, niin näyttääkö myös kaikille vastaanottajille, eli ihan kelle vaan kelle soitat?

5. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Eräällä tuttavalla oli samanmoinen ongelma, "vika" löytyi pienen etsimisen jälkeen;

hänellä oli toinen tuttava, jolla oli kahden eri operaattorin liittymät samalla loppunumeroinnilla, eli 0400-ABCDEF ja 0500-ABCDEF ja jostain kummasta syystä tämän tuttavan puhelinmuistioon oli tallentunut tämän jälkimmäisen nimeksi 0400-ABCDEF ja aina kun hän soitti kummasta tahansa numerosta, tuo numero "0400-ABCDEF" näkyi nimenä erehdyttäen luulla sen olevan numero.

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mä mietin tuota samaa aikasemmin, mutta jutun alottajasta sai ihan kummallisen käsityksen. Numero on todellakin muka toisen "operaattorin" numero. Toki se näin voi näyttää kun numerot on samoja kuten jo kuvasitkin. Tästä on aikasemminkin kirjotettu usein. Mutta se näyttää nimen ja erehdyttää, kun taas jutun aloittaja väittää koko numeron menevän uusiksi. Sitähän se ei nimenomaa tee, tai ei pitäs tehdä.

7. Vkarsamanoja

Tykkäykset:
    0
    Tai oisko kyseessä kepponen?Kavereiden kanssa muokattiin yhen jampan puhelimessa olevia nimiä:
    Mun nimen tilalle vaihdettiin muistioon joku outo nro,vaikkapa lankanumero.Sitten soittelin kaverille. "Kattokaa ny taas tää lankanumero soittaa voi prkl mä en vastaa ku ei mitään tietoo kuka soittaa!"
    Typerää hommaa, I know mutta kahden aikohin yöllä tuntu pirun hauskalta.

8. BaQu

Tykkäykset:
    0
    muistelisin että vanhemmat puhelimet vanhaan hyvään aikaan eivät erotelleet puhelinnumeroita suunnan perusteella.

Jos esimerkiksi tallensin numeron 040 5551112 puhelimeeni nimellä "äiti" ja joku soittaisi minulle numerosta 050 5551112, puhelimeni silti hälyttäisi että Äiti soittaa...

vähän creepy :) Tämän huomasin joskus alkuaikana kun oli jossain kohtaa 040- numero ja sitten oli 044- numero samalla päätteellä. Numerot siihen aikaan olivat vapaampia ja löytyi sama helpommin.

Soitin sitten kaverille kertoakseni että numeroni on vaihtunut, mutta kaveri vastaskin että "moro Riku".. olin et täh mistä tiesit. "nooo kun sun nimi luki näytöl, on mul kuitenkin jo semmonen kännykkä mistä näkee nimen" :)

9. kytvi

Tykkäykset:
    0
    Mulle taas kävi Elisan liittymällä viime kesänä enemmän kuin kymmenen kertaa niin, että kun tuli puhelu Tukholmasta niin numero oli muuten oikein, mutta Ruotsin suuntanumeron sijaan eteen tuli +358. Eli ihan kuin puhelu olisi tullut Suomesta, mutta tulikin Ruotsista.

10. BaQu

Tykkäykset:
    0
    soitettiinko tukholmasta suomalaisella liittymällä? se ainakin tekisi niin

11. kytvi

Tykkäykset:
    0
    No emmää ny sentään nii tyhmä ole.:)
    Eli kyllä kyseessä oli lankaliittymä, Tukholman aluella.

Jaa tämä viestiketju