1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelin menos vaihtoon mut ei osto kuittia?

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Olli-Pekka, 14/5/03.

1. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tällänen tilanne Mulla oli ekana Ericsson T66 puhelin ja sain takuu vaihdosta Sony Ericsson T600 puhelimen. Eli mulla ei ole mitään todistetta siit et toi on mun mulla vain on sen T66sen kuitti. Näkeekö ne liikkees tost puhelimest IME koodin perusteel että toi puhelin on mun ja että siin on takuut jäljel?

2. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse asiassa tämä kiinnostaa ihan muidenkin merkkien osalta. Eli miten vaihdokkiin suhtaudutaan jos siitä ei ole kuitteja olemassa, mutta kuitenkin kyseessä on laillinen ja takuun alainen peli. Meneekö taisteluksi, vai onnistuuko ihan juttelulla?

3. YGW

Tykkäykset:
    0
    Muista malleista en ole varma, mutta (Sony)Ericsonissa näkyy valmistuspäivä/viikko akun alla, jos ei ole kuittia takuu on voimassa 15kk sen valmistuspäivän/viikon jälkeen. Elikkäs näin itselleni neuvottiin Ericssonin takuuhuollosta kun kävin huoltamassa T66:sta.

4. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Harmi, jollet saanut mitään kuittia. Itse asioituani 2001 syksyllä Maifonissa DOA -R320s:n kanssa sain kunnon kuitin, jossa selvitettiin, että laite on takuuvaihdettu ja mikä on sen uuden laitteen IMEI, joka saa sen alkuperäisen laitteen takuun. Kannattaa jatkossa kyllä itse pyytää moista.

5. akyttala

Tykkäykset:
    0
    Eipä ole koskaan mitään kuittia kysytty, kun vaihtoon olen jotain vienyt. Jos kuitenkin jotain lappua kysyvät, niin luulenpa, että liikkeestä, josta tuon takuuvaihdossa sait, voit käydä hakemassa kuitin myöhemminkin.
    Itselläni on kaksi takuuvaihdettua Nokiaa, joista molemmista on kuitti, jossa on vanhan ja uuden puhelimen IMEI jne.

6. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oulussa kävin 6100 vaihtamassa 6610 niin kolmessa eri liikkeessä kaikki vaativat kuittia.Oulun matkapuhelinliike vai mikä onkaan ei ottanut luuria vaihdossa koska oli ostettu net.anttilasta.Eivät kuulemma ota hobby-hallinkaan luureja.Kuitissa ei ole imei-koodia joten takuu korjauksissa tulee kuulemma ongelmia.Sanoin että koneelta kyllä näkee luurista kaikki tiedot mutta ei kelvannut.Näiden perusteella en itse ainakaan lähde enään viemään luuria liikkeeseen ilman kuittia.

7. Postmortem

Tykkäykset:
    0
    Niin olisikohan kannattanut ns. maksaa jaloillaan (kuten ilmeisesti teitkin). Mitä hittoa se jollekin matkapuhelinpuljulle kuuluu mistä olet puhelimesi hankkinut (tietenkin poisluettuna ns. kuumat puhelimet).

Yleensäkin Suomessa on outo asiakaspalvelukulttuuri, asiakas EI ole jostain syystä aina oikeassa. Ja sitten ihmetellään kun näitä puljuja menee nurin. Minä ainakin jaksan ja viitsin valittaa jos huonoa palvelua saan.

Ja toisaalta sen hankitun puhelimen kuittia voi tarvita vaikkapa verottajaa varten.

8. akyttala

Tykkäykset:
    0
    Pitääkö paikkansa?Mistäköhän tuo valmistusvko näkyy?Mahtaako olla tuon sarjanumerotarran alareunassa tuo 02W19?Eli 2002 ja vko 19 vai?

9. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niinpä..No kolmannessa liikkeessä jossa kävin sain todella hyvää palvelua ja kuitti kävi moitteettomasti.Muutenkin pääsin siellä todella hyviin kauppoihin ja siellä kohdeltiin todella asiakasta hyvin.Liike oli joku radiolinjan liike markataloa vastapäätä keskustassa.Kutsuttiin jopa keskustelemaan liittymän vaihdosta heinäkuussa kun ikinumerot tulee ja siellä aijon myös sillon käydä.

Jaa tämä viestiketju