1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelin fyysisellä qwertyllä sekä kosketusnäytöllä

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja _nikko, 2/6/09.

1. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Oon alkanut kyllästymään käyttämään pelkkää kosketusnäyttöä ja muutenkin tekisi uutta, kenties paremmalla akulla varustettua puhelinta mieli. Nykyistä puhelinta täytyy pitää virransäästötilassa koko ajan, jotta akku kestää mun käytössä koko päivän. Hieman vaatimuksia
    -Pitää olla tuettuna sekä 2100, että 900 3G taajuudet
    -Iso näyttö
    -qwerty
    -Loistava netin selaamiseen
    -Hyvä näppis

Itselle ei tule kuin kolme puhelinta noista mieleen näin äkkiseltään, LG KF900 prada, SE Xperia ja HTC G1 Android.

Nykyiseen LG:hen olen joitain sovelluksia ja pelejä etsinyt, mutta tarjonta on ollut surkeaa, pelit jotka tähän olen saanut ovat hädin tuskin toimineet ja lopulta luovutin eikä opera minin lisäksi muita itse asennettuja sovelluksia löydy. Tämä toivottavasti kertoo jotain taidoista väkertää elektroniikan parissa. Kokeilunhaluinen tuossa asiassa toki olen, mutta kun olen lukenut tuota G1 androidin käyttökokemusketjua, niin paljon on sanoja joiden merkitystä en tiedä eikä googlenkaan jaksa koko ajan pastea noita sanoja niin...

Hinnasta keskustellessa toi SE:n Xperia on ehdottomasti kallein minkä voin ostaa ja tuokin on siinä ja siinä että ei etsitä kuukauden vanhaa kännykkää.

2. Jaykie

Tykkäykset:
    0
  3. Ratakisko

Tykkäykset:
    1
    Tänään kävin pirkkalan verkkokaupassa hypistämässä HTC touch Pro2:sta ja voin sanoa että, mikäli ei ole Windows mobile kammoa (ei voi olla jos xperiaa meinaat..), et parempaa näppistä ja näyttöä löydä.

Mulla on todella isot kädet ja toisen käden peukalostakin on ensimmäinen sentti pois että sekin on todella leveä ja tuo näppis oli kuin mulle tehty. Ei minkäänlaisia ohilyöntejä vaikka kirjoitin lähes ekaa kertaa puhelimenkokoisella näppiksellä. Näppis on 5 rivinen jossa numerot ominaan. Miinus on se että tulevassa suomi -versiossakin on vain fn+o=ö skandit.. Xperiassa on ihan fyysiset.

Xperian näppis on itselle aivan liian pieni ja tiheä kuten myös näyttö. Lisäksi xperian näytön käyttämistä haittaa todella typerästi suunniteltu ympärys. Eli näyttö on upotettu metallikuoriin, jolloin tämä vajaan millin korkuinen reunus poistaa tehokkaasti sormikäytöstä näytön laidat (ainakin itsellä)

TP2 näyttö on 3.6" ja näyttö on koko etuosanpeittävän sileän pinnan alla, jolloin ei ole reunoja haittaamassa ja muutenkin puhelimen koko ja olemus on todella hyvin mietitty. Kosketusnäyttö toimii ja puhelin on nopea ja netin selaaminen on varmasti qwertyllisistä puhelimista herkuinta, koska on isoin näyttö. Näytön laidassa oleva zoom slideri toimii myös erinomaisesti ja tuttu tuplanäpäytys zoomaa tietysti myös.

N97:aa en ole hypistellyt kun ei ole täälläpäinsuomea vielä näkynyt, joten siitä en osaa sanoa. N97:ssa on tosin vain kolmirivinen näppäimistö jossa suurimpana miinuksena tulee numeroiden saaminen vain FN+jokumuu -napin alta (ei haittaa niitä jotka eivät numeroita tarvitse niin paljoa esim. töissä) sekä myös FN + a=ä skandit

Mutta ison näytön ja qwertyn yhdistelmistä harkittavat on siis nokia n97 ja HTC Touch Pro2. Molempien hinta pyörii siinä 600€ tuntumassa (sauniksella on joku N97:a tarjous 60€ puhelin ja liittymä ja 5 megainen datayhteys, kannattanee tutustua)

4. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Eipä oikeen nappaa tämä puhelin, sillä se muovisarana minkä avulla näyttö liikkuu ei oikein sytytä. Lisäksi ylittää budjetin yli satasella.

Ratakisko: En ole vielä oppinut pelkäämään oikeastaan mitään käyttöjärjestelmää. Kyllähän speksit tolla Touch pro 2:lla on kunnossa, mutta taas mennään satasella yli budjetin.

Melko varmasti tulee hommattua toi HTC G1 android jollei mitään yllätyksiä tule.

5. Ratakisko

Tykkäykset:
    1
    Jätät yhden viikonlopun baarireissut väliin ja saat puuttuvan satasen budjettiin ;) on tuo TP2 niin hyvä

EDIT: N97:sta tietoja:

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=1058112016&postcount=981

Sarana ei ole muovia :) muutenkin tuosta katsoen enemmän viihdekäyttöön suunnattu kun taas TP2 on enemmän asiallista työskentelyä silmälläpitäen suunniteltu ja viihdeominaisuudet on jätetty vähemmälle huomiolle.

Jaa tämä viestiketju