1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelimien soittoäänistä

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja basso81, 10/7/06.

1. basso81

Tykkäykset:
    0
    En tiedä onko kyseisestä aiheesta jo kirjoiteltu, mutta haluaisin tiedustella millaisia soittoääniä ihmisillä on puhelimessa ja millaisia tekstiviesteissä. Tähän samaan syssyyn vois kyllä ympätä herätysäänet....

Itse haluaisin molempiin jotain huumori pitoista, mutta alkaa jo ideat loppumaan. Toivottavasti tästä aiheesta saisi jotain apua.

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Aivan itse nauhoitettuja pläjäyksiä, milloin mistäkin, välillä Papukaija G. Pula-Ahoa, oikeastaan mitä milloinkin intiaanihuudoista eläinten kurnutuksiin.

3. kimmo Vieras

Itselläni on sellanen ring-ring. Suosittelen.

4. ScorpioN^

Tykkäykset:
    0
    Ei oikein enää jaksa innostua vaihtelemaan mitään muita kuin luurissa defaulttina olevia. N70ssä on hieno soittoääni nimeltä "Diazinon" tai joku vastaava teknohtava soittoääni.

Imasin N70 soittoäänet ennenkö myin sen ja nyt se soi myös N91:ssä :)
    Ehkä pitäis joku mp3 laittaa, muttei jaksais säädellä liikaa.

5. VS79

Tykkäykset:
    0
    Mikähän siinä on, että kavereiden soittoäänet kuulostaa aina paremmilta kuin oman puhelimen äänet? Sitten kun laittaa saman äänen kuin kaverilla, niin se ei olekaan enää hyvän kuuloinen.

6. Samu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    190
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    Jup, alkaa ne perus sarjojen/leffojen tunnarit ja biisien kohokohdat ym ym olemaan todella väsyneitä soittareita, perheenäideillä ja 9v naskaleilla Nokioissaan soi niitä. Toista se oli about 2002/2003 kun joku midiräpellys oli kanssamatkustajia suuresti hämmentävä asia jossain ruuhkaspårassa tai -junassa.

Sampan E760:ssä oli tuossa viime syksynä sellainen todella persoonallinen ampiaisen lento -surina soittari joka päättyi kärpäslätkän lätkäisyääneen, oli melkoisen huvittava :)

Nykyisessä Qtekissa on sellainen vanhan kasari-lankapuhelimen (niitä joissa oli pyöritettävä numeronvalintakiekko) pirrrrr-pirrrr tai ring-ring -soittari, todella nasta :) Aiheuttaa liki saman efektin ihmisten ilmoilla kuin aikoinaan ekat midisoittarit.

7. basso81

Tykkäykset:
    0
    Sitä minäkin ihmettelen ja ehkä se on osa syy tän aiheen perustamiseen.

Mulla oli tekstiviestissä joskus sellainen, missä mauno ahonen sanoo " olemme saanneet toimutukseemme faksin" se oli musta hyvä, mutta kun se hukku puhelimen vaihdon yhteydessä..

8. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3453
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mailitse saat halutessasi...

9. ROS

Tykkäykset:
    0
    Sonyericssoneissa vakio tekstiviestiäänet aiheuttaneet hilpeyttä muutaman kerran. Ensin oli käytössä tekstariääni "ovikello", jonka seurauksena moni kaveri on lähteny avaamaan ovea.
    Nykyisin käytössä toinen vakioääni eli pahuksenmoinen "kongi", joka rämähtää ihan mukavasti. Pelästyttäny jo monet kaverit :D.

10. basso81

Tykkäykset:
    0

Täytyykin tarkistaa k800i:n valikoima, mutta mun mielestä siinä ei kyllä oo tollasia

11. ROS

Tykkäykset:
    0
    Viestiääni 6 = ovikello
    Viestiääni 5 = kongi

K800i:ssä siis...

12. jaakko

jaakko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    21
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Tässä ketjussa niitä on esitelty.

13. basso81

Tykkäykset:
    0
    Tossa ketjussa on juuri niitä sellaisia soittareita, mitkä ei omasta mielestäni ole kovinkaan kummoisia, koska en pidä sellaisista perus biisi soittareista.

14. kurrre

kurrre Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    128
    Puhelinmalli:
    S6 edge 64GB, iPhone 6 64GB, Lumia 1520
    Itellä soittoäänenä linnunlaulu.. On todella häkellyttävän aito ainakin E70:n kajarista että usein ulkona/rannalla ei ees tajua että puhelin soi =) Aiheuttaa aika hyvin hämmästelyä ihmisten keskuudessa..

http://koti.mbnet.fi/~kurzes/muro/Linnut.mp3

15. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ihan vakio kukkokiekuu ollut pidemmän aikaa, yllättävän vähän käytössä tätä ääntä...

16. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Toi kärpäsen lento on kyllä aivan mahtava soittari, ja jos joku vaan keksii keinon napata sen Sampasta "julkiseks" niin mulle sellanen... =)

17. basso81

Tykkäykset:
    0
    mulle kanssa!!

18. matuu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Mikäs sellanen joku korkealta piippaava soittoääni on mitä muka vanhemmat ihmiset ei kuule? Näin vaan mainoksen lehdessä tänää, onkos joku testannut?

19. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Kyllä se piti tohon E61:seen ladata. En tiedä sitten muissa puhelimissa mutta tossa puhelimessa heittää vain rahansa hukkaan. Ei se sieltä kyllä kuulu mun korviin kuin hyvin vaimeasti, eli puhelimen pitää olla todella lähellä että sen kuulee, tosin voihan mulla jo olla sen verta huono kuulo ettei kuule :)

20. willie

Tykkäykset:
    0
    Joo, periaatteenahan tuossa soittarissa on että sitä ei pitäisi "vanhojen" ihmisten kuulla. Tai muuten vaan korkeita ääniä huonosti kuulevat tuskin kuulevat kyseistä soittaria.

Ihmisten kuulohan alkaa heikkenemään noin kahdenkymmenen vuoden iässä, kuitenkin sen verran hitaasti, että ton soittarin pitäisi kuulua vielä alle kolmikymppisiin korviin.

Buumi.netistä ainakin saa kyseistä soittaria. Kaverini tilaama "Ininä"-soittari ainakin toimi hyvin, itse kuulimme, mutta vanhemmat tyypit eivät.

Alunperinhan jenkkilässä joku vartiointifirma "kehitti" kyseisen äänen, että voisi häätää teinejä ostoskeskuksista. Tarpeeksi kovalle laitettuna todella ärsyttävä ääni meinaan :)
    Sittemmin ääni löi brittikouluissa itsensä läpi, kun oppilaat keksivät, että ei tarvitsekkaan laittaa sitä puhelinta äänettömälle, koska ei se opettaja sitä ääntä kuitenkaan kuule :)

Jaa tämä viestiketju