1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelimien huono äänenlaatu

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Olmi, 19/6/02.

1. Olmi

Tykkäykset:
    0
    Siis:
    jotenkin ihmetyttää miten tämän päivän tekniikalla puhelimien äänenlaatu on niin heikko. Pätkii ja on yleensäkin melkoisen epäselvä. Vaikka on kaikenmaailman nopeita gprs-yhteyksiä missä dataa liikkuu jo varsin nopeasti, niin silti äänenlaadussa eletään ikäänkuin kivikaudella. Eihän se puhelimen kaiuttimen laadusta voi johtua niin radikaalisti, eihän?

Muutenkin nykypäivän kännykkäsuunnittelussa keskitytään liikaa epäolennaisiin asioihin kuten peleihin. Mitä mieltä te olette? :?:

2. riku

Tykkäykset:
    0
    Totta puhut. On hiukan tärkeämpi tuo äänenlaatu kuin esim. pelit.

3. Twilight

Tykkäykset:
    0
    Äänenlaadussa on huomattavia eroja eri matkapuhelinvalmistajien puhelimissa. Jopa samalla valmistajalla on eroja eri mallien välillä. muistaakseni Siemens SL45-puhelinta on kehuttu ja ei Nokian 3310 taida olla parhaasta päästä tässä kategoriassa.

4. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Joskus kun olen yhdelle kaverille soitellut SL45:lla, on tullut maininta, että oli huono äänenlaatu. Toisessa päässä oli rälläkällä varustettu commari.

Mutta siis jokainen puhelin on yksilö.

Ja mitä topicciin tulee, niin todellakin nykyään on alettu kännykkämarkkinoilla keskittymään kaikkeen muuhun mahdolliseen kuin itse olennaiseen..

5. topiz

Tykkäykset:
    1
    Voi olla että tässä tarkoitettiin kuulokkeen äänenlaatua, tai voi olla että sulla oli mikrofonissa jotain likaa.

6. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Juu tossa MATKAPUHELIMESSA on kyllä erinomainen äänenlaatu.

7. topiz

Tykkäykset:
    1
    Hyvä äänenlaatu on myös S45:n ominaisuus. Kaiutinpuheluissa tulee kyllä perhanasti kohinaa, mutta kyllä niistäkin selvän saa.

8. Zamboni

Tykkäykset:
    1
    Minullakin oli T68:ssa häikkää. Lähetin huoltoon ja, kun se sieltä tuli takaisin, sanottiin, että audio-osassa oli jotain häikkää ja se korjattiin. (mikrofoni ei pelittänyt kunnolla) Siitä lähtien äänenlaatu on omasta mielestäni ollut hyvää. Tämäkin riippuu hieman minne soittaa. Esim. AINA, kun soitan yhdelle kaverilleni (Nokia 3310) puhelu pätkii yms. Muutamilla muilla kavereilla on sama puhelin, mutta ei mitään häiriöitä.

Aivan tapahtuma-, puhelinkohtaisia nämä häiriöt.

9. pake

Tykkäykset:
    0
    Samaa kokemusta mulla T68silla, kun soitan kaverin 6150aan niin jossain vaiheessa kuuluu räx, ja komppiksen puhe kuulostaa siltä kun se olisi väännetty makaronimuotin läpi. Luuri kerran vaihdettu, kohta lähtee uudelleen :evil:

10. Keijo

Tykkäykset:
    0
    Ai ne vielä vaihtaa noita 6150:llia. :shock:

11. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Itse olen pitänyt tuota 6150:aa kaikista parhaimpana puhelimena kuuluvuuden ja äänenlaadun kannalta.

Mutta oppia voitaisiin ottaa wanhoista erkeistä, niissä oli mielestäni täydellinen kuuluvuus ainakin :p

12. Rooivalk

Tykkäykset:
    17
    Näissä 82xx sarjan vempeleissä tuntuu ainakin olevan jokaisessa sisäänrakennettu "ampiainen", joka surisee korvaan kun puhuu...

Mulla on ollut 2 kpl 8210 ja nyt 8250 ja joka luurissa sama juttu...

13. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Juu 6510:sä kuuluu myös inhottavasti datapurskeet taustalta. Johtuuko se huonosta kuulokkeen suojauksesta vai mistä?

14. El Pastor

Tykkäykset:
    0
    Itse olen ainakin aina ollut tyytyväinen käyttämieni puhelin mallien mikki kuuluvuuteen, eikä yleensä puhelimen toisessa päässäkään oleva ihminen ole valittanut huonosta äänestä. Poikkeuksena oli kaverini t68 jota käytin muutaman päivän, mutta siinäkin todettiin mikki vika joka korjattiin takuuna. Kommariini olen ollut todella tyytyväinen. Luuri puolen äänen laatu on mielestäni erinomainen ja kaiutinpuolikin toimii kohtuu moitteettomasti (Karsii mielestäni varsin hyvin häly ääniä).

15. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Mulla oli sama ongelma 3310:ssä aikoinaan. Tosin samasta kaupasta, samalla kertaa ostetulla, samalla ohjelmistoversiolla varustettussa ja samana päivänä valmistetussa avovaimon puhelimessa tuota ongelmaa ei ollut.

16. werty

Tykkäykset:
    0
    Taitaa olla lähetin ja mikki liian lähellä toisiaan, tai sit huonosti eristetty.
    No sentään pelejä löytyy...

17. Grif

Tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä käytössä oleva siemens s45 ja aikaisemmin omistamani panasonic gd92 ja ericsson gh388/688 ovat tarjonneet parhaan äänenlaadun.
    Ylivoimaisesti huonoin kännykkä itselläni on ollut nokian 3330 jonka ääni oli täysin kelvoton laadultaan..

18. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Monissa (ellei kaikissa) pikku-Nokioissa (82x0, 88x0, 8310, 5210, 6510, unohtuiko joku)
    on sama ongelma. Puhelimet ovat yksinkertaisesti niin pieniä, että häiriöitä syntyy.

19. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Pitää suurelta osin paikkansa, paitsi TM vuonna -98 moitti sen kuuluvuutta 1800 MHz:n verkossa.

20. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Paras äänenlaatu on tainnut olla "tavallisista" puhelimista 5110:ssa mitä olen käyttänyt. Ei tässäkään 6510:ssa huono ole, vaikka jotain ihme meteliä sieltä joskus kuuluukin. Myös 9000i-mallissa on loistava äänenlaatu sieltä tavallisesta puhelimesta.

Jaa tämä viestiketju