Puhelimenvaihtoaddiktin päiväkirja

kaßu

MC Peruna Finland/ Turun jaosto 1%
Palaute - 100%
74   0   0
Reaktiopisteet
18972
Puhelinmalli
iPhone
Päivä 21.

Muutamana viime päivänä ollut aikamoista tärinää ja pärinää uuden kaman suhteen. Onhan nää jo pisimpiä aikoja 10 vuoteen kun olen ollut ilman uutta . Ja päivissä siis lasketaan vaan kokonaiset päivät, ei vajaita. Toisaalta itsellänikin nyt vasta menossa 21 päivä mutta nyt muiden aineiden takia siinä kunnossa pikkuhiljaa että tänään ei lisää hankita. Ajatukset kyllä seilanneet tässä noin viikon että olisiko ilman vai tarvitsisiko sitä sittenkin uutta. En tiedä. Nyt vähän stabiilimpi meno. Toivotaan että tämä menisinin ohi sillä en halua uudestaan siihen kierteeseen.

Vertaistuki saattaisi auttaa, kiitos.

fyctice

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
40   0   0
Reaktiopisteet
2493
Puhelinmalli
Joku #pitopeli
Päivä 21.

Muutamana viime päivänä ollut aikamoista tärinää ja pärinää uuden kaman suhteen. Onhan nää jo pisimpiä aikoja 10 vuoteen kun olen ollut ilman uutta . Ja päivissä siis lasketaan vaan kokonaiset päivät, ei vajaita. Toisaalta itsellänikin nyt vasta menossa 21 päivä mutta nyt muiden aineiden takia siinä kunnossa pikkuhiljaa että tänään ei lisää hankita. Ajatukset kyllä seilanneet tässä noin viikon että olisiko ilman vai tarvitsisiko sitä sittenkin uutta. En tiedä. Nyt vähän stabiilimpi meno. Toivotaan että tämä menisinin ohi sillä en halua uudestaan siihen kierteeseen.

Endorfiiniryöppy kestää sen unboxauksen verran - max 5 minuuttia. Sen jälkeen kun kaikki softat ym. on asennettu ja alkukiima on ohi, niin olo on tyhjä. 12 on jo hyvä luuri, joten ei paljoa vaihtamalla parane! Tsemppiä ja voimia, may the force be with you. ?

Viimeksi muokattu:

mobiilisti

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
38   0   0
Reaktiopisteet
389
Puhelinmalli
Vaihtelee
Päivä 21.

Vaihtofiiliksiä täälläkin, niinpä vaihdoin taustakuvan ja kaikki toistaiseksi hyvin ?

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
38   0   0
Reaktiopisteet
12533
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Olen viimeeksi ostanut uuden puhelimen 2009, samsung galaxy spica. Se kuoli kolmessa päivässä. Sain tilalle galaxyn, joka oli kuollut paketista ottaessa. Sain tilalle nokian navigator-puhelimen, joka oli kuollut paketista otettaessa...

Sain rahat takas kun myyjä sanoi ettei ole tuollaista tuuria nähnyt kellään, eikä enää uskalla myydä mulle mitään.?

Joten unboxauksen huuma vielä kokematta...

Bro™

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
14682
Puhelinmalli
.....
Munki piti pärjätä nykyisellä pitkään tulevaisuuteen, mutta sit ku tulee ylitsepääsemätön tarjous, ni... ??‍♂️

Haralde

Harrastellaan
Palaute - 100%
82   0   0
Reaktiopisteet
1481
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini 🥰
Päivä 21.

Täällä lähtee kans ihmiskoe, että josko Minillä mentäis seuraavat 12kk. ? Ennen hankintaa laskeskelin, että tulee kumminkin hankittua vuoden sisään ja en jaksa käyttää aikaa ja mieltä edullisen käytetyn metsästämiseen. Tulee kumminki väärä väri hommattua ja taas vaihtoa tiedossa. ? 200-300€ tulee takkiin, mutta aikaa säästyy mahdollisesti kymmeniä kymmeniä tunteja.

Jotain uutta ärsykettä se mieli varmasti kaipaa, jotta saa kaipaamaansa dopamiinia. Tässä uuden puhelimen hankinnassa on nimenomaan dopamiinista kyse, joka saa haluamaan perkuleesti jotain ja antaa hetken mielihyvää sen saatuaan. Harvemmin taitaa onnistua pelkästään jonkun asian poistaminen, vaan kaipaa jotain uutta tilalle.

Ärsyttääkö iPhone 12 joku, vai tuntuuko vain ”tylsältä” ja kaipais uutta buustia? ?

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
216   0   0
Reaktiopisteet
14304
Puhelinmalli
joku lippulaiva
Itse löin myyntipuolen sivuutukseen, tehdään maxista nyt pitopeli vaikka väkisin. Tämänkään korkkaus ei enää tuntunut miltään, joten onko huippu jo saavutettu?

Tämän akkukesto on vaan niin huikea että jäädään laitumelle.

kaßu

Palaute - 100%
74   0   0
Reaktiopisteet
18972
Puhelinmalli
iPhone
Itse löin myyntipuolen sivuutukseen, tehdään maxista nyt pitopeli vaikka väkisin. Tämänkään korkkaus ei enää tuntunut miltään, joten onko huippu jo saavutettu?

kyl itelle toi unboxaus aina tuntuu niin perkeleen hyvältä? ihan sama vaikka tän normi 12 jälkee hakis SE:n ni silti se tuntuu upealta.

Pitäskö sitä sittenkin koittaa myydä, lauantai, uusi luuri, muutama olut...?

amdnow

Vuoden foorumilainen 2016/2017/2020
Supermoderaattori
Palaute - 100%
175   0   0
Reaktiopisteet
25224
Puhelinmalli
Fiskarssin 10
kyl itelle toi unboxaus aina tuntuu niin perkeleen hyvältä? ihan sama vaikka tän normi 12 jälkee hakis SE:n ni silti se tuntuu upealta.

Pitäskö sitä sittenkin koittaa myydä, lauantai, uusi luuri, muutama olut...?
Ja uusi Pitopeli!! ?

Anna mennä vaan, mikäs sen komiampaa ?
Parasta mitä mies voi tehdä sohvalla ilman housuja ??

Haralde

Harrastellaan
Palaute - 100%
82   0   0
Reaktiopisteet
1481
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini 🥰

@kaßu tais jo kaatua ?

Enpä oo tullu aatelleeksi, että tuon saa sivuutettua. ?? Forasta tuli kerralla ”rakentavampi” paikka.

kaßu

Palaute - 100%
74   0   0
Reaktiopisteet
18972
Puhelinmalli
iPhone
Päivä 25.

tilanne alkaa olla paha. Harkitsen jo tavarani myymistä näitä ostaville liikkeille..

alkaa näyttää siltä että ei tää nyt mene ohi ennenkuin saa uutta kamaa...

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
216   0   0
Reaktiopisteet
14304
Puhelinmalli
joku lippulaiva
Päivä 25.

tilanne alkaa olla paha. Harkitsen jo tavarani myymistä näitä ostaville liikkeille..

Kuukauden ne sanoo että oireet kestää, ja sitten helpottaa. Härnää vähän itseäsi, ja kattele unboksauksia youtubesta!

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
19   0   0
Reaktiopisteet
6272
Puhelinmalli
NoPhone
Päivä 25.

Pistä se iphone hyllyyn ja osta joku lisäksi. Sit on aina mihin palata kun kyllästyy uuteen. Itse pärjäsin viime vuonna hyvin tällä tyylillä. Ei tullu ostettua 11 pro maxin lisäksi kuin op8pro, se 2020 ja pari apple watchia?. Saattoi olla jotain muitakin mutta nyt en just saa päähän mitä.

Tilde

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
164
Puhelinmalli
Fold 2
Endorfiiniryöppy kestää sen unboxauksen verran - max 5 minuuttia. Sen jälkeen kun kaikki softat ym. on asennettu ja alkukiima on ohi, niin olo on tyhjä. 12 on jo hyvä luuri, joten ei paljoa vaihtamalla parane! Tsemppiä ja voimia, may the force be with you. ?
Dopamiini. Atomic Habits kirja kuunteluun/luettavaksi ja vähitellen uusia tapoja oppimaan. Jos kymmenen vuotta on tätä harrastanut niin ei siitä hetkessä eroon pääse.

Hemppa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
110   0   0
Reaktiopisteet
849
Puhelinmalli
iPhone 13 pro
Pistä se iphone hyllyyn ja osta joku lisäksi. Sit on aina mihin palata kun kyllästyy uuteen. Itse pärjäsin viime vuonna hyvin tällä tyylillä. Ei tullu ostettua 11 pro maxin lisäksi kuin op8pro, se 2020 ja pari apple watchia?. Saattoi olla jotain muitakin mutta nyt en just saa päähän mitä.
Tämä on hyvä taktiikka. Itse aina vähän ajan jälkeen palannut iPhoneen :p

kaßu

Palaute - 100%
74   0   0
Reaktiopisteet
18972
Puhelinmalli
iPhone
Päivä 27.

Tällä hetkellä ehkä vähän taas helpottaa. Tosin luulen että siihen on syynä se että huomenna saa muita päihteitä?

Haralde

Harrastellaan
Palaute - 100%
82   0   0
Reaktiopisteet
1481
Puhelinmalli
iPhone 12 Mini 🥰
Päivä 27.

Tällä hetkellä ehkä vähän taas helpottaa. Tosin luulen että siihen on syynä se että huomenna saa muita päihteitä?
?? Alkaa 12 olla hinta sellanen, että ajatus kävi jo päästää sut siitä eroon, mutta onneks sain hillittyä itseni. ?

Top Bottom