1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

puhelimen softan päivitys netin kautta

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja mustis, 3/8/04.

1. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    Siemens SK65:n spekseissä sanotaan seuraavaa:

System Software Update over the air (SWUOTA)

Nokia on pitkään ollut edelläkävijä näissä jutuissa, mutta patchien jakelu on täydellisen kivikaudella! Tarvitaanko tosiaan se ensimmäinen tuhoisa virus Symbianillekin (vaikka niitä muille alustoille on jo pilvin pimein) ennen kuin kehittävät kunnon mekanismin puhelimien päivittämiseen?

2. kaikas

Tykkäykset:
    0
    Menettäisivät huollot varmasti aika suuret rahat, jos kaikki voisivat itse päivitellä luuria.

3. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Joo, sen verran isoista rahoista ainakin mulle mainittiin kun softapäivityksen hintaa kysyin, että päätin olla päivittämättä. Päivitykset vaan takuuaikana.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ei oo kyllä suurista rahoista noi päivitykset kiinni vaan jos ne vois asiakkaat hoitaa ite on se loppujen lopuksi ainakin meille vaan hyvä asia.

Jossain muussa huollossa voi olla eri asia mut meillä noi on aikaa vievää mut hyvin vähän rahaa tuovaa hommaa, epäilisin et jos vaan päivityksiin käytetty aika(myös päivityskoneen "ylläpito" aika) ja siitä tullu raha lasketaan ollaan aika paljo tappiolla.

5. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Nokioihin tämä itsepäivittämismahdollisuus on tulossa ehkäpä vasta vuonna 2007. Tekniikka/tsydeemi tunnetaan nimellä FOTA (Firmware Over-the-Air), ja nämä luultavimmin silloin 2007 ladataan jo suoraan puhelimella ilman tietokonetta. Siirrettävän tiedoston kooksi on arvioitu noin 300-500 kt.

Tämä systeemi on Nokialla jo kuitenkin sisäisessä koekäytössä ainakin pieneltä osaltaan, vielä nykyisellään se kylläkin vaatii tietokoneen mutta erittäin piakkoin testilaitteissakin tietokoneen osuutta päivittämiseen vähennetään.

Lähteenä kaikkeen oli vielä tuorein Nokia People -lehti.

6. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Pakkohan niiden on jotain tehdä. Symbian on jo sen verran monimutkainen laitos, että online-päivityksen luulisi olevan tarpeen.

Päivityskanavan kautta voisi myös tarjota uusia kivoja featureita, houkuttelemaan asiakkaita. Älypuhelinamrkkina on kylläkin vielä aika pieni...

7. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Kyselin kivijalkamyymälästä takuuttoman 3510:n päivitystä ja sano muistaakseni 50-60 euroo. Käsittääkseni eivät sitä itse tee eli lähettävät ties minne. Tiedä sitten oliko kaverilla edes oikeeta tietoa asiasta,mutta siihen loppuivat päivityshalut...

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    50-60€ on aivan tajuton hinta, me päivitetään tolla hinnalla muutama kappale ku ei ihmiset oo valmiita enempää päivityksestä maksamaan.

9. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Tarkoittaako tämä siis, että jatkossa on mahdollisuus tehdä puhelimen softapäiviyts suoraan itse puhelimella Gprs/Edge/Umts verkon kautta?
    Jos näin on, niin tuohan on valtavan hyvä juttu IMO.

10. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    No paljonkos Nokia maksaa huolloille takuupäivityksistä?

11. graniitti

graniitti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    65
    Puhelinmalli:
    S7 Edge onyx black
    Miten on, onko takuullisen puhelimen ohjelmistoversion päivitys maksullinen?kun ei ole ikinä tullut nokiaa päivitettyä.Siemenssissä sen sai tehtyä itse

12. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ainakin pitäisi olla ilmainen. Kaiken maailman kiskureita kuitenkin liikkuu. ;)

Juurikin näin, mutta vasta 2007.

13. Torppa

Tykkäykset:
    0
    Tuo olisi kyllä siisti juttu että saisi itse päivitettyä.. itse olen n-gageani ohjelmisto päivityksestä odotellut tässä jo ainakin 3viikkoa ja olen huoltoon soittanut jo monesti ja kuulemma sössivät puhelimen huollossa ja lähettivät tehtaalle... HUOLELLISUUTTA tai OSAAMATTOMUUTTA sanon minä... mutta on se aika haavoittuvaista se puhelimen fläshäys...

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tuotahan ei saa kertoa tietenkään mutta voit vaan kuvitella et maksaako nokia osaajillensakaan parasta palkkaa...

15. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Jos luulee, että pelkälle softapäivitykselle nyrpistellään liikkeessä niin voihan sitä valitta jotain tyyliin luurinäppäin narisee tai kuuluu vähän huonosti ja ai niin päivittäkää softa samalla ;)

16. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Niin, sillä tuota kyselin kun ajattelin, ettei varmaan Nokia maksa samaa hintaa mitä kuluttajilta peritään. No, tuskinpa tuo nyt mikään valtiosalaisuus on, täytyypä hieman tiedustella ;)

Jaa tämä viestiketju