1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelimen osto, myyjällä ei kuittia

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja NokiaN, 24/9/08.

1. NokiaN

Tykkäykset:
    0
    Uskaltaako ostaa käytettyä , noin parin sadan arvoista puhelinta kun myyjällä ei ole kuittia tallessa? Oletetaan että tehdastakuuta olisi vielä voimassa pitkään eli sen suhteen ei olisi ongelmaa. Onko tuo käytäntö ensinnäkin kaikkialla sama että jos tehdastakuu on voimassa niin kuittia ei tarvitse?
    Onko mitään keinoja saada selville onko puhelin varastettu?

2. -Mage-

-Mage-

Tykkäykset:
    0
    Tietämättä minkä valmistajan puhelimesta kyse niin on vaikea antaa tarkempia ohjeita mutta ainakin puhelimen imei-koodilla pystytään tarkistamaan onko puhelinta ilmoitettu varastetutksi.
    Tietystä merkeistä ja malleista saa koodeilla tarkistettua esim. valmistus ajankohdan ja käytön kokonais määrän.

Takuu kysymykset ilman kuittia olevista laitteista ovatkin sitten hieman hankalampia.
    Esimerkiksi Nokian puhelimissa takuu ainakin oli voimassa vaikka kuittia ei ollut, tarkistivat imein avulla puhelimen tiedot. <-Tähän on tosin huhujen mukaan tullut muutos?

3. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Niin, se puhelin pitää itse viedä suoraan johonkin valtuutettuun huoltoon jos kuittia ei ole tallessa mutta takuuta on voimassa. Esim. jos ostat puhelimen Gigantista, hävität kuitin vie puhelin suoraan valtuutettuun huoltoon.

4. Japsu1

Tykkäykset:
    10
    Jos myyjä on niin "huolimaton" ettei edes kuitit pysy tallessa niin syyttäköön itseään. Minulla ei ainakaan ole niin kipeä tarve ostaa jotain tuotetta jonka alkuperä on hämärän peitossa. Enkä myöskään hyväksy mitään "sähköpostikuitteja" tai vastaavaa vaan haluan aivan oikean tunnetun firman virallisen kuitin.

Tällä alalla nimittäin liikkuu jos jonkinmoisia hämärämiehiä, valitettavasti...

5. NokiaN

Tykkäykset:
    0
    No siihen johtopäätökseen olen tässä itsekin tullut että taitaa jäädä kaupat tekemättä...

6. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Kyllä kiinnostaisi tietää mikä pulju noin menettelee?

7. NokiaN

Tykkäykset:
    0
    Ei toki mikään liike vaan ihan yksityinen henkilö kyseessä. Jos siis viittasit tuohon minun alotusviestiin?

Jaa tämä viestiketju