1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelimen osto L920 vs IPhone5 vs SIII ?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Timppa78, 17/1/13.

1. Timppa78

Tykkäykset:
    0
    Olen hankkimassa uutta älypuhelinta. Ja kyselisinkin vähän mielipiteitä. Ammatiltani olen automyyjä joten käyttöä paljon, puhelut+maili+kalenteri...

Minkä ostan?

2. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
  3. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    679
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Lumia tai iphone. Lumia tällähetkellä rampa tuon kaatumataudin takia, joten ei sitä kovin tärkeeseen hommaan kannata ostaa VIELÄ. Varmasti päivityksen jälkeen harkinnan arvoinen. (Jos mahtuu taskuun)

4. teemupa

teemupa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    galaxy note 3
    Kaatumatautia ei kaikilla luureissa. Mahtuu vaimokkeen farkujen taskuun, joten eiköhän aika monen taskuun mahdu. Ja eiköhän tuo koko ole jo huomioitu siinä vaiheessa, kun on otettua isompia puhelimia vaihtoehdoiksi.

5. miipes

miipes Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Galaxy S7 Edge
    SGS III
    Ei missään nimessä ip tai edes lumia.

6. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Noista kolmesta käytössä GS3 ja Lumia 920. Molemmat ovat kyllä vakuuttaneet, mutta eri seikoista.

Lumia 920 on mutkaton, mutta samalla vähän kankeampi kuin GS3. Kaikki toimii kuin junan vessa, mutta Applemaiseen tapaan muokattavuus on jätetty aika vähäiseksi. Kamera on älyttömän hyvä ja kerrankin on kännykkäkamera jolla saa hyviä kuvia myös huonossa olosuhteessa. Lisäksi 920 on älyttömän laadukas luuri. Rakenne on erittäin hyvä ja siitä tulee kyllä hyvä laatuvaikutelma. 920 on kohtalaisen paina luuri, joka lisää vielä laatuvaikutelmaa. Ergonomia on myös hyvä muotoilun ja sopivan painon takia. Tämä on se luuri, jos haluaa hyvän puhelimen joka toimii kuin junan vessa eikä sitä tarvitse säätää käyttöönoton jälkeen ollenkaan.

GS3 on taas aika lailla erillainen kapistus kuin Lumia. Kamera on keskinkertainen, laatuvaikutelma keskinkertainen ja käyttöergonomia on "vain" ok. Toisaalta GS3 tarjoaa paljon sellaisia herkkuja mitä jää Lumiassa kaipaamaan kuten SD-korttipaikka, vaihdettava akku ja yleensäkin muokattavuus. Muokattavuuden avulla voi kaikki ärsyttävä softa vaihtaa uuteen helposti ilman mitään haksorointeja ja saa puhelimen toimimaan juuri niin kuin haluaa loppupeleissä aika vähällä vaivalla. Mittavia modauksia saa aikaan ihan vain storen ohjelmia lataamalla eikä tartte mitää rootteja tai mitää. Jos haluaa vähänkin enemmän säätää luurin kanssa, niin tämä on se puhelin.

iPhone 5:sta ei ole kokemuksia, mutta aikaisemmista malleista on. Iphonessa on aika pitkälti sama lähestymistapa käyttöön kuin Lumiassa, mutta mielestäni en näe oikeastaan mitään syytä ostaa iP5 kun lumia 920 on omasta mielestä parempi. Kaksi syytä iPhonen puolesta puhuu kuitenkin pienempi koko ja laajin sovellustarjonta. Itse en kyllä ole huomannut mitään puutteita siirryttäessä iOS:stä Androidiin tai Androidista WP8:iin. iPhonea pääsee myös muokkaamaan jailbreakin kautta, mutta tähän rulianssiin en itse enää lähtisi vaan samantien ostaisin Androidin (niinkuin teinkin).

Itse käytän GS3:sta nykyään lähes kaikkeen mitä teen vapaa-ajalla ja Lumia on jäänyt duunipuhelimeksi. Itse kuitenkin arvostan tuota muokattavuutta sen verran paljon, joten tämä on aika selkeä ratkaisu minulle. Ideaali-puhelin minulle olisi Lumia 920:n muotoilu, materiaali ja kamera sekä GS3:n rauta ja näyttö.

7. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Entäs note 2? Vai onko liian iso? Akku ainakin kestää todella hyvin joten vois olla käypänen.

1 henkilö tykkää tästä
  8. jviirret Vieras

Jos päädyt Androidi puhelimiin niin tsekkaa toki muitakin vaihtoehtoja, esim. SGS2:lla hoituu nuo hommat varmasti, kuten kaikilla muillakin n.300e hintaluokan puhelimilla.

9. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Sgs2:ssa ei vaan kestä akku, esimerkiksi tässä notessa kestää 3-4 kertaa paremmin. Nämä kokemukset siis 2 kappaleesta ko. luureja.

Jaa tämä viestiketju