1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelimen huollosta....

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja poison, 11/6/05.

  1. poison

    Liittynyt:
    11/6/05
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Siemens CX65.sta irtos joy-stick ja ei omin voimin kestä paikoillaan. Kun puhelimen vie huoltoon, niin onko puhelimen päivitykset pakollisia? Eli siis kun vika korjattaisi ulkopuolelta puhelinta, niin kaikki puhelimen sisältökin häviää kun päivitykset pitää tehdä? (kuvat, viestit, soittoäänet ym. ym.) En ymmärrä, turhaa touhua...
     
  2. nossi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/9/04
    Viestit:
    1164
    Tykkäykset:
    0
    Varmaan samalla päivittäävät sen softan jos on vanha..
     
  3. escobar

    escobar Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2310
    Tykkäykset:
    0
    On se varmaan vakiokäytäntö että softa päivitetään jos löytyy uudempaa versiota. Eiks siementäjän ohjelmilla pysty ottamaan jonkinlainen backup, niin ainakin numerot & sms:ät säilyis?
     
  4. TCall Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/12/02
    Viestit:
    1872
    Tykkäykset:
    0
    Juu kyllä mpm:llä saa backupit puhelimesta. Saa jopa asetukset siirrettyä takaisin päivityksen jälkeen. Tosin taitavat kyllä pysyä muuttumattomina päivityksessä.
     
  5. sipuli

    Liittynyt:
    28/8/04
    Viestit:
    572
    Tykkäykset:
    5
    Siemensin huollosta tuli puhelin, ja hohhoijaa. Olivat muka juottaneet jonkun osan kiinni ja päivittäneet ihan vakaan softan. Mutta unohtivat korjata vian. Eli puhelimen virta pätkii edelleen ja pikatuntumalla pätkii vielä pahemmin kuin ennen huoltoon viemistä. Parhaimmillaan ei käynnisty koko puhelin. Ja kyllä, akku on ladattu.

    Eli Siemensin huolto vakuuttaa minut siitä, että seuraava luuri on jotain muuta merkkiä.
     
  6. TVE

    Liittynyt:
    2/7/05
    Viestit:
    56
    Tykkäykset:
    0
    Ihan mielenkiinnosta pari kysymystä.
    - Onko mikä malli?
    - Mitä huoltoselosteessa sanotaan puhelimelle tehdyksi?
     
  7. TCall Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/12/02
    Viestit:
    1872
    Tykkäykset:
    0
    CX65 puhelimena..
     
  8. TVE

    Liittynyt:
    2/7/05
    Viestit:
    56
    Tykkäykset:
    0
    Sammuuko, jos puristaa / vääntää kevyesti puhelimen alareunasta?
     
  9. sipuli

    Liittynyt:
    28/8/04
    Viestit:
    572
    Tykkäykset:
    5
    CX65 on kyseessä ja "Prosessori uudelleen juotettu. Ohjelmisto päivitetty."

    En sen enempää puristellut tai väännellyt, en keksinyt mitään logiikkaa milloin sammuilee. Vein tänään takaisin huoltoon joten en pääse vääntelemään.

    Niin tietysti puhelimen muisti oli tyhjentynyt kaupan päälle mikä tietysti ärsyttää vaikka otin kopiot kaikesta ennen huoltoon vientiä.
     
  10. satunnainen soittelija

    Liittynyt:
    11/7/05
    Viestit:
    7
    Tykkäykset:
    0
    Yleensä puhelimet päivitetään huollossa, koska uusissa versioissa on aina jotain parannuksia entiseen (luonnollisesti). Huolto ei vastaa mahdollisista numeroiden ja viestien tms. mitä nyt puhelin sisältääkään, säilytyksestä. Kannattaa siis ottaa aika-ajoin backup tai tallentaa numerot vaikka vanhalla hyväksi havaitulla kynä-paperi -menetelmällä. Sillä voi välttyä monelta harmilta.
     
  11. jaesk

    Liittynyt:
    14/3/05
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Oma puhelin on kiertänyt huollossa jo 5 kertaa. 3 flash-piiriä vaihdettu ja vaikka mitä palikkaa, mutta samassa jamassa. Puhelinta olen käyttänyt huoltojen välillä kymmenestä minuutista pariin päivään. Eiköhän ollut tämä sitten ensimmäinen ja viimeinen Siemens.
    Ihan kivalta luuriltahan tuo SX1 vaikuttaa, mutta en siihen oikein ehtinyt tutustua vielä vaikka toukokuusta asti puhelin on minulla ollut. Tai siis huollossa.
     
  12. Peppokani Vieras

    Mikset palauta puhelinta kauppaan, mistä sen ostit ja vaadi uutta tilalle? Jos uutta ei ole antaa, voit vaatia kaupan purkua.
     
  13. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    käsittääkseni kauppiaalla ei ole mitään velvollisuutta purkaa kauppaa. niin ja kauppiaalla taitaa olla oikeus vaatia kuluttajalta korvauksia kaupanpurusta jos siihen jostain syystä suostuisi. veikkaan että puhelin ei oikeasti ole ollut huollossa noin montaa kertaa... johan se olisi vaihdettu uuteen kun kerran eivät osaa korjata sitä.

    jokin kyllä tuntuu välillä pätkivän siemensin huollossa. kerran käytin luuria huollossa ja se tuli takas. huoltoselosteessa luki akun kiinnikkeet eivät kuulu takuun piiriin ja luuri meni huoltoon vikaselosteella: puhelin toimii muuten ok mutta näyttö on pimee. eikö takas huoltoon ja soittivat perään että ei voi korjata. eivät saa toimimaan vakaasti. ilmoittivat tämän siksi kun vaihtoivat uuden tilalle... vanhat kuoret ja uusi kone. akunkin sain uuden...
     
  14. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Senverran täytyy sanoa että ei ikinä tiedä mitä saa takaisin jos puhelimen vie huoltoon :)

    T29 huoltoon 1. kerta, vika ei korjaantunut; 2. kerta, uusi vika ilmestyi; 3 kerta, uusi akku mutta vika oli sama; 4. kerta, kokonaan uusi puhelin mutta malli oli t39.

    T28 huoltoon, tuli takaisin mutta hius näytönlasin alla. Eikun takaisin huoltoon.

    8210 huoltoon, tuli 9210 takaisin ja oma 8210 oli lähetetty jonnekin Etelä-Suomeen. Kesti kaikkiaan 4 viikkoa että sain oman puhelimen takaisin, viallisena tietenkin ja etukuori naarmutettuna. Noh, siitä pari viikkoa ja kaikki oli kunnossa.

    6210 huoltoon, odottelin 2 viikkoa ja soitin liikeeseen että joko on tullut huollosta. No, myyjä sanoi että kappas vaan täällähän tämä sinun puhelin on unohtunut tiskin alle lähetämpä huomenna huoltoon. Mukavaa.

    Tarinoita olisi enemmänkin mutta ei jaksa kirjoittaa...
     
  15. Peppokani Vieras

    Tässä vakiokäytäntö virhetilanteessa:


    Kuluttajavalituslautakunnan ratkaisukäytännössä on katsottu kohtuulliseksi
    korjauksen kestoajaksi noin kaksi viikkoa. Jos kuluttaja saa
    sijaislaitteen käyttöönsä, voidaan kolmaskin viikko sallia. Laki ei
    kuitenkaan velvoita sijaislaitteen antamiseen. Kohtuullisena
    korjauskertojen määränä on pidetty 2 - 3 korjauskertaa. Jos laitetta ei
    mainitussa ajassa korjata, kuluttajalla on oikeus vaatia myyjäliikkeeltä
    uutta virheetöntä laitetta. Jos sellaista ei ole tai ei ole saatavissa
    kohtuullisen ajan puitteissa, kauppa voidaan purkaa. Takuuaikana asiakkaan
    on saatava koko kauppahinta takaisin ja takuuajan jälkeen rahakysymys
    käsitellään tapauskohtaisesti. Ostajalla on lain mukaan myös oikeus
    korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii tavaran virheen takia.
    Tyypillisiä vahinkoja, joita ostajalle voi virheen vuoksi aiheutua, ovat
    erilaiset asian välittömät selvittelykustannukset (esim. puhelin-, matka-
    ja postikulut)

    Näin vastattiin minulle sähköpostiin kuluttajaneuvonnasta, eli kyllä todellakin on oikeus vaatia kaupan purkua!
     
  16. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Käsityksesi on väärä. En tiedä yhtään tapausta, jossa asiakas olisi joutunut myyjälle maksamaan korvauksia kaupan purusta aiheutuvista kustannuksista, toisinpäin kylläkin useimmiten tapahtuu, siis että myyjä hyvittää vielä aiheutuneita kuluja asiakkaalle.
     
  17. jaesk

    Liittynyt:
    14/3/05
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Johtuen huollon aukioloajoista olen joutunut ottamaan töistä nyt yhteensä 5 tuntia vapaata lisäksi olen vieraillut myyjäliikkeessä 4 kertaa ja huoltoliikkeessä 7 kertaa joista on kertynyt kilometrejä aikalailla.

    Mistä näitä kuluja kannattaa perätä? Myyjä- vai huoltoliikkeeltä?
     
  18. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    mielestäni myyjäliike ei ole velvollinen korvaamaan välillisiä kuluja. Eihän se myyjän ongelma ole jos asiakas asuu jossain mihin ei pääse kuin pitkospuita pitkin. En sitten tarkoittanut tota kenellekkään vittuiluna. :D Ja edelleenkin olen sitä mieltä että vähittäiskaupassa myyjän ei tarvi suostua kaupanpurkuun. Voi olla että olen väärässä, mutta muistelen lukeeni näin jostain. Mutta muistini voi tehdä kyllä tepposen...
     
  19. Peppokani Vieras

    Kyllä minua aunakin juuri niin neuvottiin, että myyjäliikkeen on kauppa purettava.

    Ja jäskin kannattaisi kysästä, että kuka on velvollinen korvaamaan jotain (jos nyt joku korvaa edes jotain). Kyllähän tuo on aika järkyttävää, että 5 kertaa pitää puhelinta huollossa käyttää.
     
  20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos kuluttaja ostaa Oulusta tuotteen ja asuu/oleilee Turussa ja havaitsee tuotteessa virheen ja reklamoi siitä myyjälle, ja myyjä kehottaa tulemaan myymälään tai viemään tuotteen huoltoon Ouluun/helsinkiin, voi kuluttaja vaatia myyjältä syntyneet kulut.

    Jos kuluttaja matkustelee omapäisesti ympärisuomea, ei myyjän välttämättä sellaisia kuluja tarvitse korvata, eli myyjä voi pitkälti valita miten tuotevirhe korjataan, eli pitkämatkalaisillle usein posti tai jokin muu kuljetus kuin se että käsketään asiakkaan reissata.

    Kaupanpurku on yksi tapa hoitaa tuotevirheen hyvitys, mutta myyjä harvoin sellaista tekee jos on muita vaihtoehtoja.

    Kaupanpuruntakia palautettu rahamäärä voi olla perustellusti isompi kuin kauppahinta (sis. kauppahinta + kulut) mutta se voi myös olla pienempi, Pienempi lähinnä silloin jos kaupanteko hetkestä on kulunut aikaa suhteessa tuotteen elinikään (kauppahinta - käyttöarvo).
     

Jaa tämä viestiketju