1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Babette, 7/2/05.

1. Babette

Tykkäykset:
    0
    Mikä hemmetti siinä on, että jos mä en soittele mun puhelimella, niin se nukahtaa kokonaan, eikä vastaanota puheluita tai viestejä?? Puhelin on siis koko ajan päällä ja toimii muuten, mutta muhun ei saa yhteyttä mitenkään!! Sitten kun mä soitan johonkin, niin se herää ja tuo monta päivää vanhat tekstarit ja sen jälkeen taas mulle voi soittaa. Mutta jos mä en pariin päivään soita mihinkään, niin sitten taas soittajille kerrotaan, että "puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä".

Puhelin on SGH-E800. Osaako joku sanoa jotain fiksua tähän?

Ostin sen postimyynnistä ja tuntuu tosi ärsyttävälle, jos se pitää tän takia lähettää johonkin huoltoon. En ainakaan lähde sitä itse kuskaamaan jonnekin hevonkuuseen. Ärsyttää niin vietävästi!

2. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Aloitetaanpa nyt tällä näin... Eli käytätkö Saunalahden liittymää uudella kortilla?

Jos et ja tekee tuollaista, vika on puhelimessa, ytheyttä jälleenmyyjään, antavat ohjeet.

Ei sitä tarvitse kuskata hevonkuuseen, lähin Posti riittää. Riippuen myyjästä tietty vähän.

3. Babette

Tykkäykset:
    0
    Sonera mulla on. Soitin jo sinnekin, mutta ei kuulemma ole siellä vikaa.

No täytyy kotona kuitista katsoa, mistä mä sen ostin ja kysellä sitten toimintaohjeita. Mä kattelin silloin puhelimia niin monesta paikasta, etten millään muista, mistä mä sen ostin :)

Voisko toi mitenkään johtua vaikka sim-kortista. Olen nimittäin juuri vaihtamassa Soneralta TeleFinlandiin ja elättelen toiveita, että tuo loppuisi sitten. Harmi vaan, kun sitä ei kunnolla pääse testaamaan, kun tuo saattaa viikkoja toimia hyvin ja sitten yhtäkkiä nukahtaa.

4. FF

Tykkäykset:
    0
    Itselleni on ilmaantunut täysin sama vika kuin Babettella. Puhelimeni on Samsung SGH-X460. Täytyy aina parin tunnin välein tehdä puhelimen "aktivointi" soittamalla esim. omaan numeroonsa.

Niin ja liittymäni on myös Sonera.

Mutta ei kai siinä auta muu kuin kiikuttaa luuri huoltoon..

5. htavilap Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei kun soneran liittymät vain vaihtoon ja sauna tilalle!

6. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taitaapi olla iki-aikainen samsung-> sonera yhteensopimattomuus ...
    ja lähinnä vika siellä puhelinlaitteen puolella.

7. Babette

Tykkäykset:
    0
    Enpä ole tommosesta samsung - sonera yhteensopimattomuudesta kuullutkaan. Mahtaakohan se sitten auttaa ollenkaan, kun vaihdan TeleFinlandiin. Sehän toimii Soneran verkossa.

Olispa täällä nyt joku, joka on tän takia huollattanut puhelimensa. Olisi kiva tietää, mitä siihen tehtiin ja löytyikö/paraniko vika.

8. Eos

Tykkäykset:
    0
    Samsung S300m teki myös tuollaista välillä. Pirun ärsyttävää, periaatteessa, saada esim. tekstiviestit ihan myöhässä, ja valituksia siitä kun puhelut yhdistyivät samantien vastaajaan..

Mutta tosiaankin, omaan numeroon kun soitti niin hyvin pelasi taas sen jälkeen.

Sonera muuten minullakin, enpä sitten tiedä johtuuko se siitä.

9. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Tuohon on myös sellainen asia, että kannattaa tarkistaa onko GPRS jatkuvana päällä.
    Mikäli on, kannattaa laittaa se "tarvittaessa"

10. Babette

Tykkäykset:
    0
    Soneralle kun soitin, niin sanoivat juuri päinvastoin. Eli jatkuvana pitäisi olla, jotten puhelin nukahtelisi. Mutta siinä tuli pieni ongelma: eihän tossa hemmetin e800:ssa pysty tommosta valitsemaan!!! Nokialaisissa kyllä pystyi, mutta ei tässä..

11. zap

Tykkäykset:
    0
    Ärsyttävä ongelma on myös tuttu mulle, siitä on puhuttu myös operaattorit-osiossa:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=40498
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=40403

Viimeksi tänään olin yhteydessä Soneraan, ja kyse on yksinkertaisesti siitä että Samsung ja Soneran verkko ei pelitä yhteen. Ovat ilmeisesti päivitelleet jotain, koska ei tätä ongelmaa kovin kauaa ole ollut.

Ongelmaan on se ratkaisu, että liittymästä poistetaan GPRS-palvelut (Fun data, Pro data jne.)

12. BaeG

Tykkäykset:
    5
    Kaveril on sama vika tos puhelimessa elisan kortilla.

13. ma

Tykkäykset:
    0
    Kuinka yleistä tämä on Sonera/Samsung yhteydessä,
    kun olen tässä harkinnut samsungin hankkimista, mutta pitäisikö sittenkin valinnan kääntyä nokiaan jos on todennäköistä että itselläkin tapahtuu tätä...?

Onko ongelmaa ollenkaan jos ei käytä GPRS:ää?

edit:lisäys

14. Babette

Tykkäykset:
    0
    Mä en ole käyttäny GPRS:ää ollenkaan ja silti on toi ongelma.

15. Janhus

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Huawei P9 DS
    Kyllä kai noita Sonera/Samsung ongelmia jonkin verran on havaittu, mutta mielestäni kaikki on korjattavissa ohjelmistopäivityksellä. Luulisin ainakin niin, koska D500:een saa jo päivityksen, niin eiköhän vanhempiinkin malleihin. Itsellä oli kanssa Sonera/Samsung yhteensopivuus ongelma, mutta Elisan liittymällä pelasi aivan ok.

16. alconda

Tykkäykset:
    0
    Minulla tuo tuli vasta päivityksen jälkeen. Ennen päivitystä sitä ei vielä esiintynyt. Itselläni on e330

17. Janhus

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Huawei P9 DS
    Hassua.. Oiskohan Sonera sitten päivittänyt verkkoaan sun puhelimen huollon jälkeen....????

18. alconda

Tykkäykset:
    0
    Viimme v-loppunahan ne teki sen paljon "kohua" herättäneet päivityksen, jos se päivitys koski myös kännykkäverkkoja, niin kyllä ovat päivittäneet :)

19. Miller

Tykkäykset:
    0
    Babette kuinka vanha SIM-kortti sulla on? Mulla nimittäin oli samaa ongelmaa S300:n kanssa reilu vuosi sitten. Ei tullut puhelut läpi eikä viestit. Kiva siinä oli selitellä kauniimmalle osapuolelle "miksi helvetissä sä et vastaa" <-sitaatti.
    No asiaan, eli menin Soneran liikkeeseen valittamaan ja tuli ilmi et mun SIM oli vanha. Se vaihdettiin uuteen ja sen jälkeen ei ollut ongelmia.

20. MacPhone

Tykkäykset:
    0
    Minulla X450 ja Sonera. Liittymä otettu tämän vuoden puolella. Eikä ongelmia.

Jaa tämä viestiketju