1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puheaikaruikuttajat

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja valtter, 11/12/04.

  1. valtter

    Liittynyt:
    11/12/04
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Älkää hyvät ihmiset soitelko asiakaspalveluun ja vinkuko puheaikoja, koska olette vanhoja hyviä asiakkaita my ass. Jos haluatte vaihtaa operaattoria niin vaihtakaa jos siltä tuntuu ja jättäkää asiakaspalvelijat rauhaan näiltä iänikuisilta ruikutuksilta. Ruoho ei ole virhreämpää aidan toisella puolella, mutta nykyinen markkinatilanne antaa mahdollisuuden kylkiäisiin ja viiden euron puheaikahyvityksiin (helvetti että on paljon). Suomessa on kännyköitä varmaan kaks per lärvi niin kyllä sieltä riittää asiakkaita joka operaattorille. VAIHTAKAA IHMEESSÄ OPERAATTORIA MUTTA ÄLKÄÄ RUIKUTTAKO PUHEAIKAA.
     
  2. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Kukas tää trolli on ja minkä firman bulvaani? ;)
     
  3. Ewert Oktan

    Ewert Oktan Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/7/02
    Viestit:
    4502
    Tykkäykset:
    113
    No mitäs muuta sinne asiakaspalveluun kuuluu?

    Tähän tilanteeseen on tultu, koska operaattorit eivät arvosta vanhoja asiakkaita. Uuden liittymän avaaminen sekä puheaikojen kanssa kikkailu tulee edullisemmaksi, kuin uskollisena asiakkaana oleminen.
    lisää asiasta: Nykyinen kilpailutilanne miellyttävä, kenelle?

    Samaa mieltä.
     
  4. valtter

    Liittynyt:
    11/12/04
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Aivan sama minkä firman bulvaani tai trolli eli trollipa hyvinkin. Ja ehdotus numeronsiirron maksullisuudesta on TÄYTTÄ TERÄSTÄ
     
  5. valtter

    Liittynyt:
    11/12/04
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Ja koska nyt selkeesti on asiakkaan markkinat niin siitä vaan vaihtamaan liittymää ei siitä tarvitse erikseen soitella. Operaattorit voi antaa muutaman kuukauden ilmaiset kk-maksut tai kälysen puheaikaedun mutta vaihtamalla saa enemmän. Kuka sitten jaksaa venttailla että se kaks tai kolmesataa euroa tulee joskus seitsemän vuoden kuluttua käytettyä. Puhelumaksut muuttuvat ilmaisiksi aivan lähiaikoina joten kohta pääsemme kitisiöistä eroon.
     
  6. viikate

    Liittynyt:
    2/12/03
    Viestit:
    254
    Tykkäykset:
    0
    Tämä on suht totta.

    Siirto pitäisi saada maksulliseksi. Puheaikojen ruinaus on tosissaan säälittävää, mutta periaatteessa ok koska operaattori pärjää niissä kuitenkin.

    aina tietty löytyy joku joka jaksaa kikkailla ja uskoo siinä pärjäävänsä, olkoon niin ;)

    Mutta kilpailu on silti aina hyvä, ajatelkaapas tätä nyt myyjinä... Jos tilanne olisi niin optimaali että kauppa vetäisi ja vetäisi, kaikki asiakkaat haltuun. Mitäs sitten.

    Vaikka suuri siirtyvyys näkyy ja teettää myös ylimääräistä työtä on siinä se hyvä puoli että asiakkaan voi saada joskus myös takaisin. Ja ainakin suurella osalla myyjistä osa palkasta koostuu provisiosta, suuri siirtyvyys varmistaa sen että myyjiä tarvitaan ja palkkaa tulee myös jatkossa.
     
  7. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Muutenkin tuntuu tämä amerikkalaistuminen vaivaavan suomalaisia kiihtyvällä tahdilla. Aina ollaan itkemässä hyvitystä tai korvausta jos jokin asia menee pieleen...siis riippumatta siitä oliko vika palvelun käyttäjässä itsessään vai palveluntarjoajassa. Monesti ihmisille tulee myös yllätyksenä, että toimitusehdoissa onkin tehty joitakin varauksia toiminnan suhteen. (Toimitusehdot kannattaa lukea!)

    Tämähän ei siis koske mitenkään ainoastaan telesektoria vaan on tullut ihan yleiseksi riesaksi kaikilla aloilla. Esimerkiksi suurella joukolla ihmisiä on kuluttajansuojastakin ihan älyttömät luulot nyt kun kuluttajaviranomaiset ovat olleet esillä televisiossa monessa yhteydessä. Hyvin moni luulee tälläkin hetkellä, että esimerkiksi palvelulla tai tavaralla on automaattisesti 14 päivän palautusoikeus vaikka se koskee ainoastaan etämyyntiä ja tällä perusteellä käyttäytyvät röyhkeästi kun yrittävät palauttaa tavaroita kauppaan tultuaan katumapäälle. Asiallinen neuvottelu on tietysti sitten jo eri juttu.
     
  8. valtter

    Liittynyt:
    11/12/04
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Ja taas niin viisas mietelmä! Hyvänen aika että olen samaa mieltä onneks osasit laittaa mun ajatukset riviin mustaa valkoisella. Juuri näin.
     
  9. Rasbelin

    Rasbelin

    Liittynyt:
    17/8/03
    Viestit:
    494
    Tykkäykset:
    20
    Ei mitään maksullisia numeronsiirtoja. Sitten menee koko järki nykyisestä numeroiden helposta liikuttelusta. Itselläni on tarve saada vaihtaa operaattoria, mutta ei todellakaan jonkun puheajan vuoksi, vaan ihan muiden tekijöiden. Jos nyt vaikka ensin kohdistettaisiin ongelmien setviminen jonnekin muualle. Ilmaiset avaukset, siirrot, yms. ovat terveellistä puheaikaan verrattuna.
     
  10. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Aspoihin soitellaan ja pyydetään puheaikaa vain ja ainoastaan sen vuoksi, että se on ainoa keino sitä saada, ellei halua vaihtaa operaattoria.
    Sitten kun on siirron tehnyt, niin jos et ole soittanut, niin he soittavat sinulle ja tarjoavat sitä puheaikaa jäädäksesi heidän asiakkkaaksi. Eli ei tässä mielestäni missään nimessä kuluttajaa pidä syyllistää.
     
  11. Jace

    Jace Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4509
    Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Jos se on niin hirveää olla töissä siellä asiakaspalvelussa, niin vaihda ihmeessä ammattia. Ehkä jonnekkin vähemmän sosiaaliseen.. ;)
     
  12. visio

    Liittynyt:
    28/6/04
    Viestit:
    123
    Tykkäykset:
    0
    Jep, yhdyn Arivin puheeseen. Monille kavereilleni on operaattoreilta soiteltu, kun sopimus numeron siirrosta toiselle operaattorille on jo tehty. Tulevatko (kenties jo pitkään samaa operaattoria käyttäneet) asiakkaat vasta vaihtotilanteessa operaattorille arvokkaiksi?

    Valtterin mielestä on säälittävää, että asiakkaat "ruinaavat" operaattorilta puheaikaa uhaten siirtyvänsä "aidan vihreämmälle puolelle". Minusta on vähintäänkin yhtä säälittävää, että operaattori alkaa pitäämään asiakasta tärkeänä vasta, kun hän on jo vaihtamassa toiselle operaattorille. Kyllä sitten kuin ihmeen kaupalla löytyy jostain puheaikoja ja edullisempia liittymätyyppejä (ehkä saman konsernin halpaoperaattorilta).

    Siis, jokainen ruinatkoon ihan rauhassa. Ruinaamalla ja kenties lisäetuja saamalla asiakas säästää paitsi omaa vaivaa (sen sijaan, että siirtäisi numeronsa toiselle puljulle) myös oman operaattorin resursseja. Ja eivätkö asiakaspalvelut ole olemassa juuri asiakkaita varten? Matkapuhelinasiakaspalveluihin kun harvemmin soitetaan kysymään pullataikinan ohjetta (vaikka tällaisiakin asiakkaita varmaankin löytyy ;)
     
  13. rasanttu

    rasanttu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2084
    Tykkäykset:
    12
    valtter oot valinnut täysin väärän alan puheistasi päätellen. Onnea matkaan.
     
  14. visio

    Liittynyt:
    28/6/04
    Viestit:
    123
    Tykkäykset:
    0
    Nojaa. Joku väitti jossakin ketjussa, että Suomessa kuluttajien oikeudet on viety ihan liian pitkälle. En silti sanoisi, että Suomen tilanne on läheskään niin kuin Amerikoissa, joissa oikeusjutut lienevät jokapäiväisiä.

    Mutta: Veppiksen mukaan asiakkaat ovat röyhkeitä vaatiessaan kahden viikon palautusoikeutta kivijalkaliikkeistä ostetuille tavaroille. On kuitenkin niin, että useimmat kaupat suostuvat vaihtamaan tuotteen toiseen, jos kyseessä on esimerkiksi lahjana saatu tuote tms.

    Tämä ei kuitenkaan ollut itse pointti, vaan se, että kyllä myyjätkin, erityisesti nettikaupat, osaavat käyttäytyä röyhkeästi. Ne jos mitkä yrittävät usein hylätä esimerkiksi asiakkaan oikeuden palauttaa paketista avatun, mutta ei-käyttöönotetun tuotteen. On siis erittäin hyvä, että on olemassa joku taho, joka valvoo kuluttajien oikeuksia. Toki jokainen tilanne on omanlaisensa ja jokainen palautus tms. tulee käsitellä omana tapauksenaan. Itsekään en pitäisi montaa tuntia puhuttua kännykkää ei-käytteenotettuna.

    Rajojen määritys taitaa kuitenkin olla hyvin häilyvää ja vaikeaa. Eivätkö Suomen kuluttajanoikeudet läheskään automaattisesti takaa oikeutta kenties vilpillisinkiin toimiin, sääntöjen rikkomiseen tai muutenkaan ylikorostetun röyhkeään käytökseen asiakkaan puolelta.
     
  15. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Väärin. Asiakkaita kosiskellaan takaisin puheajalla, koska joku operaattoreista on suuresta maailmasta tuonut tällaisen mukaan bisnekseen. Johtuen sitten vapaan kilpailun periaatteesta myös muut operaattorit joutuvat tekemään näin, koska muuten heille tulossa olevat asiakkaat käännytettäisiin takaisin "lahjuksilla". Koska kaikki puukottavat kaikkia on hyöty nolla, turhaa työtä ainoastaan.

    Voisin myös kuvitella, että näistä kalasteluista ei ole mitään tarkkoja ohjeita normaaleille asiakaspalvelijoille annettu vaan suurin osa tapauksista joudutaan käsittelemään juuri sillä hetkellä fiilispohjalta. Ei ole vaikea kuvitella millaisiksi jankkaamisiksi tuollaiset tilanteet menevät kun yritetään lypsää ja lypsää. Arvelisin myös, että siirtokäännytykset tekee kullakin operaattorilla joku oma "paniikkiryhmä", joka huomattavasti paremmin opastettu ja paremmin valtuuksin varustettu kuin riviasiakaspalvelija.
     
  16. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Ja mitä sitten? Silloin kyseessä on kaupan tarjoama lisäarvo, mutta ei mikään oletus. Minusta ostotapahtuma tulee aina harkita tarkkaan.

    Kyllä tuo suomalaisten kuluttajien valittamisinto on jo mennyt vähän liian pitkälle, kysypä keneltä tahansa myynti/asiakaspalvelutyyppisessä työssä olevalta. Tuntuu että suurin osa näistä kuluttajanoikeuksista ja asiakaspalvelun huonoudesta valittavista on jossain varaston perukoilla säkkejä siirteleviä valoa kaihtavia olentoja (kaikki kunnia ammattinsa osaaville varastomiehille).

    Kyllä suomalaisella kuluttajalla on kansainvälisessäkin vertailussa aika hyvä tilanne, voisi sanoa jopa hemmotelluksi.
     
  17. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Yleistyshän tuo kuitenkin lienee. Kuulopuheet kertovat, että ihan yhtä lailla pukusedät ja jakkupukutädit osaavat vaatia itselleen oikeuksia ja hyötyä enemmän, kuin siihen olisivat oikeutettujakaan.
     
  18. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Nykyään monet tuotteet on niin monimutkaisia, ettei niistä kuluttaja voi helpolla ottaa selvää ennen ostoa. Tuotteissa voi olla joku puute tms. joka ei ole varsinainen kuluttajansuojalain mukainen virhe, mutta silti olisi kuluttajan niin tietäessä johtanut siihen, ettei tuotetta olisi ostettu. Tämän vuoksi yleinen palautusoikeus olisi ihan peruteltu. Sen jälkeen ei niin helpolla voisi myydä moskaa kuluttajille.
     
  19. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Nykyään nimenomaan on halpaoperaattoreita, joiden puhelut tulevat halvemmiksi kuin mitä merkkioperaattorit puheajan kanssa. Esim. Kolumbus K1 vs. Elisa Aina+. Sensijaan vajaa pari vuotta sitten tilanne oli täysin toinen. Silloin halvimmaksi tuli mennä puheajan perässä. Halpaoperaattorin (Saunalahti tai Cubio) valitseminen olisi useimmille tullut kalliimimmaksi.

    Elisa tulee edullisimmaksi kun puhuu juuri puheajan eli 41'40" kuussa. Tämä maksaa Kolumbuksella vain 3,54 euroa ja lisäpuhuminen vain kasvattaa eroa.

    Ja miten tämä voitaisiin tehdä? Miksi kukaan operaattori haluaisi ottaa maksua tästä? Et kai ehdota jotain valtion säätämää pakkomaksua? Se olisi täysin idioottimainen kilpailunrajoitus.

    Jos itse maksat puheluista liikaa niin miksi et toimi valittamisen sijaan?

    Tämä "pelleily" on puolittanut puhelinlaskut lyhyessäa ajassa. Jos puhui 150 minuuttia maksoi se ennen halvimmillaan 27,20. Nyt se maksaa 11,01. Jos puhuu 400 minuttia se maksoi ennen 67,20 - nyt 19,90. Oho, taisin puhua puppua puolittamisesta, säästö on paljon suurempi. Tuhat minuuttia maksoi ennen 163 euroa - nyt alle viisikymppiä. Nämä siis tasahintaliittymillä.

    Tämä pelleily on tosiaan lopetettava ja palattava vanhoihin hyviin aikoihin.
    :)
     
  20. dexta Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/10/02
    Viestit:
    2482
    Tykkäykset:
    0
    Kyllähän se taas "harmittaa" kun katsoo noita 200e:n puheaikatarjouksia, ja vanhat asiakkaat eivät tietenkään saa mitään. Tai itseasiassa saa toimivan verkon kaikissa olosuhteissa (ainakin niissä joissa minä olen)

    Kyllä se kumminkin riittää, vaikka miksei sitä voisi joululahjana antaa asiakkaille vaikka viisi euroa puheaikaa... saisi sen tunteen että operaattori välittää. Ja tämäkin voisi olla yli 5v operaattorilla olleile...
     

Jaa tämä viestiketju