1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Puhe/tekstaripaketti vähän puhelinta käyttävälle?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Imperial, 3/6/07.

1. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Vastaavia aiheita löytyy varmasti, mutta olen kiitollinen jos joku avittaisi hieman.

Nykyään on käytössä kaksi liittymää, Elisan kytkyliittymä ja Kolumbuksen liittymä kakkospuhelimessa. Tarkoituksena olisi ottaa käyttöön Kolumbuksen liittymä numeroineen ja jättää Elisan liittymä lähes käyttämättä.

Jonkinlainen pakettiliittymä (tms) olisi siis hakusessa. Puhuttua ei kuukaudessa tule puoltakaantoista tuntia eikä tekstareitakaan tule läheteltyä juuri 150 enempää. Lisäksi käytössäni on Elisan kytkypuhelin ja sitä olisi tarkoitus käyttää jatkossakin, eli Elisan tai Kolumbuksen liittymä olisi hakusessa.

Tällä hetkellä Kolumbuksen liittymänä on kuukausimaksuton KK -liittymä. Kolumbuksen liittymistä P1 olisi muuten kelvollinen, mutta siihen kuuluva 500 minuutin puheaika tuo liikaa hintaa. Sitten olisi tuhannen tekstiviestin T1 -liittymä.

Edullisemmaksi varmaan tulee T1 -liittymä reilun kahdeksan euron kuukausimaksulla + puhelut kuin nykyinen KK -liittymä hieman hinnakkaampine puheluineen ja tekstiviesteineen. Taisin ratkaista asian jo itsekseni, mutta jos jollain on jotain sanottavaa, niin antakoon vinkkiä muista mahdollisista liittymistä.

2. kieran Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ota Minun Sonera, niillä on vaihtoehtoja kaikkiin tarpeisiin ja maailman paras verkko ;)

3. kimmo Vieras

En ihan varma ole mitä ajat takaa, ymmärtääkseni kuitenkaan et tuosta kytkystä pääse eroon "pelkästään tarkoituksella".

4. Panda Vieras

Ei kytkystä ollutkaan tarkoitus päästä eroon vaan käyttää kytkyluuria eri liittymällä kuin sillä "kytkyllä" ja laittaa se kytkyliittymä pöytälaatikkoon?

5. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Juurikin niin kuin Panda sanoi, eli kytkypuhelin jäisi käyttöön toisella liittymällä.

Minun Sonera voisi olla varteenotettava, mutta ei taida tulla toimeen Elisan kytkypuhelimen kanssa.

6. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    jos puhut alle 1,5h kuussa ja joku 150 txt menee niin pistä k1:n. siinä välttämättä tartte mitään pakettia noin pienelle määrälle...

7. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    K1 olisi ehkä paras vaihtoehto noista nopeasti laskeskeltuna.

Tai sitten vaihdan nykyisten liittymien numerot keskenään ja annan olla tuon Elisan kytkypaketin käytössä, sitä kun joutuu kuitenkin maksamaan ja siinä on sopivan oloinen pakettikin. Kai tuollainen operaatiokin onnistuu, tarkoituksena kun oli saada tuo Kolumbuksen liittymällä oleva numero käyttöön.

8. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  9. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Tuon mukaan Saunalahti ykkönen tulisi edullisimmaksi reilun euron erolla Kolumbus T1 -liittymään. Nykyinen Kolumbusliittymä olisi jotakuinkin kolmasosan kalliimpi.

Järkevintä varmaan vaihtaa tuo nykyinen KK tuohon T1:een. Saa ainakin tekstailla tarpeen vaatiessa..

10. Celleri

Tykkäykset:
    5
    Mielenkiintoista...

60min (150 yksittäistä puhelua) + 150sms
    90min (150 yksittäistä puhelua) + 150sms
    120min (150 yksittäistä puhelua) + 150sms
    150min (150 yksittäistä puhelua) + 150sms

Minun Sonera on edullisin kaikissa näissä profiileissa.
    http://www.gsmvertailu.fi/

Vähemmän tekstareita ja homma kääntyy, jolloin Sonera tulee 1-2€ "kalliimmaksi" tällä käytöllä. Lieköhän luotettava tuo vertailu, kun olen luullut että Sonera on kallis :)

11. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    En enää muista, että mitä vertailuissa luvuiksi pistin, mutta niillä sai ainakin mainitsemani tuloksen. Tietysti tuo Minun Sonera hyvin räätälöitynä tulee varmasti melko edulliseksi, mutta ei taida tähän tarkoitukseen sopia.

Jaa tämä viestiketju