1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Professori on huolissaan kännykän säteilystä (IL 11.4.)

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja djj, 11/4/03.

1. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Iltalehdestä:

2. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuokin on näitä henkilökohtaisia päätöksiä, ihan niin kuin on viinan juominen tai tupakan polttaminen... Tai onhan tuossa se perä verrattuna viinaan tai tupakkaan, että siitä ei varmaksi osata sanoa mitä se tekee pitkässä juoksussa...

Itse en aio kuitenkaan laittaa kännykkää narikkaan sen takia, että se voi jotain salakavalia saada aikaiseksi. Kyse on elämänlaadusta ja pelkästään jokaista tautia pelkäämällä ei voi enää nauttia mistään "etuisuuksista", olkoon se vaikka pihvi tai viini... ;)

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    nhk_ sanoi hyvin. Eipä oo paljoa lisättävää. Kännyn käyttö jatkuu normaalisti vaikka jonkun proffan perhe varmuudeksi lopettaiskin käytön...

4. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos tuolle linjalla lahtee joutuu varomaan aika montaa asiaa. Esim erilaisten elintarvikkeiden, lisaaineiden, laakkeiden, kemikaalien jne kohdalla on myos mahdotonta tietaa mitka niiden pitkanaikavalin vaikutukset ovat.

5. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Niin, eikös pelkästä vedestäkin oo löytyny jotain epäillyttävää ainetta. Varmuuden vuoksi kannattaa varmaan kuolla janoon ;)

6. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onhan noita Suomennotkolta hyviä esimerkkejä kun juomavedestä on saatu kaliki-virus ja siltä istumalta on mennyt puolelta pitäjää paskat housuun... Tekee pahimmillaan sellaisen kurataudin, että voi vain olla tyytyväinen kun ei ole joutunut kokemaan...

7. TeaCup

Tykkäykset:
    0
    Entäs tämä BT sitten, sehän toimii ihan samalla taajuudella kuin esim mikroaaltouunit. :) Moniko haluaa pienitehoisen mikroaaltouunin korvaansa handsfreen mukana? On se näppärämpi kyllä kuin johtojen kanssa tappelu ja en ainakaan itse ole huomannut mitään vikaa vikaa vikaa vikaa....

8. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Minä minä minä :). Talvella en koskaan pidä pipoa niin on jokin lämmittämäs päätä :)

9. AK

Tykkäykset:
    0
    Ei herra prof. oo sitten yhtään miettiny minkälainen radon-pitoisuus mahtaa hänen asuinalueellaan olla tai kuinka paljon saa ens kesänä auringosta uv-säteilyä... no jokainen voi olla huolissaan mistä haluaa, mut ei taidä kännykkäsäteily olla vielä kaikkein kovin syövän aiheuttaja.

10. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Äijä puhu Verkkoyhteys-ohjelmassa samat höpinät, ja vähän enemmänkin..

11. ukko

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän ole miettinyt noitakin.

Ja tuntuu olevan aika yleinen käsitys riippumattomien tutkijoiden keskuudessa tämä kännykän liikakäytön haitallisuus.

Omasta mielestäni kyse on riskinottohalusta. Kaikki tupakoijat tietävät tupakan haitallisuuden, mutta silti monet ovat sitä mieltä, että se on sen riskin arvoista. Jotkut puolestaan lopettavat tupakoinnin terveyssyistä (eikä esim taloudellisista syista).

Jaa tämä viestiketju