Posti / DHL / UPS / Postnord ja kaikki muutkin kuljetuspalvelut

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
6902
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Ei, kyllä se on parempi yrittää tuoda sivistys tänne.
Eiköhän ole yhdelle miehelle liian raskas tehtävä. Eihän siellä ole posti toiminut koskaan. Voi loppua seuraavaksi sähkön jakelu kun olette vaihtaneet lukot

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
13195
Puhelinmalli
iPhone 12 128 gt musta
Eiköhän ole yhdelle miehelle liian raskas tehtävä. Eihän siellä ole posti toiminut koskaan. Voi loppua seuraavaksi sähkön jakelu kun olette vaihtaneet lukot
Tämä foorumi on aina niin mukava paikka kun täällä kannustetaan toisia niin hyvin...

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1237
Puhelinmalli
OP7T | Nokia 8 (työ)
perjantaina tilattu Kanadasta, tänään tehty tullaus ja DHL sanoo, että toimitetaan vielä illalla (kello lähenee jo 21)

Viimeksi muokattu:

MGM

Danny ™
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
6596
Puhelinmalli
OnePlus 7 pro
No jätetään lähetys ovelle sitten. Katotaan onko ne siinä miten pitkään.. Toki hyvällä tuurilla olen kotona sinä aikana.
Olihan ne saapunut sit, ku töihin olin päässyt, mut kävin poimimassa ruokatunnilla parempaan talteen. Onneks asuu ihan vieres.

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
11840
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
On näköjään joku uusi systeemi tai palvelu Postin pakettipalvelun rinnalla.
pakettikauppa.fi
Tulee sähköpostiin seurantakoodia monesta eri tuutista ja joutui vähän ihmettelemään että mikäs tuo uutuus oikein on.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
13195
Puhelinmalli
iPhone 12 128 gt musta
Tänään näin taas postin jakeluauton naapuritalon edessä ja riensin sinne kysymään. Postinkantaja sanoi, että postilla on laatikko täynnä meidän talon posteja, kun meillä on lukot vaihdettu eikä uutta avainta ole toimitettu. Esimies oli sanonut että pidetään postit siellä kunnes avain saadaan. Olin aika hämmästynyt, koska lukkoja ei ole vaihdettu! Jakaja lupasi katsoa huomiseksi mikä on tilanne. Hän oli nimittäin sijainen. Varmuuden vuoksi laitoin asiasta sähköpostia sekä isännöitsijälle että huoltoyhtiölle. Eipä tässä tavallinen asukas oikein muutakaan voine tehdä.
Ilmeisesti löysivät avaimen, koska äsken luukusta tipahti viime viikon kaikki posti ja lisäksi eilisenkin posti. Toivottavasti eivät hukkaa avainta uudelleen. Isännöitsijältä tuli tietoa, että avain oli tosiaan hukattu mutta uusi avain oli toimitettu heti kun asia oli tullut isännöitsijälle tietoon.

Viimeksi muokattu:

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
33   0   0
Reaktiopisteet
17861
Puhelinmalli
OP6
Postin toimipiste on tässä noin kilometrin päässä, nyt jo toinen paketti mikä tuodaan kotiovelle vaikka ei pitäisi. No ei passaa valittaa 🤣

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6380
Puhelinmalli
S10e
Ilmeisesti löysivät avaimen, koska äsken luukusta tipahti viime viikon kaikki posti ja lisäksi eilisenkin posti. Toivottavasti eivät hukkaa avainta uudelleen. Isännöitsijältä tuli tietoa, että avain oli tosiaan hukattu mutta uusi avain oli toimitettu heti kun asia oli tullut isännöitsijälle tietoon.
No sehän on mennyt melkein yhtä hyvin, kuin tässä meillä, kun jätehuolto hävitti roskakatoksen avaimen ja roskat olivat keräämättä noin 3 viikkoa. Sitä roskaa olikin sitten katokset aivan täynnä lattioita myöten.

Kukaan ei viitsinyt ilmoittaa asukkaille, että näin on päässyt käymään. Olisimme toki voineet kiilata ovet auki aina maanantain ajaksi, kuten teimmekin sitten kun tuli ilmoitus syystä miksi ei ole roskia haettu.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
13195
Puhelinmalli
iPhone 12 128 gt musta
Ja tänäänkin posti tipahti luukusta ihan normaalisti, joten olisivatko saaneet homman taas sitten toimimaan :giggle:

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
13195
Puhelinmalli
iPhone 12 128 gt musta
Tilasin jokin aika sitten muutaman dvd-levyn brittien Amazonista. Laittoivat tulemaan kahtena eri lähetyksenä, kumpikin Postin kautta seurantanumeroiden myötä, eroa lähettämisessä yksi päivä. Toinen näkyi seurannassa pari päivää myöhemmin ja postin kuljettaja toi sen ovelle saakka tiistaiaamuna. Toista ei näy seurannassa lainkaan, ja tänään tuli Amazonista sähköposti, että lähetys on myöhästynyt ja jos ei tule 26.10. mennessä niin voin pyytää rahat takaisin. On se kiinnostavaa kuinka kaksi eri lähetystä voi kokea näin erilaisen kohtalon 🙂

No, jos ei tule tuohon päivämäärään mennessä niin käyn sitten pyytämässä rahat takaisin ja teen uuden tilauksen. 😀

inffy

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
18934
Puhelinmalli
Pitopeli
^kuulostaa ihan normaalilta UK Mailin toiminnalta :D

Ruismies

VIP-leipä
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
434
Puhelinmalli
A51 5G
Tilasin Elisalta luurin ja panssarilasin, paketissa oli vain panssarilasi ja lähetyslista. Luuri lienee nyt Matkahuollon kuskilla koska tämmöinen siisti veitsenjälki paketin kyljessä ei liene kuljetusvaurio 😊

Liitteet

• 20201014_125009.jpg
    20201014_125009.jpg
    252.2 KB · Katsottu: 67

vodee

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
487
Puhelinmalli
Iphone 8
Tilasin Elisalta luurin ja panssarilasin, paketissa oli vain panssarilasi ja lähetyslista. Luuri lienee nyt Matkahuollon kuskilla koska tämmöinen siisti veitsenjälki paketin kyljessä ei liene kuljetusvaurio 😊
Täytyy kyllä sanoa että on vähän liian siisti ”repeämä”.

inffy

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
18934
Puhelinmalli
Pitopeli
"Varmaan mennyt rikki kuljetuksessa ja puhelimen paketti luisunut ulos pakkauksesta"

Anademus

Puhelinkokemusseikkailija
Palaute - 100%
34   0   0
Reaktiopisteet
5001
Puhelinmalli
Joku lippulaiva
Kerro ihmeessä miten homma etenee ja uskovatko suoraan, oliko kotiinkuljetus? Tuo on yleisempää esim jenkkilässä kuin meillä. Siellä noita laitteita "häviää" kuriirilähetyksistä aika usein.

Ruismies

VIP-leipä
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
434
Puhelinmalli
A51 5G
Kerro ihmeessä miten homma etenee ja uskovatko suoraan, oliko kotiinkuljetus? Tuo on yleisempää esim jenkkilässä kuin meillä. Siellä noita laitteita "häviää" kuriirilähetyksistä aika usein.

Pakettiautomaatti, soitin heti kyljessä näkyvään numeroon ja alkoivat jäljittää kuskia mutta minun pitää soittaa toki Elisalle.

Elisan aspa sanoi että joku soittaa mulle puolen tunnin sisällä ja näin tapahtui, nainen kysyi että mitä kävi ja että sainko kokonaan tyhjän paketin johon vastasin että sain mä lasin ja pakkalistan. Totesi että ok, nimeä Elisan myymälä josta haluat hakea luurin, sanoin että Sello on tällä hetkellä selän takana ja selkee, varaan sulle sieltä.

Nyt on luuri kädessä, siitä että sain käteen tyhjän paketin meni 80 minuuttia siihen että homma oli minun kannaltani kunnossa.

Ellulle täydet pisteet siitä miten hoitivat asian 👍

Matkahuollossa/alihankkijalla on nyt toivottavasti työpaikka auki.

E: Niin sen näki systeemistä että lähtiessään 530g painanut paketti painoi automaattiin saapuessaan 93g.

Viimeksi muokattu:

Anademus

Puhelinkokemusseikkailija
Palaute - 100%
34   0   0
Reaktiopisteet
5001
Puhelinmalli
Joku lippulaiva
Pakettiautomaatti, soitin heti kyljessä näkyvään numeroon ja alkoivat jäljittää kuskia mutta minun pitää soittaa toki Elisalle.

Elisan aspa sanoi että joku soittaa mulle puolen tunnin sisällä ja näin tapahtui, nainen kysyi että mitä kävi ja että sainko kokonaan tyhjän paketin johon vastasin että sain mä lasin ja pakkalistan. Totesi että ok, nimeä Elisan myymälä josta haluat hakea luurin, sanoin että Sello on tällä hetkellä selän takana ja selkee, varaan sulle sieltä.

Nyt on luuri kädessä, siitä että sain käteen tyhjän paketin meni 80 minuuttia siihen että homma oli minun kannaltani kunnossa.

E: Niin sen näki systeemistä että lähtiessään 530g painanut paketti painoi automaattiin saapuessaan 93g.
Hienoa toimintaa Elisalta 👍

Hyvä kun ei tarvitse alkaa sen enempää todistelemaan mitä on tapahtunut.

Todellakin toivon, että noista on seuraamukset ja vaikka ihan työpaikka tarjolla kuljetusfirmassa, koska muuten alkavat yleistyä jos seuraamukset ei ole kohdallaan.

vodee

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
487
Puhelinmalli
Iphone 8
Nykyään lähetyksiä kyllä seurataan niin tarkasti joka vaiheessa prosessia että varastaminen missään vaiheessa on kyllä tuhoon tuomittu idea.
Varmasti onnistuu kyllä, mutta kiinni jäämisen riski on todella suuri.
Perustan arvion 10v. työhön vähän joka vaiheessa prosessia eräässä valtion yhtiössä.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
26   0   0
Reaktiopisteet
4340
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro

On siellä sentään tarkat seurannat paketin liikkeistä, esim tuo punnitus lähtiessä, se nyt on ihan selvä tapaus mutta kun paketin paino punnitaan automaattiin laiton yhteydessä, tuo on parasta mitä tuossaKIN tapuksessa selvittelyn kannalta on se oleellisin tieto ja varmatapus että kuljetuksen erivaiheissa paketin sisältöä on hävinnyt.
Ei jää epäselväksi asiakkaan kannalta mitä lähetys painoi lähtiessä ja mitä painoi kun se lunastus lokerossa oli, helpotti asian saamista maaliin huomattavasti.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
30   0   0
Reaktiopisteet
15552
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
Hieno homma. Olisi voinut olettaa että olisi enemmänkin ollut paperisotaa tiedossa. Olen yllättynyt että noinkin homma hoitui.

Top Bottom