1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Positiivisia kokemuksia operaattoreista

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Anonymous, 27/1/04.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kun on todettu, että operaattoreita - erityisesti dna:ta - enimmäkseen vain haukutaan, perustetaan sitten ketju ihan erikseen positiivisia kokemuksia varten. Ei, ei mitään ylistyspropagandaa tännekään, vaan yksinkertaisesti ja asiallisesti kertokaa, mihin olette olleet tyytyväisiä tai mikä teitä miellyttää; myös dna:n asiakkaat.

Ja ei, ei mitään haukkuja tähän ketjuun, kiitos! Haukkumisille löytyy omia ketjuja ainakin vanhoja kaivelemalla, tai jos ei löydy niin luotakoon uusi erillinen ketju!

---
    Aloitanpa itse.

Omalla kohdallani dna toimi teknisesti hyvin, laskutuskin melkein aina. Kuuluvuuskin oli yleensä hyvä, Finnetin verkon iän ja pienemmän asiakasmäärän huomioonottaen suorastaan erinomainen. Dna:n Perusliittymä, Maraton ja Lähipiiri olivat mielestäni hyviä tuotteita. Lähipiiri oli erinomaisen joustava useimpiin muihin vastaaviin palveluihin verrattuna (esim. RL:n Heimo).

Cubio 1 ja Saunalahti KPiKor ovat hyviä ja halpoja, ovat toimineet moitteetta toistaiseksi ja sopivat hyvin toistensa pariksi. Saunalahdella on muutenkin monipuolinen, edullinen ja omaperäinen liittymävalikoima. Samoin Cubio on halpa.

Lisäys: jope01:n ideahan tämä oikeastaan oli, hänelle kiitokset.

2. SYS 49152 Vieras

Jeps, mä liityn joukkoon. Mullakin on useiden operaattoreiden liittymiä, mistähän aloittais?

Jos vaikka aloittais tuosta mitä on lyömällä lyöty varsinkin viimeaikoina eli dnasta. Jos ei Maratonin uusmyynnin lopettamista oteta lukuun niin muuten pelkkää hyvää sanottavaa (tosin eihän tuo problemo mua kosketa kun liittymä on hankittu aikaa sitten), nuo laskutusjutut ei omalla kohdalla oo venyny kamalan pitkiksi, ja summat on täsmänny aina. dnan kuuluvuudesta voin sanoo omalla kohdalla että paras mahdollinen! Aspaan ei pahemmin tarvinnut jonotella, tosin harvemmin on asiaakaan kun asiat on mulle selviä kuin pläkki. Tekniikka on muutenkin pelannut ja palvelu samoin.

Sitten olis toi dnan "pikkuveli", 041 Plus, sekin pelannut kaikilta osiltaan loistavasti, puheaikahyvitykset ollu kohdillaan, aspa ok, tekniikka ok, palvelu ok ja kun aiemmin oli ex-Telian verkon kanssa kuuluvuusongelmia niin kun 041-liittymät siirrettiin Finnet verkkoihin kokonaan niin kuuluvuus on myös sitä parasta mahdollista.

Sitten ex-yhtiökumppani Radiolinja, (Radiolinjahan oli ennen osa Finnetiä), palvelu pelannut hyvin, laskutus myös, tekniikka ja kuuluvuus on todella hyvin pelannut, aspassakaan ei ole jonoja pahemmin ollut.

3. koutsa

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note valkoinen
    ykköskäytössä radiolinja:

- asiakaspalvelu miltei moitteetonta. minun kohdallani on tän puolen vuoden ajan toiminu palvelut 99% ok, kytkeytymiset (primetime, favorite jne.) on sujunu ok. lisäksi aina kun on joku homma luvattu hoitaa, ni se on hoidettu ja loppuun asti. gprs:n toiminta kahta iltaa lukuunottamatta 100% moitteetonta.

- hinta / laatusuhde kohdallaan

kakkoskäytössä saunalahti:

- hinnat kohdallaan

- palvelut on kytketty / kytkeytyneet (ml. numeronsiirto soneralta) ajallaan

- asiakaspalvelu (silloin kerran kun sinne tarvi soittaa) oli ripeää ja sujuvaa

- kuuluvuus +++ (go, sonera, go! =)

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Sauna, hyvää asiakaspalvelua, mahdolliset virheet on korjattu viipymättä. Lasku saapuu niinkuin pitääkin=helpottaa budjetointia. Toimii hyvin oikein valitun verkon ansiosta. Eipä tässä mitä.

5. markkuk

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    -
    Sonera!

on hyvin toiminut mulla jo vuodesta 1998, valitettavasti haksahdin tuohon pgfreehen... no äkkiähän sen vaihtaa takaisin :)

Ja sonerahan ilmoittaa vuoden alussa kaikkien laskujen eräpäivät etukäteen; hyvä ominaisuus...

6. Kinkkujuusto

Kinkkujuusto

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung S7 edge
    Sonera on toiminut moitteettomasti vuodesta 1998 alkean.
    GPRS:n olen siihen avannut ja sekin homma lähti heti luistamaan ;)
    Tyytyväinen olen..

7. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Tähän olen joskus aiemminkin vastannut. Mahdollisesti sellaisessa, jossa tiedusteltiin, mitä liittymää käytät ja miksi. Haulla löytyy joka tapauksessa.

Käytän yhä enemmän Radiolinjaa, numeroitani on siirtynyt ja siirtyy vieläkin Radiolinjalle. Alunperin valitsin sen osin sen vuoksi, että se oli muu, kuin Sonera. Katsoin silloin haluavani kannattaa tuoretta ja vielä nykyistä paljon pienempää, tosin edelläkäyvää, gsm-operaattoria. Nykyään sorrun samaan vain kokeilunhalusta n.:s-liittymissä, koska ikä on tehnyt vähän mukavuudenhaluisemmaksi.

Radiolinjan palvelut ovat hyvin laadukkaita ja toimivia ja operaattoreiden välinen kilpailu on kaiketi vaikuttanut myös Radiolinjaan, jolloin senkin palvelutarjonta on tullut entistä monipuolisemmaksi. Vielä vuosi sitten oli ongelmanani esimerkiksi rajoittunut gprs-hinnoittelu, jolloin vielä harkitsin pääliittymäni siirtoa silloiselle Telialle, kun en muista vaihtoehdoista ollut kiinnostunut. Nyt olen tyytyväinen, etten sitä tehnyt varsinkin, kun tuolloin ei vielä ollut numeronsiirtoa käytettävissä. Minulle hyödyllisimpiä ovat olleet heimo-, gprs pro-, s-bonus- ja etuohjelmapalvelut. Katson, että asiakkuus on kannattanut, vaikka viimeksi jouluna linjamuutos oli lähellä. Eihän sitä koskaan tiedä, varsinkaan taas tulevana jouluna. ;)

8. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Sonera on aina kuulunut mielestäni hyvin, jopa kotipuolessa :)

9. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Soneraan olen tyytyväinen; hinta-laatusuhde kohdallaan.
    Radiolinja oli pääliittymäni seitsemän vuotta ja pääosin tyytyväinen olin siihenkin. Tällä hetkellä tuntuu kuitenkin siltä, että Sonera on palveluissaan rinnanmitan edellä ja hintakin on nykyään RL:aan verrattuna kilpailukykyinen.

10. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Sonera on ollut vuodesta -96. Liittymätyyppi on vaihdellut Classicista Sonera Oneen. Erittäin tyytyväinen olen ollut operaattoriin, koskaan ei ole ollut tilannetta, että olisi vian takia joutunut soittamaan aspaan.

Kakkosliittymänä oli (toivottavasti) Cubio. Suljin sen 2 viikkoa sitten eikä vieläkään ole kuulunut tuolle vahvistusta postitse vaikka lupasivat lähettää. Ei mielestäni vaikuta hyvältä toiminnalta. No tänään taas uusi puhelu heidän suuntaansa.

11. majuri

Tykkäykset:
    0
    Käytin itse pitkään Soneraa, ja eipä noita ongelmia tosiaan tullut. PUK-koodia piti kerran asiakaspalvelusta kysyä, samoin kuin jotain maksu ym. juttuja liittymän lopetuksen yhteydessä (siirryin toisen Soneran liittymän käyttäjäksi, työsuhdeliittymä).

Soneran jälkeen otin DNAn (pitkälti numeron takia), ja eipä tämänkään kanssa ole ongelmia ollut. Kuuluu jopa kesämökillämme keskellä korpea ihan hyvin, vaikka Soneralla on vähän ongelmaa :) Kerran on pitänyt aspaan soittaa, kun halusin varmistaa suoramarkkinointikiellon olevan päällä. 45min jonotus, mur. Olihan se päällä kuitenkin.

DNAn kanssa samaan aikaan oli RL työn puolesta, en ainakaan muista kertaakaan sen kanssa ongelmia kohdanneeni.

12. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Mulla oli dna ennen siirtoa ja olin siihen ihan tyytyväinen, ei ollut käytön kannalta mitään ongelmia eikä laskutuksessakaan epäselvyyksiä. Kesän laskutusuudistuksestakin tiedotettiin ihan kiitettävästi. Jos gprs-palvelulle olisi muitakin vaihtoehtoja kuin tuo 100 megan paketti, saattaisin olla asiakas vieläkin.

Saunalahti on ollut käytössä elokuusta asti, eikä ole toistaiseksi ollut minkäänlaisia ongelmia. Laskut tulevat niin kuin pitääkin ja ilmainen puheluerittely netissä on toiminut aina kun olen sitä tarvinnut. Nyt kun kaveripiirissäkin rupeaa olemaan enemmän Saunalahden liittymän omistajia, en usko että tulee ihan heti syytä vaihtaa muualle.

13. jope01

Tykkäykset:
    0
    Noniin! Olipa hyvä, että Xenos tarttui syöttiin...

Ensimmäinen operaattorini oli RL. Siitä en oikein muista, mut kai se ihan hyvin toimi (paitsi rivitalokotini takapihalla, piti mennä sisälle soittaan :} ), koska mitään kummempaa ei ole jäänyt mieleen.

Vanhalla Telialla hyvää oli halvat lankapuhelut, kun äitiyslomalla piti paljon neuvolaan sun muualle soitella... -Nyt muuten hoksasin, et sillä ei tuota "takapihaongelmaa" ollu, vaikka se toimi RL:n verkossa silloin. Kummallista!

Soneralla hyvää on kuuluvuus. Täällä pohjoisessa ehdottomasti paras kuuluvuus, vaikkakaan itselläni ei ole muilla operaattoreillakaan ollut ongelmia.

Ja sitten tämä dna. Hinnat ok (vakio). Asiakaspalvelu todella miellyttävää ja hyvää. Laskut mielestäni selkeät (!), ei turhaa päällekkäisyyttä tiedoissa, tai turhaa printattuja "itsestäänselvyyksiä". Veloitukset helppo tarkastaa, koska ne ovat muodossa 28,85 min. Siis ei minuutteja ja sekunteja vaan pelkkiä minuutteja sadasosien tarkkuudella. Jos tarvii eräpäivänsiirtoa, se onnistuu joustavasti, eikä soiton jälkeen jää tunne, että olet suuren synnin tehnyt...
    Laskutuksen viimeaikainen epäsäännöllisyyskään ei ole minua haitannut.
    Apua on saanut myös puhelimen ongelmiin kiitettävästi, jopa siemensin tuntemusta löytyy... Eli olen tyytyväinen kaikin puolin, ei tarvetta vaihtaa.

14. tiina

Tykkäykset:
    0
    Sonera

Operaatorini on Sonera.
    - laskutus on aina toiminut oikein. Ulkomaanpuheluiden sekunnit ovat olleet tarkalleen oikein ja hinta se, mitä on ennakkoon ilmoitettu.
    - Kuuluvuus on pettänyt vain Oulu-Helsinki junassa.
    - Puheluiden hinnat ovat sentin kalliimpia kuin muilla. Puhun noin 100 minuuttia kuussa, joten maksan Sonerasta euron enemmän kuin kilpailijoilla.
    - Sukulaisilla on myös Sonera, joten kotisoittopiirillä saa 25 % alennusta useimmita puheluista.
    - Puheaikatarjous on nyt päällä. 10 euroa / kk / 15 kk.
    - tekstiviestejä on saanut lähetellä noin puolet ajasta Remmillä 5 snt/ kpl
    - Matkaviestinlehdessä on kivaa luettavaa.
    - Ei tarvitse hävetä suuntanumeroa.
    - Kaikki palvelut toimivat, myös soittoäänien tilaukset.
    - Leffalippujakin uskaltaa varata Soneran luotettavuuden takia tekstiviestillä.

15. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Re: Sonera

Tää on hyvä! :D
    ...varsinkin näin numeronsiirron aikana...

16. LeaH

Tykkäykset:
    0
    Soneraan olin ihan tyytyväinen neljän vuoden ajan kunnes alkoi tulla edullisempia kilpailijoita ja vaihdoin dna:han.

Dna:llakin pelasi kaikki aluksi muuten oikein mukavasti, mutta kuuluvuus tökki joskus Espoossa asuessani paikoitellen (koulussa ja kotona). Lisäksi nämä laskutushässäkät kesällä alkoivat vähän repiä hermoja, mutta selvisin isommista laskuista kuitenkin kun sain mukavan asiakaspalvelun kautta lisää maksuaikaa. Näistä kumpikaan ei kuitenkaan ollut syy siihen, että vaihdoin liittymää jälleen reilun vuoden käytön jälkeen, vaan hinta ratkaisi tälläkin kertaa.

Saunalahti (Hese-liittymä) on ollut oikein hyvä kaikin puolin, vaikka aluksi olikin aika paljonkin hämminkiä kun aspassa ei tiedetty Hesen hommista juuri mitään - olin ensimmäisten vaihtajien joukossa, eikä tästä ollut nähtävästi tarpeeksi ollut koulutusta. No pienen alkukankeuden jälkeen kaikki on toiminut hienosti! Bonusta ja (henkilökunnan) puheaikaa satelee, kuuluvuus on hyvä ja laskut pienemmät kuin koskaan.

17. Paula-99

Tykkäykset:
    0
    Operaattorini on Sonera (ollut jo vuosikaudet)
    - kaikilla perheenjäsenillä on Sonera
    - samoin kaikilla lähisukulaisilla, joiden kanssa useimmiten asioin
    - laskutuksessa ei koskaan ole ollut mitään moitittavaa
    - viimeisimmän sunnuntaitarjouksen aikana sekä omani että tyttären kännykkälaskut pienenivät tuntuvasti
    - kuuluvuus erinomainen
    - aspa toimii hienosti (ei tarvitse jonotella tuntikaupalla, jos jotakin haluaa kysyä)
    - puheluhintoja en ole seurannut eli olisko joltakin muulta saanut saman puhelumäärän muutamaa senttiä halvemmalla => toimivuus kuitenkin tärkeintä
    Erinomaista palvelua tähän asti, ei mitään syytä lähteä puheaikatarjousten perään

18. mrv

Tykkäykset:
    0
    Radiolinja oli n. 5 vuotta, ja kaikki toimi aina oikein mukavasti. Palveluita löytyi aina enemmän kuin riittävästi, eikä hinnatkaan yleisesti ottaen olleet ollenkaan pahat.

DNA oli välissä (ei kommentteja:), mutta nyt palasin Radiolinjan verkkoon käyttämään Cubiota.

Cubion hinta-laatusuhde on erinomainen, ja RL:n verkko todellakin kuuluu itselläni parhaiten kolmesta valtakunnallisesta. Cubiolla on erittäin mukavat tekstiviestihinnat muihin Cubion ja Radiolinjan liittymiin, ja kerrankin ei ole keinotekoisesti laskettu puheluhintoja kuukausimaksun kustannuksella - alle 3 EUR/kk ei taida olla muilla kuin Globetelillä (2,90EUR/kk). Myös Cubion asiakaspalvelu on vastannut kysymyksiini asiallisesti.

19. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Radiolinja: Nopea asiakaspalvelu, asiantuntevaa porukkaa. Hyvin toimiva liittymä (paitsi MMS), hyvä laskutus.

Sonera: Toimiva liittymä, asiantunteva asiakaspalvelu. Kiva lisä tuo monesti saatava +30% kun maksaa ennakkoon puhelinmaksut latauslipukkeella, hyvä laskutus.

DNA: Erittäin hyvin toimiva liittymä.

20. Mikse

Tykkäykset:
    0
    Saunalahti on toiminut erittäin hyvin. Vaihto Sonerasta oli kannattava, koska puhelinlasku on selvästi pudonnut. Sisärenkaan ansiosta muijan kanssa tappeleminen on huomattavasti halvempaa... ;)
    Sonera toimi viis ja puoli vuotta myös todella hyvin. Ei mitään moitittavaa, hinnat vaan veti opiskelijaa puoleensa. Kummallakin siis kuuluvuus tod. hyvä, mitä ei voi sanoa uudesta Rällästä joka pätkii usein...

Jaa tämä viestiketju