1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

POP3-puhelimet

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja ukko, 22/11/02.

1. ukko

Tykkäykset:
    0
    Kertokaa käyttökokemuksianne POP3-sähköpostin sisältävistä puhelimista! Kuinka helppo oli laittaa (eri) asetuksia laitteeseen? Minkälaista on käyttö/käytön helppous? jne

Kysymyksen voisi aloittaa myös siitä, mitkä (uusimmat) puhelinmallit sisältävät POP3-sähköpostin (mutta yli 100g:n puhelimia ei tarvitse mainita)? Kertokaa tuntemanne laitteen lisäksi myös noin-hintaluokka.

Yritin käyttää hakua, mutta se näytti 155 sivullista keskustelua asiaa (hakusanoja) koskien. Oletan, että siinä on ainakin 150 liikaa/ylimääräistä, enkä alkanut etsiä niitä viittä oikeaa.

2. Puonti

Tykkäykset:
    0
    Käyttömukavuudesta en osaa sanoa, mutta "joulun aikoihin" (toivon mukaan) kauppoihin tulevassa Siemens S55:ssä ainakin on POP3 ja IMAP4 sähköposti, ja puhelin painaa vaivaiset 85 grammaa.

3. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Kokemuksia T68i:n POP3 postista.
    Asetukset saa SonyEricssonin sivuilta joten siltä osin asentaminen melko helppoa. Lisäksi olen julkaissut mm. täälä SE T300:aa käsittelevässä topicissa ohjeet miten saada Sonera PerusGPRS & MbNetin posti toimimaan.
    Minulla ei aluksi toiminut ollenkaan toi postin haku..viaksi osoittautui Soneran GPRS asetukset. Käytin asetuksia jotka olin tilannut Soneran nettisivuilta viestillä.. ei toiminutkaan. Täytyi luoda oma "Internet" tili Soneralle puhelimeen ja nyt svengaa kuin hirvi.
    Ihan hyvin näyttää POP3 toimivan: Minulla asetuksena että haetaan otsikot palvelimelta, jos otsikoissa jotain mielenkiintoista hakee puhelin koko viestin. Eihän tuo nyt mitään aitoa postiohjelmaa vastaa mutta ihan jees..voi koulussa katsella posteja jos muuta tekemistä ei tunnilla ole.
    Lähettäminenkin onnistuu ihan ok. Mitään romaania tuolla nyt ei jaksa kirjoittaa mutta lyhyet viestit lähtee ihan hyvin.
    Kokonaisuutena toimiva systeemi! Joku WAP posti on tuohon verrattuna ihan arsesta..saati tekstiviesti versiot.

4. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Lisään tähän vielä, että T39m toimii yhtä hyvin. Se nyt tosin ei enää ole nykyisiä malleja.

5. blueice

Tykkäykset:
    0
    Joo hienosti toimii T39:llä. Itse siirrän inbox viestit luetut kansioon ja inbox kansiossa on vain uudet, niin on kännykällä nopeampi hakea viestit..

6. pirulainen

Tykkäykset:
    0
    Tässä Motorola T720:ssa on POP3 mail.. en ole tosin käyttänyt..
    Ja puhelimen painoksi taidetaan muuten ilmoittaa 101g.. että ei taida sulle käydä ;D j/k

Puhelimen hinta on jossain 350-400€ tietämillä..

7. getta48

Tykkäykset:
    0
    Nokia 7650:

Yllättävän helppo toimenpide, puhelimen ohjelmistolle pitää konfiguroida toimivat GPRS (TCP/IP) asetukset, sekä välttämättömät POP3/IMAP osoitteet. Puhelimelle voi konfiguroida useita eri osoitteita/postitilejä.

- Käytett. yhteysosoite: esim. DNA GPRS asetukset (ei WAP!)
    - Oma sähköpostiosoite: esim. feikki@pp.net
    - Lähettävä palvelin: esim (DNA) smtp.dna044.com
    - Käyttäjätunnus: feikki
    - Salasana: foo
    - Vastaanottava palvelin: esim. mail.feikki.net
    - Postilaatikon tyyppi: IMAP tai POP3

EDIT: ahh-haa! Alle 100g? Mä kun luulin reippaasti yli :-/ No joo, ei se hintakaan halvinta luokkaa ole...

8. jambo

Tykkäykset:
    0
    Motorola T720n POP mailiohjelma tuntuu aika hyvältä. Asetusten laitto oli helpointa mitä ikinä, koska puhelimessa on valmiina malkein 10 meilitarjoajaa, mm. InetMail ja Kolumbus. Jos oma meilitarjoaja löytyy, tarvii laittaa ainoastaan salasana ja tunnus. GPRSllä oon hakenut ja lähettänyt meilejä, hyvin on toiminut. Haussa olen hyödyntänyt puhelimen automaattihakua, olen asettanut sen hakemaan tunnin välein. Kansioita olen lisännyt meiliohjelmaan 5 kpl, arkistoituja meilejä puhelimessani on nyt noin 50 kpl, mutta en osaa sanoa muistin ylärajaa niille.

9. Edge

Tykkäykset:
    0
    Benefon Q:ssa on aika hyvät sähköposti ominaisuudet,
    vaikka ei enää olekaan uusinta uutuutta

10. yamakasi

Tykkäykset:
    0
    hmm

Keksiikö joku, mistä vois johtua kun mulla pääsee lukemaan.
    viestejä mutta lähetys ei onnistu.

Olen kyllä säätänyt parhaani mukaan niitä lähtevien asetuksia.

11. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Re: hmm

Lähtevän postin palvelin on väärin. Käytä oman operaattorisi lähtevän postin palvelinta (taitaa olla yhdyssanoja).

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: hmm

Mikä luuri, mikä yhteys tekniikka ja kenenkä yhteyden tarjoajan yhteyttä käytät, mikä operaattori.
    Yleisin syys että käyttää GPRSää (apn internet) joilloin lähtevä palvelin pitää olla oman GPRS yhteyden tarjoajan SMTP palvelin.
    Ja muulloikin yhteyden tarjoajan SMTP palvelinta pitää käyttää, riippumatta siitä kenenkä sähköpostia käyttää.

13. ukko

Tykkäykset:
    0
    T68i?

T39 ja T720 ovat saranamalleja, joten ne jäävät pois ehdokkaistani. Mutta T68i tuntuisi olevan sitten ainoa jo esille tullut vaihtoehto? Ja S55 tulevana mallina (vähäisissä tiedoissa Siemensin sivuilla en kyllä nähnyt mainintaa POP3:sta).

Kertokaa sitten T68i:n huonoista puolista tai ominaisuuksista, jotka ovat mielestänne huonoja tai puuttellisia! Ja koskien sekä sähköpostikäyttöä että myös puhelinominaisuuksia. Aika paljon osui heti silmään vikoja kun katselin vanhoja viestejä koskien ko. luuria. Ovatko viat vieläkin ajankohtaisia?

14. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu hyvin toimii sähköposti T39m:än kanssa. :)

Sääli vaan että siitä ei löydy POP3-protokollan "leave message on server" -toimintoa, kun kännykästä delaittaa sähköpostit niin ne lähtee serveriltä myös....

Vai olenko missanut jotain? :)

Niin ja pitääkö GRPS (siis GSM&GPRS) olla kytkettyna koko ajan että puhelin pystyy automaattisesti hakemaan uusimmat viestit palvelimelta?

15. tane

Tykkäykset:
    0
    Niin tekee, mutta miksi et sitten jätä niitä poistamatta. Puhelinhan säilyttää Inboxissa vain rajatun määrän (olisiko 6) uusimpia viestejä ja poistaa puhelimesta vanhempia samaan tahtiin. Puhelimesta ei siis ole mikään pakko poistaa viestejä.

Itselläni mobiilikäyttöä varten toinen osoite, johon varsinaiseen osoitteeseen tuleva posti ohjataan kopioina. Kännykällä luetut viestit voi sitten poistaa heti, mutta ne jäävät kuitenkin toiseen laatikkoon talteen. Tällä tavalla postin tarkastaminenkin on nopeampaa ja dataa liikkuu vähemmän.

16. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Kai tiedät, että pelkkä puhelimen wap -ominaisuus riittää menestykselliseen POP3 -sähköpostin käyttöön. Siihen ei tarvita sen erikoisempaa puhelinta.
    Medios mail, marsmodule ja 4mobile antavat hyvät työkalut. Itse pidän Medios mailin tarjoamaa helppokäyttöisimpänä. Kahdella napin painalluksella on posti auki!
    S55 sisältää POP3:n.

17. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko WAPin kautta postien kirjoittelussa T9?

18. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Ei toimi Siemensissä, muista en tiedä.

19. blueice

Tykkäykset:
    0
    T39 ja T65 toimii.

20. ukko

Tykkäykset:
    0
    Olen kyllä kuullut, mutta esim. työpaikan atk-tuki ei osannut auttaa. Kerro tarkemmin!

Jaa tämä viestiketju