1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

polyfoniset soittoäänet ja muut uudet tuulet

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mirake, 7/9/02.

1. mirake

Tykkäykset:
    0
    lueskellessani threadia "3510i:n polyfoonit?" mieleeni tuli pakostikin monenlaisia ajatuksia monikanavaisista soittoäänistä (ja puhelinten muista 'uusista' ominaisuuksista) ja niiden ryntäyksestä markkinoille.

yhä enemmän todellisuudeksi tuntuu muodostuvan se, että eräille soittoäänet ovat tärkein ominaisuus puhelimessa, toisten mielestä taasen kamera on yliveto.

mitenkään näitä viihteellisiä ominaisuuksia väheksymättä oli kyseisen keskustelun seuraaminen paikoitellen aika hupaisaa - itse kun käytän julkisilla paikoilla äänten sijasta mieluummin värinähälytintä. en yksinkertaisesti kehtaa ruveta pärisemään lukemattomien vieraiden keskellä. kenties suomen kännykkätiheys ja ne lukemattomat ruuhkabusseissa kuulemani vivaldit saavat allekirjoittaneen tahtomaan luoda pienen pesäeron "niihin muihin kännykänkäyttäjiin".

itselläni oli melko pitkän aikaa käytössä panasonicin eb-gd92 jossa oli aikaansa nähden 'edistykselliset' pari(?)kanavaiset soittoäänet, mutta edelleenkin sen värinähälytin on miellyttävin kokemani. omasta mielestäni nokialaiset vain surisevat ja ainakin 33-sarjan värinää en edes tahtonut huomata puhelimen taskussa ollessani. tuloksena oli enemmän tai vähemmän vastaamattomia puheluita.

hymyilen lisäksi muistaessani parin vuoden takaisen ennustukseni värinäyttöjen tulemisesta puhelimeen. mitä olette mieltä kehityksen suunnasta, ja mitä uskaltaisitte ennustaa seuraaviksi suuriksi läpilyönneiksi matkapuhelinrintamalla? :)

2. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Muistappas nyt hyvä "mirake" että suuri osa tämän foorumin käyttäjistä on teinipoikia ja kun katsot kaupungilla minkä kokoiset housut niillä on nykyään jalassa ei voi odottaa että värinä tuntuisi missään... Toista se oli meikäläisen nuoruudessa kun 501:set suorastaan soivat jalassa... ;D

3. Guest Vieras

voisin lyödä vaikka vetoa, että jopa sinä ottaisit poly-äänet, jos olisi kaksi(2) puhelinta pöydällä, jossa toisessa olisi poly-äänet ja toisessa olisi tavan piipitykset. vai?

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Riippuu hieman niiden puhelinten toisista ominaisuuksista. Ja saahan niihinkin puhelimiin tavallisia soittoääniä, jotka tukevat polyfoonisia.

5. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä miraken kanssa. Itsekin käytän lähinnä värinä+piippaus yhdistelmää.
    Minulle on kyllä aivan sama löytyykö puhelimesta 1 vai 16 kanavaiset äänet kun en niitä kuitenkaan käytä.

6. mirake

Tykkäykset:
    0
    periaatteessa kyllä, mutta se ei olisi minulle ratkaiseva tekijä puhelinta valittaessa. ei mitään polyfonisia vastaan, mutta ei varsinaista tarvettakaan! todennäköisesti panasonic gd67 on itselleni seuraava valinta. toivoakseni tulen maksamaan hyvästä puhelimesta ja saan ikään kuin "kaupan päälle" värinäytön ja mukavat soittoäänet ;)

7. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Joo, mitäs tuohon sanois. Kerro missä olen väittänyt että nuo polyfooniset on mulle elintärkeät? Jos kävit kuuntelemassa nuo howardin äänet niin ymmärrät mistä moinen kommentti. Et varmaan itsekkään ostaisi puhelinta jonka soittoäänet kuullostaisi kuin joku raiskaisi kissaa, vai ostaisitko? Nokia 7210 minua viehätti muotoilu, värinäyttö ja koko (edellinen puhelimeni oli 7650), ei todellakaan soittoäänet. Olisin silti ostanut 7210 vaikka siinä ei olisi ollut polyfoonisia soittoääniä. Edelleen kannatan näitä commun vakio soittoääniä, ei piipitystä, muttei myöskään mitään taskudiskoa.

Omistaisin varmaan edelleen 7650 jos nuo soittoäänet olisivat tärkein ominaisuus puhelimessa

8. Guest Vieras

ollenkaan?

9. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    7650:ssa on mielestäni hyvä värinähälytin.
    Puhelin tippuu pöydältä kun antaa soida.Ja muutaman kerran olen säikähtänyt kun värinä on alkanut (alkaa hieman ennen musiikkia.)

Tulevaisuuden ennustuksia:

No viivakoodin lukija laskujenmaksuun.On jo varmaan aika lähellä?
    Mutta seuraava suuri askel on Televisio ohjelman katselu puhelimella?

10. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    aivan sattumalta törmäsin tähän viestiin, kun haeskelin tietoa EB-GD92 panasta. Viivakoodin lukija on jo totta ja telvisioikin on jo nähty kännykässä. Näin sitä mennään.... alk.per. viesti jätetty 7.9.2002.

Mitä itse vielä kaipaisin kännykkään? Hmm... tulta ei ole koskaan matkassa kun sitä tarvisi ja samaten ruuvari uupuu aina kun sitä tarvisi.

11. halojaa

Tykkäykset:
    0
    Nykyään kun puhelimissa alkaa olemaan käyttökelpoisia määriä niin sisäistä muistia kuin isoja muistikorttejakin niin onko mihinkään puhelimeen saatavissa universaalia USB-liitäntää. Tällä tarkoitan että puhelin toimisi USB-tikun korvaajana. Puhelimethan saadaan kyllä USB:n kautta liitettyä tietokoneeseen mutta kätevää olisi että nämä toimisivat ilman erikseen asennettavia ajureita.

Esimerkiksi oman K750i:n kortille (Memory Stick Duo) saa käsittääkseni tallennettua mitä tahansa tiedostoja (esim. Word, Excel, PP) mutta olisi hyvä jos nämä tiedostot saisi siirrettyä koneelle jossa ei SE:n ajureita ole.

Kokeilin kerran liittää puhelinta koulun koneeseen mutta kone ei tunnistanut laitetta vaikka omalla koneella kortti näkyy siirettävänä levynä.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tämä on nyksin aika pinnalla, mutta markkinoilla on malleja, myös SEllä jotka toimivat joko SB massamuistina tai sitten oman softansa tukemana, se kaapeli kuitenkin pitää kantaa mukana, joten USB muistitikku alkaa tuntumaan houkkuttelevalta, ja niissä usein myös salaus tuki.

On myös luureja joissa mini USB liitin, mutta harvinaisia suomessa, eikä sitä mini USB piuhaa myöskään joka koneen vierellä ole.

Jaa tämä viestiketju