1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Politiikkaa: Oikealla vai vasemmalla?

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Conda, 28/10/03.

?

Poliittinen suuntaumus?

1. Oikea

100,0%
  2. Vasen

0 ääntä
    0,0%
  1. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos on pakko vastata suoraan kysymykseen suoralla vastauksella, niin mitä sanotte? (äänestyksenkin saa laittaa)

Itse olen ehdottomasti oikealla. (en kuitenkaan äärioikeistolainen).

Puhutaan, että vasemmisto on työläisten luokka, rehellisen työn tekijät. Kuitenkin nykypäivänä vasemmistolaisuus kannustaa sosiaalipummiuteen, pyritään mahdollisimman hyvään elämään ilman työntekoa. Oikeisto sentään tekee töitä, vaikkei ne olekaan niitä "todellisia haalaritöitä".

Äänestys lisätty t:Jussi

2. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Oikea. Hehe meiän luokalla on yks heppu joka kertoo joka päivä et sen isoisänisoisänisoisä on perustanut vasemmistoiliiton ja se heppu aina sanoo mua porvariksi... :)

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Höger :)

4. Mantere Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Wanhemmat kovia remareita, joten itse on pakko olla hieman sitten aina vastaan. Toisaalta paaosin oikeisto linjalla olen. Remarit siina keskella ihan mukavasti.

Vai onko niita puolueroja atm?

5. WonderC

Tykkäykset:
    0
    Mielummin vaikka äärioikeistolainen kun tippaakaan vasemmalla. Joo Condan perustelut oli kyllä ihan hyvät joten ei niihin ainakaan vielä lisäämistä.

6. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Mitäpä luulette? ;)

Onpa murskaava äänestystulos näin alkuun, näyttäisi hyvältä eduskuntavaaleissakin. Vai onko vaan niin, että vasemmistolaiset eivät voi vastata tähän riistoforumin riistothreadiin?

7. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Täällä mitään vasemmistoa/vihreitä tueta!

Edit: typo.

8. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Oikeaa puolta itse edustan. En ole pahemmin koskaan halunnut kuulua viherpeukaloihin tai vastenmielisiin vasemmistoihin.

9. jogilius

Tykkäykset:
    0
    Matkapuhelinfoorumi on aika oikeistolainen mesta. Kännykköjäkin vaihdetaan keskimäärin joka vuos. :p

10. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En mielelläni näkisi poliittisia mielipiteitä näin yksinkertaisena perinteisenä oikeisto-vasemmisto-jakona, mitenkä tämä usein käsitetään; vastaavia akseleita on muitakin, tosin ei ehkä ihan niin selviä. Mutta enemmän kuitenkin oikealla, joskin Kokoomusta olen vain kerran äänestänyt.

11. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pitänee varmasti paikkansa, eikä sinäänsä ole mikään yllätys. Mutta tämä eri foorumeiden oikeistolaisuus/vasemmistolaisuus on ylipäätään varsin mielenkiintoinen juttu: esimerkiksi FutisForumin vastaavissa kyselyissä vasemmisto vie jostain syystä aina selvän voiton, Jatkoajan jääkiekkokeskustelupalstalla taas on enemmän oikestolaisia jne.. :)

12. Smith

Tykkäykset:
    0
    Eräs kaveri pääkaupunkiseudulta ylistää kommunismia ja puhuu toimivansa sen puolesta. Silti perheellä on firma ja pennuilla hirmu viihdekeskukset ja uusimmat moottoripyörät :) Taitaa olla tyyliseikka sen kohdalla.

13. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    En pidä kumpaakaan ääripäätä kovin hyvänä vaihtoehtona, mutten silti tunnustautuisi keskustalaiseksikaan. Mielestäni käsitteet ovat liiaksi moniselitteisiä ja julistautumalla jonkin poliittisen suuntaumuksen kannattajaksi sitoo itseään siihen turhan vuoksi. Minun mielestäni jokaiseen kysymykseen mm. politiikassan (niinkuin muussakin elämässä) tulisi suhtautua yksi kysymys kerrallaan, ilman että tehdään kenties jotain "heikkotasoisia mutta linjan mukaisia" päätöksiä esim. vakaumuksen nojalla. Eli olen poliittiselta suuntaumukseltani "järjenkäytöllisesti suuntautunut", ehkä sellainenkin puolue vielä joskus perustetaan. ;)

14. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Useimmiten vaan kysymysten vastaukset kasaantuu niin, että huomaat olevasi jommalla kummalla puolella...

15. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Jonkinlaista omaa linjausta tietenkin jokaisella on johtuen omista mieltymyksistä, tästä johtuen henkilöitä mm. eduskunnassa pitääkin vaihtaa vähän väliä. Saman "linjan" noudattelu liian pitkään tuo tasapainottomuutta joka on oikeastaan aina huono asia.

Pointtina kuitenkin omassa ajatuksessani se, että suuntaumus pitäisi olla "tulos" eikä se lanka jonka viitoittamaa tietä seuraillaan päätöksenteossa ja jonka idealismista ammennetaan perusteita ja oppeja asioihin. Ainoa jollaista voisin ajatella on nimenomaan jokin määritelmä / kategorisointi nimenomaan jälkikäteen tekoja punniten; omasta historiastani löytyisi varmasti paljon keskenään ristiriitaisia tai muuten vain keskenään ei-yhdenmukaisia asioita jotka kuitenkin ovat olleet parhaita mahdollisia tuohon aikaan / tilanteeseen. Jos olisin noudatellut joka tilanteessa aikaisempaa melko oikeistolaista suuntaumusta, niin muutamat asiat olisivat päätyneet eri tavalla enkä ole ollenkaan sitä mieltä että olisin pitänyt lopputuloksesta, varsinkaan niin paljon kuin nykyisestä. Turha kategorisointi, lokerointi siis pois ja päätös kerrallaan. Summataan sitten jälkeenpäin mihin laatikkoon sitä on tullut kuuluttua.

16. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hmm.. Todellakin liian laaja kysymys. Jos sanon olevani vasemmisto niin mikä soppa siitä syntyykään. En ole äärivasemmistoa saatikka sitten äärioikeisto, mutta SDP on puolue joka ääneni saa..

17. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Kysymykseen ei voi suoraan vastata, ei maailma ole mustavalkoinen. Olen ollut samaa mieltä asioista demareiden, vihreiden, kokoomuslaisten ja jopa rkp:läistenkin kanssa, varmasti voin sanoa vain sen etten ole keskustalainen.

18. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oikeiston kannattajia täälläkin minun päässä taidetaan olla enemmän kuin vasemmiston.

19. kenopaeaenaali

kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tyyliseikka täälläkin
    --kpn

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Perussuomalainen ja Halmeen linjoilla.En panisi yhtään pahakseni,jos maamme kaikki värivammaiset,homot ja pedofiilit/raiskaajat saisi sitä lääkettä,mikä on juuri heidän sairauteen tarkoitettu= 9mm patruuna.Ennen ehkä oikealle kallistuin,mutta sekin loppui siihen ,kun Eeva-Riitta Siitosesta tuli kaupunkimme"johtotähti" ja alkoi hehkuttamaan tätä yksityistämis vimmaa.Hyvä esimerkki löytyy omasta työpaikastani.Sääli,että S Niinistö ei ole enään niin näkyvästi esillä,vaan tilalle on tullut se itkupillien äiti Ville Itälä.

Jaa tämä viestiketju